Gå til innhold

Les vg i morgen.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Lilli Bendriss skriver det er en hårfin grense mellom schizofreni og klarsynthet, jeg skal lese det. Jeg trakk englekort i dag, fikk beskjed om å stole på meg selv og min intuisjon. Blir forvirret. Lurer på hva Lilli skriver om dette.

Madelenemie
Skrevet

Lilli Bendriss skriver det er en hårfin grense mellom schizofreni og klarsynthet, jeg skal lese det. Jeg trakk englekort i dag, fikk beskjed om å stole på meg selv og min intuisjon. Blir forvirret. Lurer på hva Lilli skriver om dette.

Hei!

Jeg tror verden ville vært adskillig lettere hvis vi sluttet tillegge intuisjon relevans.

Følelser, er ikke noe å basere seg på, kun grundig tankemessig arbeid, det resultatet er basert på fornuft.

Følelser vi ikke klarer legge bort, må da få stå på sin egen usikker grunn, det er lite å bygge på.

Hei stjernestøv, fint at du skriver :-)

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg tror verden ville vært adskillig lettere hvis vi sluttet tillegge intuisjon relevans.

Følelser, er ikke noe å basere seg på, kun grundig tankemessig arbeid, det resultatet er basert på fornuft.

Følelser vi ikke klarer legge bort, må da få stå på sin egen usikker grunn, det er lite å bygge på.

Hei snille madelenemie :)

Har prøvd å få kontoll på tanker og følelser, har ikke gitt opp men det er ikke så lett. Skulle vært mer fornuftig som deg og klok.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nja, jeg er glad jeg har utviklet litt sterkere intuisjon - eller magefølelse - gjennom årene.

Jeg tenker at intuisjon er noe underbevisstheten oppfatter, basert på det man tidligere har erfart, før man er helt bevisst akkurat hva det er som gjør at man reagerer. Har man en godt utviklet intuisjon, får man ofte på ett eller annet tidspunkt bekreftet magefølelsen sin.

Tidligere fungerte ikke intuisjonen min, og når den fungerte, valgte jeg å overhøre den, og jeg endte derfor "i grøfta" mange ganger. Jeg tror også, men er ikke sikker, at intuisjon kan være justert feil slik at magefølelsen sier ifra feil. 

Jeg er rimelig sikker på at både NHD og din psykiater har en veldig godt utviklet intuisjon!

Anonymous poster hash: 43fff...e7a

Madelenemie
Skrevet

Hei snille madelenemie :)

Har prøvd å få kontoll på tanker og følelser, har ikke gitt opp men det er ikke så lett. Skulle vært mer fornuftig som deg og klok.

Hei!

Du er nok like klok!

Men ikke like fornuftig.

Jeg mangler litt ufornuft, jeg dreper all romantikk ved mine plankeord:-(

Så sånn trengs litt av hvert... Men nå tror jeg du trenger jording :-D

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Du er nok like klok!

Men ikke like fornuftig.

Nja, jeg er glad jeg har utviklet litt sterkere intuisjon - eller magefølelse - gjennom årene. Jeg tenker at intuisjon er noe underbevisstheten oppfatter, basert på det man tidligere har erfart, før man er helt bevisst akkurat hva det er som gjør at man reagerer. Har man en godt utviklet intuisjon, får man ofte på ett eller annet tidspunkt bekreftet magefølelsen sin. Tidligere fungerte ikke intuisjonen min, og når den fungerte, valgte jeg å overhøre den, og jeg endte derfor "i grøfta" mange ganger. Jeg tror også, men er ikke sikker, at intuisjon kan være justert feil slik at magefølelsen sier ifra feil.  Jeg er rimelig sikker på at både NHD og din psykiater har en veldig godt utviklet intuisjon!    Anonymous poster hash: 43fff...e7a

Hei!

Ja nhd vet jeg ikke, men min psykiater HAR intuisjon, det er på den jeg tror hun oppfattet at jeg har asperger syndrom.

En annen psykiater dr Nils Olav annonsen mente det samme og har nok "samme" intuisjon, for dette var FØR jeg fyldte ut skjemaer.( det er mitt store mysterium!!?? Hvordan de liksom sånn av seg selv fikk den tanken/ideen, jeg er nemlig ikke rainman, eller big bang aktig, ser ikke den serien jeg, syns ikke morsom, men den handler vist om asperger)( så en episode og etter den sluttet jeg vekke mennesker om natten, fordi jeg så de syns ubehagelig)

Ja da skal jeg rette det til at jeg ikke har intuisjon, og ikke har begreper om hvordan den oppstår, forsvares, brukes Etc...

Jeg vet min psykiater har dette, og at hun ikke kan hjelpe meg med dette:-(

Jeg bad min psykiater lære meg å manipulere heller ikke det er mulig:-(

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt skummelt å tenke på at schizofrene skal ha evner andre ikke har. Skjønner egentlig ikke at hun Lilli tør å gå ut i media å hevde noe sånt. Hvis alt det jeg trodde på mens jeg var psykotisk skulle skjedd på ordentlig så hadde jeg vært død nå.<br /><br />Men uansett - de sanseopplevelsene jeg hadde den gang i psykosen, tenker jeg fortsatt at må være noen krefter utafor meg selv. Fornuften min sier selvsagt at jeg tar helt feil, fordi det går ikke an. Men følelsene mine og det jeg har opplevd sitter sterkt i hukommelsen min.<br /><br />Prøver å ikke tenke så mye på dette lenger. Jeg har et liv å leve og det er uansett ikke meningen at jeg skal gå rundt å hangle med åndeverdenen. Jeg må leve mitt eget liv med mine jordiske ting.

