Gå til innhold

Tvangsvedtak dusjing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste på en blogg hvor h*n påsto at h*n hadde blitt truet med tvangsvedtak på dusjing. Er det i det hele tatt lov??

Anonymous poster hash: 20027...829
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo alltid en vanskelig sak, Det skal jo veldig mye til før de kan gjennomføre tvang.

Må si "Hulemannen" som bodde ved Blindern t-banestasjon i Oslo en periode for noen år tilbake kommer i tankene mine med en gang det nevnes tvangsvedtak om vask/dusjing. Han ville jo ikke vakse seg da han kom på sykehjem og gikk rettens vei, han tapte i høyesterett og høyesterettdommer har presidens, så det er en endelig dom også for lignende saker. 

Anonymous poster hash: e20bf...2b3
stjernestøv
Skrevet

Leste på en blogg hvor h*n påsto at h*n hadde blitt truet med tvangsvedtak på dusjing. Er det i det hele tatt lov??

Man kan ikke gå rundt å stinke, vet om gjør det og det er forferdelig å stå i samme kø som han. Han burde vært tvangsdusjet....seriøst. Han samler på boss.

DexterMorgan
Skrevet

Greia er du kan lukte så ille du vil, men når du tvinger folk til å være i nærheten av deg for å ta vare på deg, så må man faktisk forvente litt tilbake, man kan ikke bare ta man må gi litt også, selv i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Må bare presisere at vedkomende var tvangsinnlagt ved psykiatrisk institusjon når dette angivelig skjedde.

stjernestøv
Skrevet

Må bare presisere at vedkomende var tvangsinnlagt ved psykiatrisk institusjon når dette angivelig skjedde.

Da må han dusje, det er til hans eget beste.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er heldigvis lov.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye frihet har man som tvangsinnlagt, jeg fikk ikke lov å røyke mere enn 10 om dagen. Og flere på sykehjemmet hadde fått forbud mot å røyke. Dette er mange år siden. Men jeg tviler på att de hadde lov å sette slike krav, selv om man er tvangsinnlagt.

Anonymous poster hash: 2c94f...c64

Skrevet

Hvor mye frihet har man som tvangsinnlagt, jeg fikk ikke lov å røyke mere enn 10 om dagen. Og flere på sykehjemmet hadde fått forbud mot å røyke. Dette er mange år siden. Men jeg tviler på att de hadde lov å sette slike krav, selv om man er tvangsinnlagt.

Det har de nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...