Gå til innhold

Når psykologen/psykiateren gråter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har mange av dere opplevd dette? Hva tenkte dere?

Jeg har selv opplevd det og så på det som utelukkende positivt, for meg ble psykologen med mer menneskelig og vår relasjon ble sterkere. Men vet at det for noen kan ha motsatt effekt.

Anonymous poster hash: 2ff1f...1fc

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg har selv opplevd det og så på det som utelukkende positivt, for meg ble psykologen med mer menneskelig og vår relasjon ble sterkere. Men vet at det for noen kan ha motsatt effekt.

Gikk til en vernepleier som gråt omtrent hver gang og klemte meg, syns det var helt forferdelig. Hvordan kunne dette mennesket hjelpe meg å bli bedre? Hun sammelignet oss også stadig vekk, og det syns jeg ikke om....jaja må jo ha vært syk hun der.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vært bra om psykologen gråt når jeg fortalte om grusomme ting som har skjedd. Hun må tåle det jeg selv knapt klarer å bære. Men derimot er hun lettrørt og har felt noen tårer når hun tydelig har vært kjempestolt av meg og spesielle ting jeg har fått til. Det er helt greit! :-)

Anonymous poster hash: 2831a...98c

Skrevet

Hei!

Uprofesjonelt. Menneskelighet bør en behandler vise på andre måter. Støtter forøvrig innlegget til "anonym 2831a...98c"

Madelenemie
Skrevet (endret)

Hei!

Hei!

Nei har ikke opplevd gråter.

Men opplevde ble lei seg. Dette da jeg spurte mer inngående om noe om min psykiaters familie .

Min psykiater virket da sliten/ trist / lei seg. Jeg visste ikke om riktig av meg å tro det , jeg oppfatter ikke lett sånt , så jeg skrev og spurte og jeg hadde rett !!:-) :-) min psykiater var lei seg :-)

Jeg ble stolt!!:-)

Men dette skyldes traumatiske forhold for min psykiater.

Jeg liker at min psykiater viser tydelige følelser og særlig når jeg oppfatter det korrekt:-)

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hei!

Lite profesjonelt.

Madelenemie
Skrevet

Lite profesjonelt.

Hei!

Min psykiater ble lei seg, noe jeg så/oppdaget:-)!!

Er det uprofesjonelt i ditt hode?

For meg er det ærlig / realt/ sterkt og flott!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener nok også at det er uprofesjonelt, men jeg kan ha forståelse for at det i noen tilfeller kan være vanskelig "å holde maska". F.eks. dersom det kommer særdeles drøye historier. 

Helsepersonell ( i dette tilfellet Psykologer og psykiatere) er jo bare mennesker de også. 

Anonymous poster hash: 1fcec...b2e
Skrevet

Hei!

Min psykiater ble lei seg, noe jeg så/oppdaget:-)!!

Er det uprofesjonelt i ditt hode?

For meg er det ærlig / realt/ sterkt og flott!

Å bli lei seg og det å grine er ikke det samme.

Skrevet

Hei!

Min psykolog gråt i nesten en halvtime ved en anledning. Det var utrolig klamt og ubehagelig og har plaget meg i flere år. Har dårlig samvittighet fordi jeg skuffet henne så mye at hun gråt. Det er slik jeg ser det. Hun sa selv at hun gråt fordi hun syntes synd på meg.

Uansett. Skulle virkelig ønske at det aldri hadde skjedd. Ikke bare var det ubehagelig der nog da, men det har som sagt plaget meg lenge i ettertid også. 

Dette er min erfaring.

Skrevet

Jeg opplvede deg også en gang, men da var det flere der så det ble ikke så nært... han gråt for meg og jeg synes det var litt rørende. Men fikk et behov for å trøste han da:)

Skrevet

Jeg opplvede deg også en gang, men da var det flere der så det ble ikke så nært... han gråt for meg og jeg synes det var litt rørende. Men fikk et behov for å trøste han da:)

Ja, og det blir helt feil når en pasient føler at han/hun må trøste behandler. Helt feil :)

stjernestøv
Skrevet

Ja, og det blir helt feil når en pasient føler at han/hun må trøste behandler. Helt feil :)

Hehe ja husker vernepleieren, jeg trøstet henne og sa "Det er over nå, dette er fortid og jeg har det bedre nå". "Men det er så fælt" sa hun. Det var jo latterlig.

Skrevet

Ja, flere rundt meg har grått flere ganger. Psykologen min har grått en gang vi var hos en gynekolog og det ble bekreftet skader som følge av overgrep jeg ikke hadde fortalt om, og flere ganger når jeg har nådd mål vi har satt sammen, eller tatt et skritt videre uten å være klar over det selv.

Flere som jobber på døgnavdelinger har grått i samtale med meg. Jeg synes det er godt jeg! Det er et tegn på at det jeg faktisk forteller er tøffe saker. Jeg har ingen følelser rundt det selv, så å se andre mennesker reagere setter ting i perspektiv.

Aldri opplevd at det har vært kleint hvertfall!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...