Gå til innhold

Jeg er fri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så overraskende rolig, hadde en del uro på onsdag, men det gikk over. Jeg har ingen behov for å "hevne" meg, jeg fikk en avslutning, og jeg er ferdig med å hate ham. Nå er jeg på vei inn i fasen "likegyldig". Gleder meg til å fokusere mer på andre interesser.  :)

Flott og fin utenpå, råtten og illeluktende inni, betyr ikke noe å samle på  :ph34r:

Godt å lese - you go girl! :)

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

25

• Madelenemie

10

• Kayia

6

• XbellaX

5

Madelenemie
Skrevet (endret)

Uha, nå gjør det litt vondt, jeg har pleid å maile med ham 4-5 dager i uka og nå er det slutt på det. Men jeg får bare huske å at det har gjort vondt lenge, mens denne smerten vil gå over...  :wacko:

Hei!

Du er sterk og klarer dette!

Jeg er imponert over deg,: spiser makroner og sushi og pikekyss:-) som en helt:-) Og blir bare tynnere og tynnere.

Jeg sa det flere ganger i går, du ser nå såpass tynn ut at det er nok, men flott ser du ut, ta det til deg!

Min psykiater blir nå 70 år, jeg har lite mer jeg lurer på, så vi er litt sånn ved  veis ende vi og:-)

Jeg ble lettet da jeg fikk time 19 august, og sånn er det å bli satt på plass tror jeg.

Da trenger man ikke så mye hjelp, men gode venner er godt å ha.

Og gode venner må man bruke og kommer nok med mer ærlige tilbakemeldinger enn en betalt terapeut, i lengden.

Jeg er en gift autist

Du er en ugift autist

Det er omtrent det som skiller oss, så ikke mye:-D

Jeg trenger deg!, og mine autistvenner trenger jeg!, dere gir meg følelsen av normalitet.

Håper du trenger meg, og at jeg kan fylle noe av tomrommet.

Endret av Madelenemie
Bella Dotte
Skrevet

Hei!

Du er sterk og klarer dette!

Jeg er imponert over deg, spiser makroner og sushi og pikekyss:-) Og blir bare tynnere og tynnere.

Jeg sa det flere ganger i går, du ser nå såpass tynn ut at det er nok, men flott ser du ut, ta det til deg!

Min psykiater blir nå 70 år, jeg har lite mer jeg lurer på, så vi er litt sånn ved , veis ende vi og:-)

Jeg ble lettet da jeg fik time 19 august, og sånn er det å bli satt på plass tror jeg.

Da trenger man ikke så mye hjelp, men gode venner er godt å ha.

Og gode venner må man bruke og kommer nok med mer ærlige tilbakemeldinger enn en betalt terapeut, i lengden.

Jeg er en gift autist

Du er en ugift autist

Det er omtrent det som skiller oss, så ikke mye:-D

Jeg trenger deg!, og mine autistvenner trenger jeg!, dere gir meg følelsen av normalitet.

Håper du trenger meg, og at jeg kan fylle noe av tomrommet.

Takk for gode ord  :)

Maten du lager er altfor fristende, jeg spiste "litt" mer enn jeg hadde tenkt i går  :D Men det går bra når jeg ikke fortsetter når jeg kommer hjem, jeg forstår at det er det som har vært problemet, ikke fester og tilfeldige utskeielser.

Jeg er veldig glad for mine venner, og jeg er spesielt glad for å ha deg blant mine venner! Dere gir innhold og mening til livet mitt. Og det får også meg til å føle meg mer normal  :P

Madelenemie
Skrevet

Kanskje kan det motivere deg til å redusere chips-spisingen hvis du husker på at du er rollemodell for dine barn når det gjelder kosthold.  Du trenger helt andre næringsstoffer enn det du finner i en chipspose.

Hei!

Ja jeg vet det, jeg bare velger lettvinte løsninger når jeg helst vil ha fri til å ordne, lage systemer eller lese.

Men jeg tenker på det, det der med forbilde.

Nå ordner jeg ting for mitt barn:-) Og jeg er jo akkurat det Riksen beskylder meg for å være "mitt barna lege" :-) Men hva skal man gjøre når det ikke er kommunikasjon.

Mitt barn har noe så enkelt som mycoplamsa!!!!Ingen borreliose ingenting annet sa Tyskland, jeg ble sjokkert, lettet, glad, googlet, funnet medisiner, og takk Gud for at jeg ikke ga meg og sa meg enig i at hun ikke burde gå på skolen neste år!

