Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Skrevet

Trøster meg litt med at jeg er bedt om å skrive artikler ( tro det eller ei).

Ikke vanskelig å tro. Du har avslørt at du kan skrive veldig godt hvis du vil. Du virker som en helt annen person de få gangene du velger å skrive på godt norsk. Det hadde vært fint å se mer til den personen :-)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• XbellaX

7

• AnonymBruker

6

• stjernestøv

5

Skrevet

Håper du har det litt roligere nå.

Skjønner godt at du ikke liker å skulle få personlighetsforstyrrelsesdiagnose, men når du blir utredet i den offentlige psykiatrien setter de alltid diagnose. Hvis du klarer å legge bort diagnosefokset etter hvert er nok det det beste. Men du er kanskje inne i en utredningfase? Det kan lett oppleves som truende mot selvet ditt når det blir mye fokus på alt som er galt.

Du er nok ikke den eneste som har slamret med dører og vært sint og anklagende i terapirommet. Det er ikke verdens undergang.

At du har en vaktsomhet mot verden betyr ikke at du er et grusomt menneske, men det kan nok være ganske slitsomt å være deg når du har det slik.

Ønsker deg ei god helg!

Skrevet

Sovet noen timer sammenhengende og det gjør litt godt:) Våknet nå med et tull. Skummelt med dagen derpå gir i bl hvitvin meg en følelse av oppstemthet jeg kan flyte litt på..( jada ingen god strategi)... Avgrenses til helg. Enig i at jeg ikke bør skrive på dr online i beruset tilstand / da senkes dømmekraften ( om den ikke er senket fra før). Trøster meg litt med at jeg er bedt om å skrive artikler ( tro det eller ei). Hadde jeg bare fått mobilisert noe energi til det..er vaklevoren... Og lurer på om det er noe vits. Går jo an å drømme... Ha et mål eller to. Også blitt bedt om å sende masteren til bokforlag.. Var banebrytende arb... Tro det el ei... Føler jeg har stagnert i møte med den berømte veggen - men bør vel ta på boksehanskene og sjumilstøvlene

Nei men se her du! Her har jo fornuften og vettet våknet. Dette var flott å lese namnlaus :-) Og gratulerer med bokforlaget! Flott jobbet!

Skrevet

Ikke vanskelig å tro. Du har avslørt at du kan skrive veldig godt hvis du vil. Du virker som en helt annen person de få gangene du velger å skrive på godt norsk. Det hadde vært fint å se mer til den personen :-)

Skrevet

Så veldig hyggelig sagt Garrgamel, nå ble jeg glad:) Er uforutsigbar også som skriver.Kan ha dager hvor pennen løper løpsk og skrivesperrer hvor jeg pusser bort alt jeg skriver uansett.Siste kap i master ble skrevet i en herlig boble på to- tre dager .. Stått på stedet hvil mht til skriving i det siste / bare opptatt av selvgransking.. Og å grave meg ned i dysterhet. Er forpint , så vondt å høre jeg ikke var sterk nok i en jobb/ så det jo selv og sykemeldte meg- men de ville absolutt ha meg raskt tilbake og det ble justert noe på stillingsinstruks/ rolle. Ble dessverre ( om mulig) enda verre!!!Ble angrepet av det jeg selv vil kalle sterk sosial angst og prestasjonsangst.Det jeg gjør i jobb ligger nært opp til det jeg har skrevet om ( son jeg tidl har behersket godt).. Nå har troverdigheten raknet ... Kanskje jeg blir hun som kritisk reflekterer over andres relasjonsarbeid , men selv ikke klarer:(( da kan jeg likesågodt la være å skrive. ( Vært så inderlig godt å Skrike ut litt frustrasjon og annet hørt her på forumeti blant , og til og med få litt respons noen ganger :) men har til tider bare spydd ut alt rot i hodet og kan skjønne det ofte blir deretter:(.

Skrevet

Håper du har det litt roligere nå.

Skjønner godt at du ikke liker å skulle få personlighetsforstyrrelsesdiagnose, men når du blir utredet i den offentlige psykiatrien setter de alltid diagnose. Hvis du klarer å legge bort diagnosefokset etter hvert er nok det det beste. Men du er kanskje inne i en utredningfase? Det kan lett oppleves som truende mot selvet ditt når det blir mye fokus på alt som er galt.

Du er nok ikke den eneste som har slamret med dører og vært sint og anklagende i terapirommet. Det er ikke verdens undergang.

At du har en vaktsomhet mot verden betyr ikke at du er et grusomt menneske, men det kan nok være ganske slitsomt å være deg når du har det slik.

Ønsker deg ei god helg!

Skrevet

Takk for at du bryr deg :)Vet ikke om jeg er i utredning / behandling eller begge deler. Står behandling på Dps lapp - i så fall ikke for pers forstyrrelse for diagnose er SOS angst / moderat dep. Har et diagnosefokus av en annen verden- slår opp mulige paraplyperspektiver hver gang jeg får spørsmål.. ( hvorfor spør du om det- hva vil du med den informasjonen - hva vil du bruke den til - ser du reaksjonene / tenkemåter som match m fæle diagnosekriteriet... OsvPiggene er mao høysensitive og høyaktiverte fortiden ...veldig slitsom t- helt utmattet etter terapitime.Eh - det med dørslamringrn er jeg så forpint av- bruker ikke tenne på alle pluggeri det offentlige rom. På hjemmebane kan jeg være temperamentsfull , men beholder takt & tone...( tror jeg)Min legebror sa; "næ- begynt å oppføre deg som en psyk pasient da? Sa også slikt kunne skje , men ekkelt å fly i flint slik. Redd hva det neste blir! Er vel ikke blitt en grensesprenger?!!!!Ja ja - skal be om unnskyldning om jeg ser psykologen igjen...

Skrevet

Nei men se her du! Her har jo fornuften og vettet våknet. Dette var flott å lese namnlaus :-) Og gratulerer med bokforlaget! Flott jobbet!

Skrevet

Takk XBella.Har ikke klart å gjøre noe med bokforlagets e post m oppfording om utarbeidelse av skriv / punkt til mulig bokprosjekt ..ikke skrevet noen artikler ..:( men hadde ånden over m og skrev en kronikk for en tilbake. De ( sensorene mine sa: lurt p skynde seg før andre tar temaet ditt - Klynk ... Ja ja ..- men undersøkelsen jeg gjor er uansett " min":)En ting er flott da- orket å gå tur igjen og duftet på en duftsjasmin .:)

Skrevet

Takk XBella.Har ikke klart å gjøre noe med bokforlagets e post m oppfording om utarbeidelse av skriv / punkt til mulig bokprosjekt ..ikke skrevet noen artikler .. :( men hadde ånden over m og skrev en kronikk for en tilbake. De ( sensorene mine sa: lurt p skynde seg før andre tar temaet ditt - Klynk ... Ja ja ..- men undersøkelsen jeg gjor er uansett " min":)En ting er flott da- orket å gå tur igjen og duftet på en duftsjasmin . :)

Flott du gikk tur i dag namnlaus, godt å høre du kom deg litt ut. 

Selv om ikke ånden er der, sett deg ned, skriv, om du kun klarer 30 min så er det ok. Gjør noe annet, gi næring til vettet ditt, for vett har du rikelig av, det er bare akkurat nå det ferierer litt :-)

Håper på en rolig helg for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...