Gå til innhold

Jeg er fri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det handler om indre valg; du velger f.eks. å trene en viss mengde (verken mer eller mindre) og du velger om du skal spise ubegrensede mengder chips eller ha et mer balansert kosthold. Alt handler om å ta valg.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

25

• Madelenemie

10

• Kayia

6

• XbellaX

5

Madelenemie
Skrevet

Det handler om indre valg; du velger f.eks. å trene en viss mengde (verken mer eller mindre) og du velger om du skal spise ubegrensede mengder chips eller ha et mer balansert kosthold. Alt handler om å ta valg.

Hei!

Tja

kanksje det er så enkelt.

Jeg kan drive meg selv hardt på noen plan, men synet av en chipspose på kvelden, da blir jeg blid:-)

Det er mulig jeg har for mye livslyst, og for litre  egenkontroll for tiden.

Det er også i hodet at jeg trenger fett og proteiner for å bygge muskler, og jeg vet flere som trener "vekk" en pose chips, og da blir jeg liksom oppmuntret gjennom guttepress til å bare spise.:-(

Jeg ser jeg er påvirket av mennesker jeg ser "opp til" på treningsområdet, de er nådeløse, harde, brutale og kompromissløse, men chips spiser de,

Bella Dotte
Skrevet

"boken hans"... hum... Jeg har mange bøker, selv om jeg ikke er forfatter. Jeg har visst Asperger  :rolleyes:

Skrevet

Hei!

Tja

kanksje det er så enkelt.

Jeg kan drive meg selv hardt på noen plan, men synet av en chipspose på kvelden, da blir jeg blid:-)

Det er mulig jeg har for mye livslyst, og for litre  egenkontroll for tiden.

Det er også i hodet at jeg trenger fett og proteiner for å bygge muskler, og jeg vet flere som trener "vekk" en pose chips, og da blir jeg liksom oppmuntret gjennom guttepress til å bare spise.:-(

Jeg ser jeg er påvirket av mennesker jeg ser "opp til" på treningsområdet, de er nådeløse, harde, brutale og kompromissløse, men chips spiser de,

Kanskje kan det motivere deg til å redusere chips-spisingen hvis du husker på at du er rollemodell for dine barn når det gjelder kosthold.  Du trenger helt andre næringsstoffer enn det du finner i en chipspose.

AnonymBruker
Skrevet

"boken hans"... hum... Jeg har mange bøker, selv om jeg ikke er forfatter. Jeg har visst Asperger  :rolleyes:

Hææ?????  :unsure:

Anonymous poster hash: 844d2...184

Bella Dotte
Skrevet

Hææ?????  :unsure:

Jeg tok det for gitt at "boken hans" betydde "en bok som han har skrevet", tenkte ikke over at det også kan bety "en bok som han eier". Og det er visst typisk for mennesker med Asperger å ta ting bokstavelig. Å bare huske på én betydning av et begrep er en måte å ta ting bokstavelig på.

Eller misforsto jeg nå? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det for gitt at "boken hans" betydde "en bok som han har skrevet", tenkte ikke over at det også kan bety "en bok som han eier". Og det er visst typisk for mennesker med Asperger å ta ting bokstavelig. Å bare huske på én betydning av et begrep er en måte å ta ting bokstavelig på.

Eller misforsto jeg nå? 

Jeg trodde også det var en (grise) bok han (hvem nå det er) hadde skrevet.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg trodde også det var en (grise) bok han (hvem nå det er) hadde skrevet.

Åh, bra, da var jeg ikke HELT på jordet (til en forandring)  :)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Boken hans, betyr hans eiendel.

Jakken hans, ville du da tenkt på designeren?

Det er logisk at boken hans, er boken hans, eiendelen,

Vi har alle mange bøker og når vi sier" vil du låne boken min?"

Betyr dette , boken man/jeg eier, har ikke noe med forfatterskap å gjøre.

Da ville man sagt feks boken han har skrevet eller, forfatter av boken osv...

Når jeg skrev boken hans, er det opplagt at betydningen er boken hans , jeg legger ikke inn gjetteleker i språket, og sier boken hans, men mener boken han forfattet.

Så upresis liker jeg ikke være/ eller at andre er.

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Hei!

Når jeg skrev boken hans, er det opplagt at betydningen er boken hans , jeg legger ikke inn gjetteleker i språket, og sier boken hans, men mener boken han forfattet.

