Gå til innhold

Droppe cipralex?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter krisefølelse forrige uke( egentlig mye lenger en det, men helt på felgen forrige uke) følte jeg på et merkelig vis en lettelse ( etter psykologbesøk) / og gradvis etter dette..kanskje var det fordi hun ikke var entydig på at jeg har paranoid pf. Jeh har hatt vonde tanker i det siste.Trodde nærsagt "løpet var kjørt" og at jeg bare kunne gjemme meg. Selvfølgelig ytterliggående tanker men slik har jeg kjent det siden denne diagnosen ble nevnt i en epikrise ( angitt gj kriterier). Skal få medisin vurdering om jeg vil ble det sagt forrige uke ( jeg skulle tenke på det.) . En anelse usikker på hva jeg vil.. Vil ikke sykeliggjøre meg selv samtidig er vel sjansen til stede for at " nissene på lasset " fortsatt henger ved. Er det virkelig antipsykotikum rett i blodet som bør være min medisin?!Etter å ha vært krampaktig innesluttet v et par sosiale anledninger klarte jeg å "være meg selv" litt på et arrangement ... Tok litt tid - men plutselig våknet jeg og pratet m de jeg hadde lyst til å prate m:) plutselig har jeg lyst til å rydde og ordne i Hagen - ta en prat m nabo-pusse opp- handle - (!!)håndarbeidsprosjrkt i kø. Og planlegger også " ped opplegg " for mine ferierende barn på div museum og utflukter . Phu! Har heller ik vært grepet av då mye redsel ift intervju jeg skal på.. Mer opptatt av å gruble rundt hva jeg skal ha på meg for å kjenne m " vel" - hva jeg skal si , samt koser m med litt fagfordupning .. For å kunne være på hugget.To treningsturer av 70 min i dag:) Skippet cipralex for tre dager siden og føler tankene er klarere - ( ikke minst ordene mine)humøret stigende / men ulempen er at jeg kan bli litt bråsint merket jeg. Men det kan vel alle i blant. Følte cipralexen tok temperamentet mitt på både godt og vondt- vanskelig å si hva som er best- jevn dur og manglende initiativ ( og nesten litt glemsk- ambisjonsløs - på grensen til apati..)el dette.. Kjenner m sliten tidlig på kvelden fortsatt .. Men har ik trengt pause før nå. Dessuten tror jeg cipralex gjør no med vekt- kjent litt oppsvulmet- nå gått ned en - to kg ( gifteringen ramlet av nett...) luer litt på om jeg er hyponman- er det ik helt vanlig å få litt kick i blant- jeg savnet disse m cipralexen... Men kan samtidig si jeg trodde den virket også når jeg startet i des. Da tenkte jeg klart og handlet alle julegaver på nr dag.. ( noe jeg ik bruker å klare)... Synes det er vanskelig å velge og leve slik jeg vil .. Lurer på hvorfor jeg ik kjenner m så skremt- har jo grunn til det...!!!! Dette ble trolig et litt rotete innlegg: jeg har egentlig fått beskjed at jeg bør trappe ned mer gradvis på cipralexen Tenkte hev heller ville prøve å rett å slett bare kutte.. Lurer også på om den egentlig er angstdempende.. I så fall burde jeg hatt den i kroppen til intervjuer til uka- men jeg har følt at den ik hjalp på angst?!

Fortsetter under...

Skrevet

I følge partner har jeg vært " spak" siden jeg startet på medisin - vært lite " med " meg, mest trøtt og fraværende...

Skrevet

Er usikkert på meg selv og min psykelighet fortsatt da.. Kjente plutselig et støkk , bør kanskje ik tenke for mye.. Men lurte litt på om det var et " feilgrep" å skippe cipralexen... Er antagelig en avveining- men ikke lett ...

Skrevet

Er usikkert på meg selv og min psykelighet fortsatt da.. Kjente plutselig et støkk , bør kanskje ik tenke for mye.. Men lurte litt på om det var et " feilgrep" å skippe cipralexen... Er antagelig en avveining- men ikke lett ...

