Gjest Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 --// selv om du har sagt du ikke vil ha mer behandling? På en måte godt å slippe Evt krype til korset og bite i det sure eplet selv... men blir jo litt mistenksom da .. hvorfor vil de taue meg inn igjen? Har jo ikke kommet noen særlig vei ... Alle tenker det er min " feil"- psykolog og jeg ikke drøftet relasjonen vår. Tidspunkt jeg fikk var imidlertid ugunstig(psykolog håpet sikkert jeg ikke dukker opp) så hun kan sette strek for godt . Akk og ved. Skal tro om det går an å få en pause noen uker , blir jo sånn på felgen av disse samtalene... Og redd jeg ikke skal klare bli med fam på ferie:( nemlig lyst til å gjemme meg for verden:(( og må omgås slekt i familien - vanskelig å se løsninger.Arbeidsledig (nerve)vrak:( og i øk ruin .., takk og pris tjener mannen penger så drukner ikke helt ( bare nesten). Ydmykende det også..har liksom ikke noe å gi andre... Redd jeg er gjennomsiktig og føler meg kraftløs.. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Altså, dersom en pasient har et raserianfall og stormer ut, så vllle ihvertfall jeg ha gitt ny inkallelse slik at man kan få snakket ut i ro og fred når ting har roet seg litt, jeg er dog ingen psykolog/psykiater. De kaller deg nok inn fordi de mener at du kan ha godt av mer behandling fra dem, dersom du er uenig i dette så er det vel bare å ikke dra det, men innerst inne vet du vel kanskje selv også at det er noen ting du trenger å jobbe med som ikke er så lett på egenhånd? At psykolog gir deg en time på et dårlig tidspunkt fordi hun håper du ikke skal komme høres ikke realistisk ut Lykke til på veien 0 Siter
Høstløv Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Da blir det et enkelt valg, du ringer bare og endre på oppsatt time. Innleggene dine oser av selvmotsigelser, det er tydelig at du trenger behandling, jeg forstår ikke hvorfor du ikke takker ja til medikamentell behandling. Alt må vel være bedre enn å gå og ha det så vanskelig som du åpenbart har det for øyeblikket. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Hvilket tidspunkt er ugunstig når man er arbeidsledig? Psykologen vet vel det og da burde vel et hvilket som helst tidspunkt være gunstig? Anonymous poster hash: 7e270...553 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 De pillene har jo masse av bivirkninger, men de aller aller fleste gjelder kun når du går på dem og er ikke permanente. Altså er det jo bare å prøve, er det ikke verdt det (bivirkninger værre enn nytteverdiene) så slutter du på pillene, Er ikke værre enn det.. Hva er problemet egentlig? 0 Siter
Gjest Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Tror ikke psykolog mener det haster med medikament , da hadde hun vel sagt det? Tidspunkt er jo bare en bagatell - men tanken slo meg ... Ja arb ledig så da trenger ingen spørre om når det passer:(((((( 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Tror ikke psykolog mener det haster med medikament , da hadde hun vel sagt det? Tidspunkt er jo bare en bagatell - men tanken slo meg ... Ja arb ledig så da trenger ingen spørre om når det passer:(((((( Syns det var fint at du fikk en ny time, det viser at de vil hjelpe deg. Ellers forstår jeg det med familie og ferie, her vil de på ferie men jeg har ikke lyst...men må vel. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 De sparer meg jo for "noe" ved å sikre seg på denne måten- kjenner meg så generelt vonbroten ...at alt blir feil uansett , i uspiselighetens navn ( muligens). Jeg burde ta meg sammen! Når jeg er lei meg får jeg tankekjør om dette med pers forstyrrelse , er jeg virkelig sånn?! Min legebror sier, ikke pin deg så fælt med slike tanker da- alle kan ha innslag av dette i pers sin, særlig når de har det litt kjipt... Trøster meg jo med det, lurer på hvorfor psykologen aldri vil drøfte dette med meg når jeg et så opprørt av det?! Fordi hun tenker jeg blir sint/ fortvilet , fordi hun vil se an el noe annet. Virker så tydelig på at dette er noe hun står vef paranoid beredsskap vel og merke . Hvis jeg risikerer å bli stemplet som pers forstyrret av å gå på dps tror jeg at jeg bukker under. Det har jeg sagt og opplever å bli møtt m en likegyldig mine. Men hun har ikke skrevet i Stein sier hun:)Jepp, selvmotsigende ( og muligens frastøtende , håper jo ik det da.) selvopptatt i alle fall. Til å bli kvalm av - burde klare å flytte fokus:( 