Gjest Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er glad jeg har muligheten til å øke lithium nå, men har ennå ikke gjort noe med det. Jeg hentet opp igjen det ene svaret mitt fra tråden lenger nede nå. Jeg har tenkt på om det er fornuftig å tenke slik om medisineringen. Kan legge til at de episodene jeg får nå er korte, sjeldnere men kan fremdeles være ganske intense den korte tiden det står på. Jeg vet ikke hva jeg vil kalle det som begynte å dukke opp igjen. Men jeg tror også det vil forsvinne ved økning. Det har det ihvertfall gjort tidligere. Men grunnen til at jeg likevel holder litt igjen med å øke er at jeg har prøvd det meste av medisiner. Det var først når jeg begynte med lithium jeg fikk skikkelig effekt. Derfor er jeg litt engstelig for at jeg ved økning skal få bivirkninger som gjør at jeg ikke kan bruke lithium mer. For hva gjør jeg da? Derfor blir det hele tiden en balansegang for meg. Jeg ønsker å ha det bra, men vil ikke risikere å måtte seponere de. 0 Siter
Nycora Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er glad jeg har muligheten til å øke lithium nå, men har ennå ikke gjort noe med det. Jeg hentet opp igjen det ene svaret mitt fra tråden lenger nede nå. Jeg har tenkt på om det er fornuftig å tenke slik om medisineringen. Kan legge til at de episodene jeg får nå er korte, sjeldnere men kan fremdeles være ganske intense den korte tiden det står på. Jeg vet ikke hva jeg vil kalle det som begynte å dukke opp igjen. Men jeg tror også det vil forsvinne ved økning. Det har det ihvertfall gjort tidligere. Men grunnen til at jeg likevel holder litt igjen med å øke er at jeg har prøvd det meste av medisiner. Det var først når jeg begynte med lithium jeg fikk skikkelig effekt. Derfor er jeg litt engstelig for at jeg ved økning skal få bivirkninger som gjør at jeg ikke kan bruke lithium mer. For hva gjør jeg da? Derfor blir det hele tiden en balansegang for meg. Jeg ønsker å ha det bra, men vil ikke risikere å måtte seponere de. Dillemma det der. Kanskje du skal høre på hva legen din sier? Hva mener han? 0 Siter
Gjest Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Det var kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mente når jeg hentet innlegget fra en annen tråd. Men det jeg tenker på er om det er fornuftig av meg å holde litt igjen med økning av lithium på grunn av at det er det eneste som har gitt skikkelig effekt, og jeg ønsker å redusere risikoen for bivirkninger som kan gjøre at jeg må seponere. For da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tenker spesielt på bivirkninger på nyrene. Slik jeg har forstått så er dårlige nyreprøver grunnlag for at en kanskje bør seponere. Det føles trygt å vite at jeg kan øke, samtidig som jeg prøver å balansere det litt. Se hva jeg takler, og øke når jeg ikke orker det mer. Jeg vet ikke om dette er rette måten å gjøre det på, eller om jeg bare skal medisinere meg slik at jeg blir helt stabil igjen. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Dillemma det der. Kanskje du skal høre på hva legen din sier? Hva mener han? Ja det er litt dilemma akkurat det. Vi har vel ikke snakket så mye om det. Det er ikke tid til alt, og ikke alt jeg tenker på heller når jeg er der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.