Anonymvon Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Bruker Tolvon 30 mg, det hjelper meg til å sove, men jeg føler meg uvel. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, jeg føler meg bare veldig uvel. Hvis jeg legger meg og tar det med ro, så blir det bedre. Har brukt Tolvon i 10-11 uker, men jeg er veldig usikker på om det er riktig medisin for meg. Lurer på om jeg må slutte eller bruke noe annet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Prøv et skifte til Remeron. 0 Siter
Anonymvon Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Skrevet 2. juli 2014 Prøv et skifte til Remeron. Hvordan gjør jeg det? Går jeg til fastlege for å få resept og ber om remeron? Fastlegen min er på ferie til slutten av juli. Eller skal jeg bare gå til en privatlege? Hva er forskjellen på de? Takk for et raskt svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Gå til hvilken som helst lege. Fastlegen har et spesielt ansvar for deg. Ellers er det ingen forskjell. 0 Siter
Anonymvon Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Skrevet 2. juli 2014 Gå til hvilken som helst lege. Fastlegen har et spesielt ansvar for deg. Ellers er det ingen forskjell.j Jeg mente hva forskjellen var mellom Tolvon og remeron? Og hvis jeg går til lege skal jeg nevne at jeg fikk anbefalt her på forum av deg til å gå over til remeron? Jeg er også usikker på hvordan man bruker Tolvon. Skal man ta den 1,2 eller 3 timer før leggetid? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 j Jeg mente hva forskjellen var mellom Tolvon og remeron? Og hvis jeg går til lege skal jeg nevne at jeg fikk anbefalt her på forum av deg til å gå over til remeron? Jeg er også usikker på hvordan man bruker Tolvon. Skal man ta den 1,2 eller 3 timer før leggetid? Avhenger av hvor lang tid du bruker på å bli trøtt av medisinen. Jeg trenger gjerne rundt 3 timer før jeg får nok effekt til å sovne. Noen ganger går det raskere, men aldri under to timer. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Hvis du bruker Tolvon kun for søvn og ikke som antidepressiva kan du forsøke med 10 mg. Det vil i de fleste tilfeller ha en vel så god søvndyssende effekt. 0 Siter
Anonymvon Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Skrevet 2. juli 2014 Avhenger av hvor lang tid du bruker på å bli trøtt av medisinen. Jeg trenger gjerne rundt 3 timer før jeg får nok effekt til å sovne. Noen ganger går det raskere, men aldri under to timer. Jeg har lest at man skal kanskje ta den 2-3 timer før man legger seg for å unngå hengover. Siste 6-7 dager føler jeg hengover helt til kl 6-7 på ettermiddag. Da tenker jeg at jeg må kanskje ta det tidligere eller mindre dose, eller gå over til en annen medisin. Vet ikke, men dette føles ikke riktig.Hvis du bruker Tolvon kun for søvn og ikke som antidepressiva kan du forsøke med 10 mg. Det vil i de fleste tilfeller ha en vel så god søvndyssende effekt. Vet ikke om jeg kan gjøre det på egen hånd uten å snakke med lege. Kanskje jeg kan prøve med en halv (15 mg) å se hva skjer. Kanskje psykiateren her gir et råd. 0 Siter
Anonymvon Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Skrevet 2. juli 2014 Var hos en lege i dag, ikke min fastlege, og han mente at jeg skal kanskje slutte brått nå med en gang med Tolvon, eller kanskje begynne på cipralex. Han var en veldig flink lege, flink til å kommunisere, han sa vi måtte ta blodprøve og sjekke alt. Han mente at vi bare måtte slutte med Tolvon og se, men jeg sa at jeg slet med å sove. Så jeg vet ikke, jeg vet at jeg blir veldig sliten av for lite søvn. Jeg må si at det er veldig slitsomt å ikke få sove nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.