Solitarius Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Hei.. Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med dissosiativ motorisk forstyrrelse? Jeg fikk nylig denne diagnosen og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Ble akutt lam i venstre arm og har ingen anelse om hva jeg kan gjøre for at det blir bedre. Syns det er veldig rart at jeg har bare sluttet å fungere fysisk, og at det er psyken min som gjør det. Kan noen gi meg noen tips? Vær så snill? Tusen takk. 0 Siter
florista Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Hei.. Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med dissosiativ motorisk forstyrrelse? Jeg fikk nylig denne diagnosen og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Ble akutt lam i venstre arm og har ingen anelse om hva jeg kan gjøre for at det blir bedre. Syns det er veldig rart at jeg har bare sluttet å fungere fysisk, og at det er psyken min som gjør det. Kan noen gi meg noen tips? Vær så snill? Tusen takk. Hei. Jeg har en del erfaring med dissosiative lidelser. Jeg har hatt erfaring med å miste stemmen helt og ble sendt akutt på sykehuset. Etter uttalige undersøkelser fant de ingenting. Etter ca 2 dager tror jeg begynte jeg så vidt å få stemmen tilbake med hvisking, selv om jeg strevde voldsomt med å huske/finne rett ord. Etter en ukes tid var jeg "frisk" noenlunde i alle fall. Selv om det tok en måneds tid før alt var på plass igjen. I ettertid har jeg og mistet språket og slitt med å huske/finne ord, men da kommet raskere tilbake. Jeg har også hatt "besvimelser" som ikke er besvimelser men hvor jeg er totalt vekke. Akkurat dette er jeg under utredning for nå. Jeg mangler litt informasjon selv, men lærer stadig noe nytt av behandler om fenomenet som oppstår med meg. Og det er strevsomt og vondt og ikke minst skremmende når kroppen ikke fungerer. Jeg håper det snart ordner seg for deg og at du får god hjelp. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.