Gå til innhold

Lyst å ta tattovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje du angrer deg om to år. Da er det for sent å angre.

Anonymous poster hash: 4f76c...eb3

Er det ditt problem i såfall??

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cappella33

34

• AnonymBruker

17

• tonie

10

• Kayia

8

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sammenhengen mellom psykiske lidelser, medisinering og tattoveringer vært så deterministisk som enkelte hevder, hadde holdningen til tattoveringer her på dol vært motsatt... ;)

Artig poeng :D

U.

Anonymous poster hash: 8b183...6e3

Skrevet

Jeg vet, men jeg er ikke sikker på om du også skjønner det. Du lar deg hisse opp og stempler oss som ikke liker din smak som trangsynte. Er du sikker på at du virkelig skal ha den tatoveringen når du går sånn i forsvar? Hvordan blir det hvis noen mener noe om den når den faktisk sitter permanent på armen?

Folk respekterer jo ikke hverandre. Alle må jo absolutt ha en mening om alt. Men man må jo ikke si sin mening hele tiden vel? Noen ting kan man holde for seg selv. i allefall gjør jeg og andre det.

Når jeg skrev inn om angsten og døden, så trodde jeg folk ville skrive om det. Ikke om det er stygt eller fint med tatovering. For det var ikke det som det handlet om.

Om noen sier noe til meg ang tatoveringen, så vet jeg hva jeg gjør.

Skrevet

Ingen er like. Selv om du kan gå lei av en ting betyr ikke at ALLE andre kan gå lei. 

F eks. Jeg ville ha hund da jeg var liten, min mor sa jeg fikk vente til jeg var voksen med å få meg hund.

Og det gjorde jeg. Har aldri angret et sekund på at jeg har hund. 

Det blir noe annet med mennesker og dyr man knytter seg til enn mote, kroppspynt og gjenstander. Hvis du tenker ti år tilbake, har du ikke forandret mening om mye og mangt? Har ikke smaken din forandret seg? Jeg er i alle fall ikke den samme som for ti år siden og om ti år er jeg ikke den samme som nå. Men nok om det, du vil ha tatovering og du kommer til å skaffe deg den. Din sak, lykke til:)

Skrevet

Jeg har forandret meg siden jeg var 18-20 år ja. Men det har mer vært emosjonelt og psykisk.

I alle år har jeg hatt svart hår, skinnklær. hatt piercing fra jeg var 19 år. og vil ha en til nå.

Jeg er ei rocka jente, det er min stil. Og den har jeg hatt fra jeg var i tenårene. Og jeg har savnet å hatt en tatovering i mange år. Så nå skal jeg endelig få gjøre det. 

Det er forskjell på en tatovering og mange tatoveringer og. Har kun tenkt på en liten en.

Og om jeg vil angre meg om 10-20 år, så er det mitt problem og ingen andres problem.

Jeg kler og pynter meg slik jeg vil, om noen ikke liker det, så ikke mitt problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forandret meg siden jeg var 18-20 år ja. Men det har mer vært emosjonelt og psykisk.

I alle år har jeg hatt svart hår, skinnklær. hatt piercing fra jeg var 19 år. og vil ha en til nå.

Jeg er ei rocka jente, det er min stil. Og den har jeg hatt fra jeg var i tenårene. Og jeg har savnet å hatt en tatovering i mange år. Så nå skal jeg endelig få gjøre det. 

Det er forskjell på en tatovering og mange tatoveringer og. Har kun tenkt på en liten en.

Og om jeg vil angre meg om 10-20 år, så er det mitt problem og ingen andres problem.

Jeg kler og pynter meg slik jeg vil, om noen ikke liker det, så ikke mitt problem.

Da forstår jeg ikke hvorfor du gidder å skrive så mye om det.

Skrevet

Ja men det er vel opp til meg det vel??

AnonymBruker
Skrevet

Ja men det er vel opp til meg det vel??

Selvfølgelig, men det sier ganske mye...

Skrevet

Jaja det får det bare gjøre. Hvis det er så gale at jeg argumenterer mot de som er så negative mot tatovering, så får det bare gjøre det. Trodde på litt forståelse ang angsten, men neida.

Men men sånn er det.

Nicklusheletida
Skrevet

Bare fordi du rotet deg bort i en mann med tatovering, og det gikk til helvete. så¨er alle menn med tatoveringer idioter??

Du har vært jævla uheldig.

Jeg har mange gode venner med tatoveringer og piercinger, og de er så ordentlige og skikkelige.

Men jeg vet om mange uten tatovering som er drittsekker.

Du kan ikke si de fleste med tatoveringer er noen svin pga det. Da vet du veldig lite om virkeligheten.

De som har tatoveringer har det fordi de liker det, og de driter i om andre liker det eller ikke.

De minste fordomsfulle menneskene jeg kjenner har tatoveringer. Det kan jo si litt kanskje........

Roe deg litt nå. Det var ikke noe som gikk til helvete. Det var aldri noe som ble påbegynt en gang og da kan det heller ikke gå til helvete :-) Vi visste begge at det ikke skulle bli oss to, så den saken var grei. Jeg snakker fortsatt med han jeg en gang i blant, men kjærester blir vi aldri. Han vet at jeg har en kjæreste nå. Ingen sure miner mellom oss. Han er ikke et svin eller drittsekk heller. Er ikke det jeg sier. Mener bare at han ikke har orden på livet sitt.