Trekke ned rullgardin og hvile, altså alt det der fikk jeg ikke til å rime....

merkelig dette helsevesenet:-(

Ingen tester er tatt for mycoplasma:-(

Så nå har jeg kontaktet pasientombudet for å kreve tilbake 48 000 kr som privat helsevesen har kostet oss så langt.

Madelenemie
Skrevet

Takk for gode ord  :)

Maten du lager er altfor fristende, jeg spiste "litt" mer enn jeg hadde tenkt i går  :D Men det går bra når jeg ikke fortsetter når jeg kommer hjem, jeg forstår at det er det som har vært problemet, ikke fester og tilfeldige utskeielser.

Jeg er veldig glad for mine venner, og jeg er spesielt glad for å ha deg blant mine venner! Dere gir innhold og mening til livet mitt. Og det får også meg til å føle meg mer normal  :P

Hei!

mm

nettopp.

Alle dere med autisme får meg til å føle meg normal, men med nevrotypikere er det mer anstrengende.

Men jeg er ikke enig med hun med autisme som ikke sier noe/skjuler/mistrives på jobb osv... i det hun sa at vi er mest normale osv... at vi skulle huske på det osv....

Jeg tror at når såpass ulike mennesker trives så godt i samvær og har gode samtaler tror jeg mer dette skyldes at vi har en nevrobiologisk match som passer. Vi er rett og slett ikke normale:-D i den forstand som hun ene som er medlem av mensa sa, vi snakker lenger og grundigere og mer deltaljert om saker og er ikke overfladiske, det var likheten mellom oss og mensa.

Så kan man jo fundere på om det hele koker ned til noe så enkelt som IQ, jeg vet ikke?

Men jeg tror vi som var samlet i går ligger ganske likt, og i følge mensa kommuniser man lettere og annerledes med de man er IQ messig mer på bølgelengde med. Ikke vet jeg om det er noe i dette, men man kan jo bare lure.

Skrevet

Hei!

Boken hans, betyr hans eiendel.

Nja... Akkurat når det kommer til bøker så sier man "boken hans" når man snakker om forfatteren, ikke om eieren. Da sier man heller tittelen på boka eller "Per har den boka som er skrevet av XXX".

Skrevet

Hei!

Boken hans, betyr hans eiendel.

Jakken hans, ville du da tenkt på designeren?

Det er logisk at boken hans, er boken hans, eiendelen,

Vi har alle mange bøker og når vi sier" vil du låne boken min?"

Betyr dette , boken man/jeg eier, har ikke noe med forfatterskap å gjøre.

Da ville man sagt feks boken han har skrevet eller, forfatter av boken osv...

Når jeg skrev boken hans, er det opplagt at betydningen er boken hans , jeg legger ikke inn gjetteleker i språket, og sier boken hans, men mener boken han forfattet.

Så upresis liker jeg ikke være/ eller at andre er.

Her tar du feil. Når man sier "Bjørn Eidsvågs siste album" eller "Karin Fossums bok" mener man ikke hhv albumet eller boken de har kjøpt og eier, men albumet og boken de har lagd. Det samme kan faktisk også forekomme innen design, både i forhold til klær og møbler. "Valentinos vårkolleksjon" betyr ikke det han har kjøpt i vår, men det han har designet for denne sessongen. 

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har hatt en tøff dag ang dette i dag - uroen startet i natt, egentlig, pga noe helt annet... normalt ville jeg sikkert ha kontaktet ham for å bli beroliget... jeg kan jo ikke det nå... så da ble jeg plutselig usikker på om det var dumt å bryte, eller om det jeg sa var for hardt... men det var jo sant! Om han ble lei seg? Jeg vet ikke om han klarer å bli lei seg... Han gjør meg så forbannet! Fremdeles! Først nå i kveld husket jeg på at jeg aldri har vært forbannet på noen av mine venner, kanskje irritert, utålmodig, oppgitt, tilogmed frustrert, men aldri sint engang. Venner gjør deg ikke urolig og usikker, ikke sjalu, fortvilet eller desperat, de lokker og lurer og narrer ikke, de kan få en til å miste selvkontrollen, haha!, men aldri selvrespekten. Venner er der for hverandre, deler stort og smått og støtter hverandre. Denne var ikke en venn, han kunne aldri ha blitt en venn. Hva han mener vennskap er, aner jeg ikke  :(

Gjest Gargamel
Skrevet

Hva handler tråden om? Er det en eks-kjæreste? En eks-elsker? En fyr som prøver å bli en kjæreste? Er det en spesielt innpåsliten og dominerende venn? Det virker mest som om det er en "venn", men det må ha vært et veldig tett og spesielt vennskap når man må bryte, og føler sorg etterpå.

