Gå til innhold

NHD: Zeldox begynner å bli et problem i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg står på Zoloft (400 mg - 196 nmol/l) og Zeldox (3 x 40 mg - 58 nmol/l).

Har god effekt av dette mot angst/tvang, men problemet er at jeg blir så grusomt trøtt. Jeg kan omtrent sovne sittende et par timer etter at jeg har inntatt Zeldox. Det går rimelig greit når jeg er på jobb og det er noe å gjøre hele tiden, men nå i ferien blir det ganske så dumt. De som er rundt meg begynner å bli bekymret.

Får også reaksjoner på at jeg "detter ut" under samtaler, osv.

Er det noen endringer jeg kan gjøre her?

stjernestøv
Skrevet

Hei.

Jeg står på Zoloft (400 mg - 196 nmol/l) og Zeldox (3 x 40 mg - 58 nmol/l).

Har god effekt av dette mot angst/tvang, men problemet er at jeg blir så grusomt trøtt. Jeg kan omtrent sovne sittende et par timer etter at jeg har inntatt Zeldox. Det går rimelig greit når jeg er på jobb og det er noe å gjøre hele tiden, men nå i ferien blir det ganske så dumt. De som er rundt meg begynner å bli bekymret.

Får også reaksjoner på at jeg "detter ut" under samtaler, osv.

Er det noen endringer jeg kan gjøre her?

Jeg blir ikke trøtt av zeldox, men da sønnen min tok det når han var liten sovnet han. Du kan ikke ta litt mindre da?

Skrevet

Jeg blir ikke trøtt av zeldox, men da sønnen min tok det når han var liten sovnet han. Du kan ikke ta litt mindre da?

Jo, tror jeg går ned til 80 igjen (det jeg egentlig skal ta.)

I dag har jeg gjort det og jeg er lys våken.

Skrevet

Jo, tror jeg går ned til 80 igjen (det jeg egentlig skal ta.)

I dag har jeg gjort det og jeg er lys våken.

Hvorfor tar du mer enn "det du egentlig skal ta"?

Skrevet

Hvorfor tar du mer enn "det du egentlig skal ta"?

Fordi serumkonsentrasjonen er altfor lav (av begge medisinene) på normale doser. Har diskutert dette med NHD også.

Men akkurat på denne medisinen skal jeg forholde meg til det legen min har sagt, så får heller NHD hjelpe meg med Zoloft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...