Etter min oppfatning er det alltid et feilgrep å autoseponere medisiner. Hva er vitsen med å gå i behandling hvis man ikke drøfter behandlingsopplegget med de som er ment å hjelpe? Det er ingen som kan tvinge deg til å bruke cipralex, men jeg mener at en ansvarlig voksen person forhåndsdrøfter evt. seponering av medisiner med behandler.

Jeg har vanskelig å forstå hvorfor du fortsatt tviler på om du skal ta i mot tilbudet om en samtale med lege på dps slik at du kan få vurdert hva som evt. vil være optimal medisinering for deg.

Skrevet

Takk Frosken .Rasjonelt sett kan jeg forstå dine argumenter. :)Samtidig har jeg en mengde sperrer og setter egen selvforaltning høgt ... I den forstand at jeg er livredd for at noen skal bestemme over meg:( eller si at jeg et sykere enn jeg " er" - hvor psyk er jeg..???? Burde klare å håndtere livet bedre enn jeg gjør.. :( lurer på om jeg har relasjonelle traumer som har satt seg og reproduseres uten at jeg vil ... Lurer på om livet mitt er destruert og om jeg har mer å bidra med..,, tror jeg har en ikke liket link ved meg, merker den her på dr obline og-// hvor de fleste ignorerer el møter m m forrakt.., forventet det og legger trolig selv opp til det. J er vel ik narsistisk el emosjonelt ustabil... ???? Håper ik, tenker på andres beste hver dag. ,,, drukner samtidig i mine egne problemet og følelse av håpløshet.., tror innimellom på fremtiden ...,,,men usikker på hvordan det skal gå. Forresten : redd leger på dps !!!! :((( høres så " seriøst" ut!!!:) lurer dog på om jeg makter å kjempe m tilbake til " et liv" i verdighet .,, au

Skrevet

Men nå kvalm av meg selv og mine tanker i natt - bør vel ik " spy ut " unyansert gørr etter noen glass vin , verken i virkelighetens relasjoner el her på forum . Unnskyld -- hadde en kjip og uopplagt kveld I går hvor ubehagelige tanker igjen rev og slet - deler de ik m noen ellers!!! Vin er (trolig )ik særlig godt " medisin"- når du kamperer m indre smerte som du prøver p ignorere..!!! Har tidl gjort at jeg kunne slappe av , nå blir jeg bare i krisemodus:( ( og får noen skumle tanker jeg ik bør ha).

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at alt du beskriver som bedring kan tilskrives Cipralex. Jeg synes derfor at du skal fortsette. Uansett skal en aldri bråslutte, men trappe ned.

Ellers støtter jeg froskens svar til deg. La legen ta seg av det med medisinene.

Ellers synes jeg det er litt rart at du oppsøker helsevesenet, men ikke vil sykeliggjøres.

De fleste oppsøker helsevesenet nettopp fordi de føler seg syke.

Skrevet

Takk Nhd . Ja bør vel bite i det sure eplet og la " de som har greie på det" vurdere min medisinbruk ut i fra mitt "fæle" symptom bilde ( flau av meg selv - burde kunne bedre styre meg selv))Forvirret over fraværet av cipralex - både og, litt sterkere emosjoner både i pluss og minus..Skal jo kanskje ut i jobb om jeg får innpass og tørr- bør ha en beredskap så ik angsten skal ta meg igjen:( ik vært sykmeldt tidligere- hatt " kontrollen"( og utholdenhetstesten).kjent m så nede og tom den siste tiden- fortvilt,håper å få igjen energi og stå på humør! Går på akkord m meg selv ..Blir så fort sliten..Tror jeg sender ut ulike signaler - et resultat av at jeg kjenner m så vekslende og sammensatt ... Og skamfull ( sier de)Vil ikke ha hjelp - men makter visst ik få styr m meg selv:(( ( les min angst og beven og de frustrasjoner som følger dette).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...