Gå til innhold

Hvordan glede seg over livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg lære meg og glede meg over livet. Jeg skal snart ha ferie og jeg går rundt å gruer meg til alt, slik som å ta fly finne fram til hotellet. Jeg er også redd for at jeg ikke skal føle noe glede når jeg kommer fram til reisemålet.

Det er utrolig ubehagelig. Jeg vil så gjerne glede meg til alt. Tenk hvis jeg kunne gledet meg til alt jeg nå gruer meg til, da ville jeg vært et veldig lykkelig menneske.

Så hva er knepene her, hvordan øve seg på å føle lykke, er det teknisk mulig å snu tankesettet til at det som før var trist, kan bli noe godt og positivt.

Hvor skal jeg starte hen i så fall?. Anonymous poster hash: 0b0d1...abb

Skrevet

Hvordan skal jeg lære meg og glede meg over livet. Jeg skal snart ha ferie og jeg går rundt å gruer meg til alt, slik som å ta fly finne fram til hotellet. Jeg er også redd for at jeg ikke skal føle noe glede når jeg kommer fram til reisemålet.

Det er utrolig ubehagelig. Jeg vil så gjerne glede meg til alt. Tenk hvis jeg kunne gledet meg til alt jeg nå gruer meg til, da ville jeg vært et veldig lykkelig menneske.

Så hva er knepene her, hvordan øve seg på å føle lykke, er det teknisk mulig å snu tankesettet til at det som før var trist, kan bli noe godt og positivt.

Hvor skal jeg starte hen i så fall?. Anonymous poster hash: 0b0d1...abb

Du skal starte med hodet ditt. Hvilke bekymringer er reelle, hvilke bekymringer bør du legge bort. Hva med mindfullness?

AnonymBruker
Skrevet

XbellaX, on 04 Jul 2014 - 13:55, said:

Du skal starte med hodet ditt. Hvilke bekymringer er reelle, hvilke bekymringer bør du legge bort. Hva med mindfullness?

Jeg har jo skjønt at man skal starte med hodet, og ikke en annen kroppsdel. Men Mindfullness?, har alltid vært kritisk til for mye sånne ting. Jeg må greie å legge bort bekymringer det har du rett i. Men svært vanskelig når de hele tiden dukker opp og kjenner angstfølelsene strømmer igjennom kroppen.

Skal prøve å nyte en kopp te nå, og kjenne smaken av den deilige honningen. Kjempe vanskelig for meg. Anonymous poster hash: 0b0d1...abb

Skrevet

Jeg har jo skjønt at man skal starte med hodet, og ikke en annen kroppsdel. Men Mindfullness?, har alltid vært kritisk til for mye sånne ting. Jeg må greie å legge bort bekymringer det har du rett i. Men svært vanskelig når de hele tiden dukker opp og kjenner angstfølelsene strømmer igjennom kroppen.

Skal prøve å nyte en kopp te nå, og kjenne smaken av den deilige honningen. Kjempe vanskelig for meg. Anonymous poster hash: 0b0d1...abb

:-) I blant kan det være mye hjelp i hele kroppen og, ikke bare hodet. Det å gi seg selv pauser ved å gjøre noe annet enn å bekymre seg er ikke så dumt. 

Hvorfor er det vanskelig å kjenne hvor godt teen din smaker? Hvor/hvilke blokkeringer strever du med?

Les litt om mindfullness, anbefales.

AnonymBruker
Skrevet

XbellaX, on 04 Jul 2014 - 14:14, said:

:-) I blant kan det være mye hjelp i hele kroppen og, ikke bare hodet. Det å gi seg selv pauser ved å gjøre noe annet enn å bekymre seg er ikke så dumt.

Hvorfor er det vanskelig å kjenne hvor godt teen din smaker? Hvor/hvilke blokkeringer strever du med?

Les litt om mindfullness, anbefales.

Når jeg skal sette meg ned å drikke den teen, så kommer bilder av at flyet jeg skal med styrter og jeg tror at alt kommer til å skje. Håpløst. Tenke bort tanker er jo umulig. Jeg vil så gjerne glede meg til denne turen. Jeg elske jo kunst blant annet, og gleder meg veldig til å få oppleve god kunst.

Synes det er veldig vanskelig å leve mange ganger. Anonymous poster hash: 0b0d1...abb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...