AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Leste på en blogg hvor h*n påsto at h*n hadde blitt truet med tvangsvedtak på dusjing. Er det i det hele tatt lov?? Anonymous poster hash: 20027...829 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Det er jo alltid en vanskelig sak, Det skal jo veldig mye til før de kan gjennomføre tvang. Må si "Hulemannen" som bodde ved Blindern t-banestasjon i Oslo en periode for noen år tilbake kommer i tankene mine med en gang det nevnes tvangsvedtak om vask/dusjing. Han ville jo ikke vakse seg da han kom på sykehjem og gikk rettens vei, han tapte i høyesterett og høyesterettdommer har presidens, så det er en endelig dom også for lignende saker. Anonymous poster hash: e20bf...2b3 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Leste på en blogg hvor h*n påsto at h*n hadde blitt truet med tvangsvedtak på dusjing. Er det i det hele tatt lov?? Anonymous poster hash: 20027...829 Man kan ikke gå rundt å stinke, vet om gjør det og det er forferdelig å stå i samme kø som han. Han burde vært tvangsdusjet....seriøst. Han samler på boss. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Greia er du kan lukte så ille du vil, men når du tvinger folk til å være i nærheten av deg for å ta vare på deg, så må man faktisk forvente litt tilbake, man kan ikke bare ta man må gi litt også, selv i Norge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Må bare presisere at vedkomende var tvangsinnlagt ved psykiatrisk institusjon når dette angivelig skjedde. Anonymous poster hash: 20027...829 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Må bare presisere at vedkomende var tvangsinnlagt ved psykiatrisk institusjon når dette angivelig skjedde. Anonymous poster hash: 20027...829 Da må han dusje, det er til hans eget beste. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Ja, det er heldigvis lov. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Hvor mye frihet har man som tvangsinnlagt, jeg fikk ikke lov å røyke mere enn 10 om dagen. Og flere på sykehjemmet hadde fått forbud mot å røyke. Dette er mange år siden. Men jeg tviler på att de hadde lov å sette slike krav, selv om man er tvangsinnlagt.Anonymous poster hash: 2c94f...c64 0 Siter
slabbedask Skrevet 26. juni 2014 Skrevet 26. juni 2014 Hvor mye frihet har man som tvangsinnlagt, jeg fikk ikke lov å røyke mere enn 10 om dagen. Og flere på sykehjemmet hadde fått forbud mot å røyke. Dette er mange år siden. Men jeg tviler på att de hadde lov å sette slike krav, selv om man er tvangsinnlagt. Det har de nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.