Skrevet

Jeg har hatt en tøff dag ang dette i dag - uroen startet i natt, egentlig, pga noe helt annet... normalt ville jeg sikkert ha kontaktet ham for å bli beroliget... jeg kan jo ikke det nå... så da ble jeg plutselig usikker på om det var dumt å bryte, eller om det jeg sa var for hardt... men det var jo sant! Om han ble lei seg? Jeg vet ikke om han klarer å bli lei seg... Han gjør meg så forbannet! Fremdeles! Først nå i kveld husket jeg på at jeg aldri har vært forbannet på noen av mine venner, kanskje irritert, utålmodig, oppgitt, tilogmed frustrert, men aldri sint engang. Venner gjør deg ikke urolig og usikker, ikke sjalu, fortvilet eller desperat, de lokker og lurer og narrer ikke, de kan få en til å miste selvkontrollen, haha!, men aldri selvrespekten. Venner er der for hverandre, deler stort og smått og støtter hverandre. Denne var ikke en venn, han kunne aldri ha blitt en venn. Hva han mener vennskap er, aner jeg ikke  :(

Regn med noen sånn dager innimellom men vært sterk og les listen du har skrevet når savnet kommer over deg. Be strong - du vet at det er for det beste. Om du er i tvil - les overskriften på denne tråden, den sier alt om hvordan du følte det etter å ha tatt valget :)

Skrevet (endret)

Hva handler tråden om? Er det en eks-kjæreste? En eks-elsker? En fyr som prøver å bli en kjæreste? Er det en spesielt innpåsliten og dominerende venn? Det virker mest som om det er en "venn", men det må ha vært et veldig tett og spesielt vennskap når man må bryte, og føler sorg etterpå.

Skal ikke blande meg borti andres spørsmål, men siden Bella Dotte har asberger og vanskelig for å lyve gjør jeg det likevel. BD har valgt å anonymisere hvem det gjelder, og det syns jeg vi skal respektere :)

Endret av Kayia
Skrevet

Jeg sitter på sidelinjen og heier på deg, husk det.

Du har skrevet lister, men har du forsøkt å skrive et brev til ham, ikke for å sende men for din egen del. Et grundig og utfyllende brev hvor du forklarer ham hvorfor dette ikke fungerte for deg, hva som gikk galt, hvorfor du blir nødt til å ta vare på deg selv. Det kan være til hjelp i slike tunge stunder, men du må selv finne ut hva som fungerer best for deg. 

Snart Hellas. Trekk pusten, hold ut. Dette skal du klare.

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Man skulle tro det, alt eller litt av hvert av det du foreslår. Jeg har vært ivrig, ikke innpåsliten, mens han har vært dominerende. Han har en særegen måte å uttrykke seg på, entusiastisk, uklar men tilsynelatende hyggelig, så man kan tolke inn akkurat hva man måtte ønske, i det han sier, eller, det forandrer seg etter dagsformen. Han har sagt at han er en venn, og har fått meg til å tro på det, eller, hvis jeg bare forandrer meg litt, og er litt mer tålmodig, så blir vi venner. Det føltes veldig spesielt, vi har så lik humor og måte å se verden på, men totalt forskjellige verdier. Jeg opplevde en spesiell nærhet, men det var fordi han lagde en illusjon om det, egentlig er han veldig lukket. Han hadde fullstendig taket på meg og jeg har ønsket å komme vekk i over et halvt år før jeg klarte det. Han virker veldig staselig og han har mange viktige verv, så mange ser nok opp til ham. Ingen andre jeg kjenner, har en slik anseelse, så for meg har det vært en tung avgjørelse. Jeg hadde et slikt håp om at dette kanskje var på riktig. Men det var bare et bedrag. Fordi jeg ville så veldig at det skulle være sant, lurte jeg meg selv like mye som han lurte meg.

Endret av Bella Dotte
Bella Dotte
Skrevet (endret)

Jeg sitter på sidelinjen og heier på deg, husk det.

Du har skrevet lister, men har du forsøkt å skrive et brev til ham, ikke for å sende men for din egen del. Et grundig og utfyllende brev hvor du forklarer ham hvorfor dette ikke fungerte for deg, hva som gikk galt, hvorfor du blir nødt til å ta vare på deg selv. Det kan være til hjelp i slike tunge stunder, men du må selv finne ut hva som fungerer best for deg. 

