Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei NHD/andre brukere, 

Jeg har de siste måndene blitt veldig emosjonell og trist uten å helt vite årsaken. Tror rett og slett ikke at jeg har en god grunn til å være så følsom som det jeg er. Jeg har et ganske bra liv med; gode venner, flott deltidsjobb og skal begynne på drømmestudiet til høsten. Allikevel går jeg rundt med en konstant klump i magen og en følelse av at gråten ikke er langt unna. 

Jeg har lest litt om depresjon, med tanke på at jeg muligens begynte å bli deprimert. Et av punktene der var intiativløshet - noe jeg ikke føler gjelder i mitt tilfelle. Jeg holder fortsatt mitt faste tempo oppe og gjør mitt beste til enhver tid. Jeg finner bare ikke så mye glede i det jeg gjør lenger. 

Familien min stiller også ganske høye krav til meg og jeg ønsker ikke å skuffe dem, så det hadde vært supert om det fantes en måte å komme seg ut av dette på. Jeg er så redd dette skal ødelegge for meg eller bli verre på noen måte. Kanskje det bare er noe jeg må presse meg igjennom også, type overgang mellom avhening av foreldre til selvstendig voksen. 

Anonymous poster hash: 81401...775
stjernestøv
Skrevet

Du kan jo gå å snakke med en lege hvis du tror du er deprimert, før du skal begynne på skolen? Det finnes hjelp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kreves ikke at en har alle symptomene for at en oppfyller kravene til diagnose.

På den annen side er det fortsatt mulig å være sliten som ikke er en sykdom.

Snakk med fastlegen din om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...