Anonymous poster hash: 33d9b...750

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Du er nok like klok!

Men ikke like fornuftig.

Er ikke kjent for å være fornuftig nei. Ja jeg trenger jording, skulle plantet noen blomster i hagen. Har lyst å komme meg opp på fjellet også, ta inn alt a gode energier.

stjernestøv
Skrevet

Synes det er litt skummelt å tenke på at schizofrene skal ha evner andre ikke har. Skjønner egentlig ikke at hun Lilli tør å gå ut i media å hevde noe sånt. Hvis alt det jeg trodde på mens jeg var psykotisk skulle skjedd på ordentlig så hadde jeg vært død nå.<br /><br />Men uansett - de sanseopplevelsene jeg hadde den gang i psykosen, tenker jeg fortsatt at må være noen krefter utafor meg selv. Fornuften min sier selvsagt at jeg tar helt feil, fordi det går ikke an. Men følelsene mine og det jeg har opplevd sitter sterkt i hukommelsen min.<br /><br />Prøver å ikke tenke så mye på dette lenger. Jeg har et liv å leve og det er uansett ikke meningen at jeg skal gå rundt å hangle med åndeverdenen. Jeg må leve mitt eget liv med mine jordiske ting.

Anonymous poster hash: 33d9b...750

Vi er vel her på jorden for å leve her, men hvorfor får noen slike ting? Det er masse som kommer utenfra meg, klarer ikke stenge det ute. Er spent på hva Lilli skriver, skulle ønske hun kunne hjelpe meg men det blir for dyrt.

AnonymBruker
Skrevet

Lilli Bendriss skriver det er en hårfin grense mellom schizofreni og klarsynthet, 

"Klarsynhet" er med andre ord en psykdom.

Anonymous poster hash: a4cc9...f27

stjernestøv
Skrevet (endret)

"Klarsynhet" er med andre ord en psykdom.

Er jo det det ikke er. Men tror hvis klarsynte hadde tatt medisiner hadde de mistet sine evner, det stenger igjen alt. Jeg skulle likt å klare å stenge igjen selv, det er så frustrerende. Men føler krefter kjemer imot nå, det er meningen jeg skal takle det...jeg er svak og patetisk. Andre klarsynte klarer det jo.

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet

Er jo det det ikke er. Men tror hvis klarsynte hadde tatt medisiner hadde de mistet sine evner, 

Tyder på at det er sykdom.

stjernestøv
Skrevet

Det er meningen jeg skal kontrollere disse kreftene, ikke omvent. Har minner fra jeg var baby, noen stod over sengen min og det var ikke mine foreldre. Vil være sterk og ha kontroll, noen som vet hvordan jeg får det til?

stjernestøv
Skrevet

Tyder på at det er sykdom.

Nei kjære det er det ikke. Jeg tror disse medisinene gjør noe med alle legemene, håper Lilli skriver noe som fanger mitt blikk og som kan hjelpe meg. Er desperat.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Radioen slår seg ofte på av seg selv og det er aktivitet på loftet, dette er ikke noe jeg innbiller meg. Tror noen bare vil si "jeger her" men vet ikke hvem det er. Hilsen from the other side. Har dere sett filmen "the others"? Knallbra.

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet

stjernestøv, on 04 Jul 2014 - 21:28, said:

Nei kjære det er det ikke. Jeg tror disse medisinene gjør noe med alle legemene, håper Lilli skriver noe som fanger mitt blikk og som kan hjelpe meg. Er desperat.

Stjernestøv, du virker som en veldig søt person :)

Når det er sagt så mener jeg at du ikke skal drive å legge deg borti åndeverdenen. Du skal leve et jordisk liv. Å rote med slikt er å be om bråk fra denne verdenen. Kjøpt deg noen fine blomster i morgen og nyt det fysiske rundt deg. Anonymous poster hash: 33d9b...750

stjernestøv
Skrevet

Stjernestøv, du virker som en veldig søt person :)

Når det er sagt så mener jeg at du ikke skal drive å legge deg borti åndeverdenen. Du skal leve et jordisk liv. Å rote med slikt er å be om bråk fra denne verdenen. Kjøpt deg noen fine blomster i morgen og nyt det fysiske rundt deg. Anonymous poster hash: 33d9b...750

Tusen takk :)

En sa det samme til meg en gang "Du er på jorden nå for å leve et jordisk liv". Men jeg tilkaller dem ikke, de kommer til meg og det har de alltid gjort. Men du har rett, jeg må få fokus på andre ting og ikke bare sånt. Skal sette meg ut i morgen, ja og kanskje til og med kjøpe blomster. Jeg liker blomster, ville ha forglemmegei men de var utsolgt. Må få bakkekontakt, gjøre fysiske ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...