Det er like presist, men i dette tilfellet kan det være uklart, siden han har vært med på å gi ut diverse rapporter og manualer og det nå nylig faktisk har kommet ut noe han har vært med på, i bokform. Ikke grisebok, men litt smågrisete tema likevel. Jeg ville ikke tenkt på "jakken hans" på samme måte, siden han ikke lager jakker, såvidt jeg vet.

Endret av Bella Dotte
Skrevet

Hei!

Det kan misforstås slik du skrev det:

jeg har boken hans og tenker sende den i retur, gidder ikke lese om alle hans detaljerte sex fantasier:-

Det høres ut som noe han har skrevet...

Bella Dotte
Skrevet

Det kan misforstås slik du skrev det:

jeg har boken hans og tenker sende den i retur, gidder ikke lese om alle hans detaljerte sex fantasier:-

Det høres ut som noe han har skrevet...

Ja, det stemmer jo det, jeg glemte at det var det M skrev; ikke rart det forvirret meg  ;)

Bella Dotte
Skrevet

Uha, nå gjør det litt vondt, jeg har pleid å maile med ham 4-5 dager i uka og nå er det slutt på det. Men jeg får bare huske å at det har gjort vondt lenge, mens denne smerten vil gå over...  :wacko:

Skrevet

Uha, nå gjør det litt vondt, jeg har pleid å maile med ham 4-5 dager i uka og nå er det slutt på det. Men jeg får bare huske å at det har gjort vondt lenge, mens denne smerten vil gå over...  :wacko:

Har du skrevet deg en liste over alle vedkommendes dårlige egenskaper/begrunnelser på hvorfor du tok det valget du gjorde? Om ikke kan det være en måte å aktivt minne seg selv på hvorfor du satt foten ned.

Bella Dotte
Skrevet

Har du skrevet deg en liste over alle vedkommendes dårlige egenskaper/begrunnelser på hvorfor du tok det valget du gjorde? Om ikke kan det være en måte å aktivt minne seg selv på hvorfor du satt foten ned.

Ja, jeg har en liste så lang som et vondt år. Holder på å lese den nå.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har drømt om ham to netter på rad nå, og jeg tenker på ham rett som det er, men det er ikke tvangsmessig og jeg savner ham ikke  :) Sjekker mailen litt tvangsmessig fremdeles, men det går seg til, jeg merker det  -_-

Skrevet

Jeg har drømt om ham to netter på rad nå, og jeg tenker på ham rett som det er, men det er ikke tvangsmessig og jeg savner ham ikke  :) Sjekker mailen litt tvangsmessig fremdeles, men det går seg til, jeg merker det  -_-

Det er helt naturlig, når du får dette på avstand forsvinner drømmene også :) Må ellers si at jeg er imponert over din evne til å la viljen styre valgene dine, både i forhold til dette men også i forhold til vektreduksjonen :)

Bella Dotte
Skrevet

Det er helt naturlig, når du får dette på avstand forsvinner drømmene også :) Må ellers si at jeg er imponert over din evne til å la viljen styre valgene dine, både i forhold til dette men også i forhold til vektreduksjonen :)

Takk. Når jeg har kunnskapen på plass, er det lettere å gjøre et valg. Noen ganger tør/orker man bare ikke skaffe seg den nødvendige kunnskapen, og følelsene tar overhånd. 

Skrevet (endret)

Takk. Når jeg har kunnskapen på plass, er det lettere å gjøre et valg. Noen ganger tør/orker man bare ikke skaffe seg den nødvendige kunnskapen, og følelsene tar overhånd. 

... og noen ganger orker man ikke ta kampen og lukker øynene for sannheten fordi det svir å se den i hvitøyet... ;) Den fella tror jeg mange går i både når det gjelder å snu en dårlig vane eller når det kommer til vekt - man vet egentlig, men ignorerer....

Endret av Kayia
Bella Dotte
Skrevet

Jeg føler meg så overraskende rolig, hadde en del uro på onsdag, men det gikk over. Jeg har ingen behov for å "hevne" meg, jeg fikk en avslutning, og jeg er ferdig med å hate ham. Nå er jeg på vei inn i fasen "likegyldig". Gleder meg til å fokusere mer på andre interesser.  :)

Flott og fin utenpå, råtten og illeluktende inni, betyr ikke noe å samle på  :ph34r:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...