Gå til innhold

Paranoide- terapiresistente?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Leste at dette ofte er tilfellet ? Stemmer dette? Min slektning ville ikke ha noe med helsevesenet å gjøre/ han hadde imidlertid vrangforestillinger derav benektet han sin sykhet som bl a besto i redsel for biler m en viss farge. Har fått høre av noen som sto han nær at dette kunne skyldes at han kjørte på et menneske- han var visstnok ik skyld i påkjørselen rent juridisk men følte sikkert at livet var ødelagt . Gikk fra topp til bunn på få år.Han slet åpenbart - ble tvangsunnlagt - men skrev seg ut via advokat minst to ganger , gikk rett vest m han . Lurer på om jeg er gal når jeg er redd jeg er rammet av samme psykdom:(

Endret av En namnlaus
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Paranoide psykoser kan være terapiresistente.

Paranoid personlighetsforstyrrelse responderer vanligvis meget godt på små til moderate doser antipsykotika (det vi populært kaller antiskeptika).

Skrevet

Mao det kan gå rett vest med meg og:( ja jA- kjenner en dragning mot det katastrofale - aner ikke hvorfor men føler jeg ikke klarer dette

AnonymBruker
Skrevet

Paranoide psykoser kan være terapiresistente.

Paranoid personlighetsforstyrrelse responderer vanligvis meget godt på små til moderate doser antipsykotika (det vi populært kaller antiskeptika).

Sorry for at jeg blander meg inn og stiller urelevante oppfølgingsspørsmål, men dersom en kan få medisin for en personlighetsforstyrrelse, betyr det at det er noe i hjernen som er feil (slik som jeg har fått inntrykk av er tilfelle ved bp og schizofreni og slikt)?

Jeg trodde en personlighetsforstyrrelse er en slags godt innøvd ufungering? Hvis det er sånn, hvordan kan det behandles med medisin da? 

Mulig dumme spørsmål, men jeg er litt nysgjerrig. :)

Anonymous poster hash: d48bb...849

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle psykiske lidelser skyldes noe (feil) i hjernen.

Skrevet

Som samboeren min sier: " Du er ikke skrudd helt rett sammen", så ler vi :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...