FGT Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Før når folk fikk et sammenbrudd så var det snakk om dårlige nerver. eller det vi kaller for et nervøst sammenbrudd. Senere har jeg sett i flere sammenhenger at folk har fått et depressivt sammenbrudd. en tidligere statsminister fikk jo det, etter det jeg kjenner til. så er forskjellen egentlig ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Sammenbruddbegrepet brukes ikke i fagspråket. Det er heller ikke definert. En kan like godt slutte å bruke det. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Før når folk fikk et sammenbrudd så var det snakk om dårlige nerver. eller det vi kaller for et nervøst sammenbrudd. Senere har jeg sett i flere sammenhenger at folk har fått et depressivt sammenbrudd. en tidligere statsminister fikk jo det, Fikk han ikke en "depressiv reaksjon"? 0 Siter
FGT Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Skrevet 5. juli 2014 Sammenbruddbegrepet brukes ikke i fagspråket. Det er heller ikke definert. En kan like godt slutte å bruke det.Bruker de uttrykket reaksjon nå ?. Ukontrollert selvfølgelig. 0 Siter
FGT Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Skrevet 5. juli 2014 Fikk han ikke en "depressiv reaksjon"?jo det var vel det de kalte det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Før når folk fikk et sammenbrudd så var det snakk om dårlige nerver. eller det vi kaller for et nervøst sammenbrudd. Senere har jeg sett i flere sammenhenger at folk har fått et depressivt sammenbrudd. en tidligere statsminister fikk jo det, etter det jeg kjenner til. så er forskjellen egentlig ? Jeg vet ikke, men mulig et nervesammenbrudd mer er hysteria. ( ukontrollert følelsesutbrudd:-( Og depressive sammenbrudd mer har med alvorlige livshendelser å gjøre. De siste kan ramme alle, det første er personlighetsproblematikk, og vrangvilje. Anonymous poster hash: 17e8e...b84 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Jeg forbinder nervøse sammenbrudd med noe gamle damer er redde for å få i begravelser til nære og kjære, og derfor tar en valim for å forhindre det. Anonymous poster hash: e7bdb...892 0 Siter
FGT Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Skrevet 5. juli 2014 Har hørt at en "nervetråd" ryker ? Og at den må repareres igjen, (noe som den gjør selv etter stund hvis nok.) Spør ikke meg, men har dere hørt om det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.