Jeg tror ikke han trenger en forklaring, og ikke jeg heller, jeg betyr ikke noe for ham, jeg skal ikke ta mer kontakt, verken i virkeligheten eller i teorien. Det eneste jeg har tenkt på å sende er noe i retning av "fy faen, du er ekkel".

Snart Hellas. Trekk pusten, hold ut. Dette skal du klare. 

Ja, jeg gleder meg. Skal kjøpe koffert og finne passet, og spise meg ut av kjøleskapet.

Endret av Bella Dotte
Skrevet

Jeg tror ikke han trenger en forklaring, og ikke jeg heller, jeg betyr ikke noe for ham, jeg skal ikke ta mer kontakt, verken i virkeligheten eller i teorien. Det eneste jeg har tenkt på å sende er noe i retning av "fy faen, du er ekkel".

Ikke et brev du sender, men et brev du siden brenner opp. Noen ganger kan det være godt å snakke/skrive til vedkommende for sin egen del. Kall det en slags renselsesprosess om du vil, men du må selv se om det har noe for seg for deg. Jeg har som deg ingen tro på å kontakte ham, jeg tror det vil gjøre alt mye verre for deg. 

"Ja, jeg gleder meg. Skal kjøpe koffert og finne passet, og spise meg ut av kjøleskapet."

Bra!! Sunnhetstegn! :-)

Gjest Gargamel
Skrevet

Høres ut som en blekksprut. God tur!

Skrevet

Man skulle tro det, alt eller litt av hvert av det du foreslår. Jeg har vært ivrig, ikke innpåsliten, mens han har vært dominerende. Han har en særegen måte å uttrykke seg på, entusiastisk, uklar men tilsynelatende hyggelig, så man kan tolke inn akkurat hva man måtte ønske, i det han sier, eller, det forandrer seg etter dagsformen. Han har sagt at han er en venn, og har fått meg til å tro på det, eller, hvis jeg bare forandrer meg litt, og er litt mer tålmodig, så blir vi venner. Det føltes veldig spesielt, vi har så lik humor og måte å se verden på, men totalt forskjellige verdier. Jeg opplevde en spesiell nærhet, men det var fordi han lagde en illusjon om det, egentlig er han veldig lukket. Han hadde fullstendig taket på meg og jeg har ønsket å komme vekk i over et halvt år før jeg klarte det. Han virker veldig staselig og han har mange viktige verv, så mange ser nok opp til ham. Ingen andre jeg kjenner, har en slik anseelse, så for meg har det vært en tung avgjørelse. Jeg hadde et slikt håp om at dette kanskje var på riktig. Men det var bare et bedrag. Fordi jeg ville så veldig at det skulle være sant, lurte jeg meg selv like mye som han lurte meg.

Du husker sikkert at jeg har uttrykt bekymring for din relasjon til ham ganske lenge, så jeg er svært glad for at du frigjør deg. Det er fryktelig begrensende å ha den type relasjon du har hatt.

Håper du får en super ferie i Hellas:-)

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Du husker sikkert at jeg har uttrykt bekymring for din relasjon til ham ganske lenge, så jeg er svært glad for at du frigjør deg. Det er fryktelig begrensende å ha den type relasjon du har hatt.

Håper du får en super ferie i Hellas:-)

Høres ut som en blekksprut. God tur!

Siden katta er ute av sekken, den har vel aldri vært i sekken... Jada, det er mange som har vært skeptiske. Men jeg oppfattet at skepsisen var fordi han hadde vært min behandler, ikke fordi han er sleip. Jeg måtte oppdage det selv.

Takk, jeg håper også på en flott ferietur!

Endret av Bella Dotte
Skrevet

Siden katta er ute av sekken, den har vel aldri vært i sekken... Jada, det er mange som har vært skeptiske. Men jeg oppfattet at skepsisen var fordi han hadde vært min behandler, ikke fordi han er sleip. Jeg måtte oppdage det selv.

Takk, jeg håper også på en flott ferietur!

Jeg reagerte på måten han på sett og vis "holdt deg fanget" med sin grenseløshet. Tror jeg hadde reagert på denne typen relasjon uansett hvem du hadde hatt den til, men det gjør det selvfølgelig ekstra kritikkverdig at han har vært din behandler.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg reagerte på måten han på sett og vis "holdt deg fanget" med sin grenseløshet. Tror jeg hadde reagert på denne typen relasjon uansett hvem du hadde hatt den til, men det gjør det selvfølgelig ekstra kritikkverdig at han har vært din behandler.

Det var nok uttrykket grenseløshet som jeg ikke forsto og ikke fikk til å stemme. Sleiphet er lettere å begripe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...