Gjest Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 Skrevet 2. juli 2014 Hei, Jeg lurer på en ting. Er det noen grense for hvor mye informasjon psykiatrien kan gi videre til oppfølgingstjenesten i kommunen? Eller er det "fritt fram" ang taushetsløfte mellom de to instansene? Jeg greier ikke helt å forstå at psykiatrien deler spesifikke/konkrete/detaljerte opplysninger om meg/livet mitt som overhodet ikke er relevant for den tjenesten kommunen er satt til. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. juli 2014 Skrevet 3. juli 2014 Hei, Jeg lurer på en ting. Er det noen grense for hvor mye informasjon psykiatrien kan gi videre til oppfølgingstjenesten i kommunen? Eller er det "fritt fram" ang taushetsløfte mellom de to instansene? Jeg greier ikke helt å forstå at psykiatrien deler spesifikke/konkrete/detaljerte opplysninger om meg/livet mitt som overhodet ikke er relevant for den tjenesten kommunen er satt til. Du må jo si ifra om det da, at du ikke vil de skal si ting videre til dem. Det er mange som bryter tausheten og det er egentlig ikke lov. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2014 Skrevet 3. juli 2014 "Need to know"-prinsippet gjelder uansett. En skal ikke gi ut flere opplysninger enn det mottager trenger for å gjøre jobben sin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.