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Personlighetsforstyrrelse er ikke et negativt ladet ord i det hele tatt, og ikke noe man kan bli "stemplet" med. Det betyr bare at du har en gruppe med symptomer som kan ha negativ virkning på din livskvalitet. Tror heller problemet er at du tror at vi er i 1970 hvor det er fordommer mot psykisk syke ... Alle er på din side, bortsett fra deg selv, det er synd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Tror ikke psykolog mener det haster med medikament , da hadde hun vel sagt det? Tidspunkt er jo bare en bagatell - men tanken slo meg ... Ja arb ledig så da trenger ingen spørre om når det passer:(((((( Interessant, hvorfor slo den tanken deg da? Måtte du bare finne et eller annet som gjør at du kan underbygge det du selv tenker om at hun egentlig ikke vil at du skal komme? Ditt mistenksomme jeg som er en del av psykdom? Er det da ikke verdt en refleksjon fra din side at du da tenker at denne tanken var irrasjonell og unødvendig. Er det ikke viktig i ditt eventuelle arbeid for bedring at du til tider arresterer/reflekterer litt over innholdet i tankene dine og konkludere med at din jevne tanke om at alle er ute etter å krenke deg/gjøre deg vondt faktisk ikke er riktig? Eller er det bare håpløst å arbeide for bedring. Altså at din psykdom for alltid vil gjøre at du vil ha disse tankene om alt og alle helt uavhengig av hvordan du velger å håndtere dette? Spørr av uvitenhet og nysgjerrighet. Du kjenner deg selv godt og du virker til tider svært reflektert og oppegående, andre ganger minner du meg om mennesker i min nærhet som er sutrete, negative, bitre og mistenksomme nettopp for å kunne underbygge at de har rett til å være sutrete, negative og bitre. Jeg forstår at du er psyk, og ikke har valgt disse trekkene ved deg av egen vilje, kanskje disse menneskene du minner meg om også er det uten at jeg vet. Men er psykdommen av slik art at ingenting vil kunne hjelpe deg å håndtere din hverdag/det du møter med litt mer "du trekker på skuldrene og who cares, so what mentalitet i forhold til det du tenker/mistenker? Er denne delen av din personlighet "låst" til å alltid være slik? Anonymous poster hash: 7e270...553 0 Siter
Gjest Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 DexterMorgan : du virker trivelig og reflektert du altså , men er ikke ditt synspunkt vedr pers forstyrrelse litt light?! Vel- det kan jo hende vi ser forskjellig på det.. Jeg kjenner at dette blir i overkant for meg å bære og at grunnlaget for påstandene er litt grumsete. Men hun har jo ikke skrevet det i slutt epikrise, symptomkriterier for pf paranoid bruker imidlertid fastlege ved henvisning!Grøss, han jeg trodde var så ok... Ser han slik på meg... Svært Sårende ( men jeg et jo så sårbar !!!). Tror jeg fremsto slik en tid.., Jeg tenker jeg er generelt mer tilpasningsdyktig og samarbeidsvillig enn en de m pf , uten å si noe slemt om dem - vanligvis i alle fall. M.. Synes bare det er krise å bli kalt forstyrret selv!!!!( særlig gjør det inntrykk på meg at jeg kanskje er en plage for andre m væremåter mine.. Det kjenner jeg meg ikke igjen i, men det er akkurat som noen vil tvinge meg til å se det når de påpeker slike. Men slitsomt å forholde seg til skeptiske folk selvfølgelig. Forresten lest at noen paranoide retter hatet sitt mot seg selv og ikke nødv verden, om jeg er noe i den gata så er jeg nok " der". Dårlig samvittighet og selvforakt - lurer på om jeg har havnet på galeien....?! Er svært paranoid ift helsevesen tror jeg. Du skriver at jeg kanskje tenker i retning av fordommer og den slags, ja det gjør jeg. Tror de lever i beste velgående. , både innad i helsevesenet og ute i samfunnet. Dessverre . Å utfordre disse er en stor jobb for de sitter nok dypt i veldig mange. 