Nicklusheletida
Skrevet

Du generaliserer på bakgrunn av en mann du møtte det ikke funket med? Selv jobber jeg med studenter som er helt på topp karaktermessig, som er det du kaller "skikkelig" og pliktoppfyllende, og nær halvparten har tattoveringer. Noen har små, noen har større fordi de er mer "typete" som typer. Jeg har ellers mange venner med ordentlige jobber og orden i sysakene som også har tattoveringer, noen av dem jobber faktisk som psykologer også. Tattoveringene er små og beskjedne og ikke veldig synlige, men dette er personer som ikke har vært nærmere terapi, SSRI, kriminalitet eller behandling enn den de selv gir sine pasienter. Jeg tror nok dette veier tyngre for meg enn at du møtte en dårlig mann en gang ;)

Funket med ? Det var aldri noe som ble skikkelig påbegynt, da jeg bestemte meg for det omtrent fra første stund. Jeg kan røpe at vi var elskere, men ikke kjærester. Jeg kan si såpass at det ville ikke ha fungert om vi ble kjærester. Jeg ville ha laget masse problemer for meg selv i fremtiden. Han lager jo masse problemer for seg selv. Det er ikke av ondskap han lager mye problemer for seg selv, men sannsynligvis burde han hatt en ADHD diagnose. Det er han selv enig i også.

Skrevet

Roe deg litt nå. Det var ikke noe som gikk til helvete. Det var aldri noe som ble påbegynt en gang og da kan det heller ikke gå til helvete :-) Vi visste begge at det ikke skulle bli oss to, så den saken var grei. Jeg snakker fortsatt med han jeg en gang i blant, men kjærester blir vi aldri. Han vet at jeg har en kjæreste nå. Ingen sure miner mellom oss. Han er ikke et svin eller drittsekk heller. Er ikke det jeg sier. Mener bare at han ikke har orden på livet sitt.

Ja skjønner det. Men hvem som helst kan ha rot i livet sitt anyway. Men er mulig å få orden på livet sitt og.

Nicklusheletida
Skrevet

Ja skjønner det. Men hvem som helst kan ha rot i livet sitt anyway. Men er mulig å få orden på livet sitt og.

Heldigvis er det mulig :-)

Skrevet

Heldigvis er det mulig :-)

Mye er mulig ja ;) 

Skrevet (endret)

men sannsynligvis burde han hatt en ADHD diagnose. Det er han selv enig i også.

Det var enda bra. Om problemet ble definert å være at han hadde tattoveringer hadde jeg stusset, men jeg har forståelse for at adhd og generell uorden kan være vrient å leve med, det ville jeg ikke valgt selv heller. At du ikke tenner på tattoveringer er en annen sak, og handler om smak. Jeg har også preferanser når det kommer til menns utseende, og lyver om jeg sier at det bare er det indre som teller. Men min og din smak skiller seg altså når det kommer til (fine) tattoveringer. 

Endret av Kayia
Skrevet

Det er ikke av ondskap han lager mye problemer for seg selv, men sannsynligvis burde han hatt en ADHD diagnose. Det er han selv enig i også.

Mine observasjoner av vanlige typer tatoverte mennesker(store eller mange tatoveringer):

Folk som lider av usunn impulsivitet, ADHD-typer. Han som ønsker å se skummel/farlig ut fordi han vanker i miljøer der det er nødvendig eller for å late som han gjør det fordi han tror det drar damer. De som er mer enn vanlig opptatt av å passe inn og bli godtatt og henger på alle trender lederne velger ut. Narsissister som lever for oppmerksomhet og beundring. Folk som tilhører ulike harrymiljøer der alle får tatovering i konfirmasjonsgave.

Og så noen vanlige mennesker uten "greier", men de pleier å ha noe mer diskrete tatoveringer som kan dekkes til.

Skrevet

Det er noen bedritene råd du får i tråden din. Jeg kan ikke så mye om tatovering, men om jeg var deg ville jeg søkt på nett etter anbefalinger og gått inn på en tatoveringssjappe for å snakke med dem som faktisk kan dette, som driver med dette daglig og som ofte har årevis med erfaring. Du er garantert ikke den første som er redd for å sette deg i stolen. Gå til et seriøst sted, og få kunnskap.

Skrevet

Herre Jesus for noen kommentarer her!! Hvorfor er dere så bestemt på å si "tatoveringer er stygt"?? Har dere hørt om ordtaket "if you don't have anything nice to say, don't say it at all"? Hadde hun hatt lyst til å høre deres meninger om tattoveringer er fint eller ikke hadde hun spurt.

Kan dere heller holde dere til saken og opprette deres egen tråd om hvorvidt tattoveringer er fint eller ikke hvis dere har så mange meninger om saken??

Tilbake til det TS egentlig  var ute etter:

Det er svært, svært liten sjangse for at du får en allergisk reaksjon. Siden du har tenkt så godt og lenge om saken har jeg bare en ting å si til deg: go for it. Du kommer ikke til å angre! :)

Skrevet

Mine observasjoner av vanlige typer tatoverte mennesker(store eller mange tatoveringer):

* Folk som lider av usunn impulsivitet, ADHD-typer

* Han som ønsker å se skummel/farlig ut fordi han vanker i miljøer der det er nødvendig eller for å late som han gjør det fordi han tror det drar damer

* De som er mer enn vanlig opptatt av å passe inn og bli godtatt og henger på alle trender lederne velger ut

* Narsissister som lever for oppmerksomhet og beundring

* Folk som tilhører ulike harrymiljøer der alle får tatovering i konfirmasjonsgave.

* Og så noen vanlige mennesker uten "greier", men de pleier å ha noe mer diskrete tatoveringer som kan dekkes til.

I dagens Norge er det sannelig ikke få som omfattes av disse gruppene gitt ;)

Skrevet

I dagens Norge er det sannelig ikke få som omfattes av disse gruppene gitt ;)

Ikke sant? Det går rett til helvete med dette landet. Jeg gråter meg i søvn når jeg tenker på framtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...