Gå til innhold

Er dette bipolare svingninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en periode over en uke med mye energi og lite søvn, 4-6 timer.

Siste uka har jeg mistet energien, er veldig kraftløs og sover mye. Siden ingen vekket meg, sov jeg fra 24 igår kveld til kl 12.30 idag. Jeg er enda sliten og trett.

Har bp 2 og ptsd. Bruker kun wellbutrin siden jeg blir fysisk syk av det meste jeg har prøvd av medisiner.

Er ikke deprimert på samme måte som når jeg er helt nede. Bare disse energisvingningene og varierende søvn, fra lite til ekstremt mye. Er dette bp 2 i rolig fase?

Skrevet

Det høres ut som en hypomani. Jeg har også hypomanier til tross for god medisinering.

Skrevet

Det høres ut som en hypomani. Jeg har også hypomanier til tross for god medisinering.

Hm...jeg bruker jo nesten ikke medisin nå. Kanskje jeg burde " krype til korset" og be om noen. Blir bare vondt dette. Følelser er jo ikke farlige, men når man får problemer med å bevege seg pga smerter.... Kanskje er jeg altfor sta med meg selv? Har jo klart meg selv før også, men livet har jo ikke akkurat vært enkelt alltid. Det skal det vel heller ikke være, men må jo greie å gå.

Vil ikke være syk :-(.

Skrevet

Kan ikke wellbutrin alene forårsake hypomanier? Jeg står også på wellbutrin men virkningen "bremses" av ap.

Det er ingen skam å stå på medisiner. Når det er sagt, har jeg fra tid til annen lyst til å seponere alt. Men psykologen, fastlegen og psykiateren min holder meg fast i ørene.

Det er synd du blir så syk, men har du prøvd absolutt alt av medisiner eller kombinasjoner som kan fungere?

Skrevet

Kanskje bør jeg slutte med wellbutrin? Kanskje den gjør at jeg svinger mere? Har lyst til å dra til skogs å bli der sammen med elgen, men det blir sikkert slitsomt for han :-).

Skrevet

Ikke slutt før du har snakket med behandler i hvert fall.

Hvis du drar til skogs så finn deg en hypoman elg i det minste, så kan dere få det litt moro sammen. ;-)

Skrevet

Hehe, hvor i Norge finner man slike hypomane elger? Nord eller sør for Dovre?

Skal ta en prat med behandler imorgen. Det er vel opp til meg hva jeg skal tåle av symptomer. Eneste jeg vet jeg tåler er litium, bare det at jeg får veldig mye diare. Det var noen som tipset meg om priadel, så skal jeg på medisin igjen blir det den. Liksom redningsplanken jeg ser for meg det da.

Har mere energi idag, så da er det enklere. Fysisk aktivitet hjelper på psykisk smerte, bare jeg greier å komme igang. Det gjør helv... vondt, men når jeg vet det blir bedre etterhvert, er det enklere å holde ut.

Nå skal jeg slutte og klage. Det er mange i verden som har det mye verre enn meg. Jeg har mat, klær, tak over hodet og hjelp bare jeg gidder å ta en telefon. Så hva syter jeg for egentlig?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Høres ut som en hypomani med påfølgende tretthetsreaksjon.

Skrevet

Hehe, hvor i Norge finner man slike hypomane elger? Nord eller sør for Dovre?

Skal ta en prat med behandler imorgen. Det er vel opp til meg hva jeg skal tåle av symptomer. Eneste jeg vet jeg tåler er litium, bare det at jeg får veldig mye diare. Det var noen som tipset meg om priadel, så skal jeg på medisin igjen blir det den. Liksom redningsplanken jeg ser for meg det da.

Har mere energi idag, så da er det enklere. Fysisk aktivitet hjelper på psykisk smerte, bare jeg greier å komme igang. Det gjør helv... vondt, men når jeg vet det blir bedre etterhvert, er det enklere å holde ut.

Nå skal jeg slutte og klage. Det er mange i verden som har det mye verre enn meg. Jeg har mat, klær, tak over hodet og hjelp bare jeg gidder å ta en telefon. Så hva syter jeg for egentlig?

Sør for Dovre er det i hvert fall masse elg og moskus også.

Jeg skjønner hva du mener med å oppdage at man syter og klager når man egentlig har det ganske bra. Av og til ser man ikke skogen for bare elg!

Jeg prøver også fra tid til annen og få et videre perspektiv. Det er ikke noe vits å få dårlig samvittighet, heller være takknemlig for det man har.

Skrevet

Høres ut som en hypomani med påfølgende tretthetsreaksjon.

Hver gang jeg får det sånn, føler jeg at jeg endelig er blitt frisk. Kan gjøre like mye som alle andre.problemet er at jeg får aldri slappet av. Jeg kan gjøre alt det jeg burde gjort den siste måneden på to dager. Slik er kanskje ikke "normale" folk?

Skrevet

Sør for Dovre er det i hvert fall masse elg og moskus også.Jeg skjønner hva du mener med å oppdage at man syter og klager når man egentlig har det ganske bra. Av og til ser man ikke skogen for bare elg!Jeg prøver også fra tid til annen og få et videre perspektiv. Det er ikke noe vits å få dårlig samvittighet, heller være takknemlig for det man har.

Ja, må prøve og tenke positivt. Skal legge meg å drømme om elgen nå :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...