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 --// selv om du har sagt du ikke vil ha mer behandling? På en måte godt å slippe Evt krype til korset og bite i det sure eplet selv... men blir jo litt mistenksom da .. hvorfor vil de taue meg inn igjen? Har jo ikke kommet noen særlig vei ... Alle tenker det er min " feil"- psykolog og jeg ikke drøftet relasjonen vår. Tidspunkt jeg fikk var imidlertid ugunstig(psykolog håpet sikkert jeg ikke dukker opp) så hun kan sette strek for godt . Akk og ved. Skal tro om det går an å få en pause noen uker , blir jo sånn på felgen av disse samtalene... Og redd jeg ikke skal klare bli med fam på ferie:( nemlig lyst til å gjemme meg for verden:(( og må omgås slekt i familien - vanskelig å se løsninger.Arbeidsledig (nerve)vrak:( og i øk ruin .., takk og pris tjener mannen penger så drukner ikke helt ( bare nesten). Ydmykende det også..har liksom ikke noe å gi andre... Redd jeg er gjennomsiktig og føler meg kraftløs.. Nå ferierer den konstruktive siden av deg noe veldig igjen namnlaus. Passer ikke tidspunktet ringer du ekspedisjonen og finner en dato som fungerer, og så rydder dere opp i dette. Dersom du ikke vil ha hjelp blir du heller ikke bedre, dette er ikke noe du klarer å ordne opp i på egen hånd, du vil rote deg om mulig enda lenger inn i tankerekker som du ikke klarer å komme ut av. Mistenksomheten og depresjonen er noe du kan få hjelp for. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Personlighetsforstyrrelse er ikke et negativt ladet ord i det hele tatt, og ikke noe man kan bli "stemplet" med. Det betyr bare at du har en gruppe med symptomer som kan ha negativ virkning på din livskvalitet. Tror heller problemet er at du tror at vi er i 1970 hvor det er fordommer mot psykisk syke ... Alle er på din side, bortsett fra deg selv, det er synd Hei! Da jeg ikke var enig med min autismediagnose, googlet jeg symptomer og sa til min psykiater at jeg kunne jo ha en pf istedet. Dette fnyste ( hvis du forstår hva fnysing er?) min psykiater av og sa" hø nei du har ingen pf du har kun autisme" . Kun høres merkelig ut, når min psykiater til en annen pasient sa, " nå skal du være glad for at du ikke har Asperger syndrom, det er en alvorlig U.f.". Saken er at pf hørtes ut som søppel slik min psykiater fnyste av det, og fikk det til og høres ut som jeg hadde noe mye bedre, autisme. Som årene går, tenker jeg at, jeg blir ikke " frisk" jeg, jeg lærer meg bare å leve med å være glad for den jeg et. Det er bra det! Men synd den det autismen sitter så faststøpt:-( liker mye ved den, men ikke vanskene med å passe inn i systemene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 .Arbeidsledig (nerve)vrak:( og i øk ruin .., takk og pris tjener mannen penger så drukner ikke helt ( bare nesten). Hvorfor søker du ikke AAP? Anonymous poster hash: 55c5d...a22 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 kan jo hende du tolket det feil da, at han fnyste fordi du hadde tenkt feil og ikke fordi autisme er så veldig kult Men ikke lett å si ut ifra kun det der. gamle folk har ve litt mer fordommer og tror jeg innen psykiatri. Eneste fordommen i nåtidens psykiatri er mot "late" folk, jeg jobber hardt for å overbevise folk men det er jammen ikke lett ! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Tror ikke psykolog mener det haster med medikament , da hadde hun vel sagt det? Tidspunkt er jo bare en bagatell - men tanken slo meg ... Ja arb ledig så da trenger ingen spørre om når det passer:(((((( Hvorfor passer det ikke da? Anonymous poster hash: 55c5d...a22 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Hvis jeg risikerer å bli stemplet som pers forstyrret av å gå på dps tror jeg at jeg bukker under. Det er ikke verdens undergang det da. 0 Siter
neella Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 Hva er det som er så farlig ved å få en personlighetsforstyrrelsesdiagnose? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. juli 2014 Skrevet 6. juli 2014 kan jo hende du tolket det feil da, at han fnyste fordi du hadde tenkt feil og ikke fordi autisme er så veldig kult Men ikke lett å si ut ifra kun det der. gamle folk har ve litt mer fordommer og tror jeg innen psykiatri. Eneste fordommen i nåtidens psykiatri er mot "late" folk, jeg jobber hardt for å overbevise folk men det er jammen ikke lett ! kan jo hende du tolket det feil da, at han fnyste fordi du hadde tenkt feil og ikke fordi autisme er så veldig kult Men ikke lett å si ut ifra kun det der. gamle folk har ve litt mer fordommer og tror jeg innen psykiatri. Eneste fordommen i nåtidens psykiatri er mot "late" folk, jeg jobber hardt for å overbevise folk men det er jammen ikke lett ! Hei! Ok sikkert sånn da. Min psykiater er en dame:-) Veldig vakker:-) 69 år, fint tall, elsker henne! Jeg hermer etter henne. Før mye, nå bare litt, tror fordi hun har overført sin trygghet til meg, rart at noen kan gjøre så rare ting, bare ved å snakke og også irritere meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.