Gå til innhold

Rutine å få tilbud om ny time-//?( dps)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill:) Du snakker fra levra og ikke rundt grøten , det har jeg jammen sans for. Du har nok stål i bein og armer ( og ikke minst i hode) når du har klart å utfordre deg selv og evnet å forandre livet ditt til det bedre på den måten du har gjort . Supergirl ? :) bra jobbA.. Jeg vil jeg og vil vil vil- men enda ikke fått det til.., bør jo ikke la meg knuse , bare så skranten . Det du sier om selvfølelse er interessant, psykolog sier jeg legger min selvfølelse i prestasjoner.Ikke sunt, men tror litt at jeg er blitt flaska opp til å tenke slik... Vanskelig å forandre - men har kjempet for å holde mål gjennom livet.Skal dog ikke skylde på andre- som det så fint heter alle er vi aktører i eget liv, ;)

Takk selv :) Svaret ditt inspirerer meg til å hoppe i dusjen. Det høres sikkert merkelig ut hehe. Men jeg har fått krystallsyke og dusjing innebærer da vemmelig karusellkjøring som er ekstremt ubehagelig. Dusjingen har derfor blitt utsatt i timer nå, men ditt Supergirl fikk meg til å tenke f' ta jeg er sterkere enn å la ufrivillig karusellfeeling stoppe meg fra en ellers deilig dusj ;) 

Det er menneskelig å føle seg knust, såret og sårbar av og til. Jeg har snublet og falt så mange ganger underveis i min vei mot endring at jeg vet veldig godt hvordan du har det. Men vi gir oss ikke der, gjør vi? Vil vi, så reiser vi oss og fortsetter mot målet. Man behøver ikke en gang ville, man bare gjør selv med motvilje :) Det er stor sjanse for at "seieren" uansett smaker en eller annen grad av godt :) Jeg tror du bruker for mye energi på å prestere på felt du er dømt til å mislykkes. Det er destruktivt om du vil mate selvfølelsen din. FInn nye områder å prestere på om du nå må prestere :) 

Anonymous poster hash: 7e270...553

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

14

• AnonymBruker

14

• frosken

11

• DexterMorgan

9

Skrevet

Ta i mot timen, bruk den fornuftig og konstruktivt - og så drar du på ferie. Ikke tillat deg å regrediere fullt så mye.

Regrediere ( trodde det het regrere )- du mener jeg oppfører meg umodent ? :( primitivt å slamre men ellers er det vel ikke så ille ... Bet av meg alle neglene hos psykolog , vet ikke hva som gikk av meg. Et eksplosivt sinne - kokte og det føltes ( ja uberetttiget det da) som hun var enig m de som ikke har gitt meg jobb:(( Tenkte at hun har kalt meg forstyrret ( i alle fall nesten) og er en del av det gode selskap ( jeg ikke er en del av om dagen.). Spurte om hun hadde likt å bli kalt forstyrret selv ... Huff huff , jeg er flau.. Ble destruktiv . Det svartnet, der og da var jeh ikke balAnsert, gikk over styr... Dette har skjedd noen ( få)ganger - er det den paranoide beredskapen tro.??., unnskyld mitt evige paranoia gnål- begynner vel å likne en vits her på " nettanstalten". Er egentlig tålmodig og har tatt i mot mye mudder og Gruff og avfunnet meg med det- kanskje overfører jeg det til psykologen. Jeg er ikke for bruk og kast av mennesker , ikke psykologer heller- kjenner allerede en tilknytning og trygghet til henne for jeg har øst ut så mye.. Og hun har tross alt virket som hun ville hjelpe ..Men føler jeg ikke blir drevet videre.., andre vil si jeg er sta og annet , at jeg bare vil høre det jeg vil høre oa, veksler mellom å forsøke å ta inn og fornekte tror jeg. Er vel ikke manisk deprimert ... Er så ekkelt gira.
Skrevet (endret)

Takk selv :) Svaret ditt inspirerer meg til å hoppe i dusjen. Det høres sikkert merkelig ut hehe. Men jeg har fått krystallsyke og dusjing innebærer da vemmelig karusellkjøring som er ekstremt ubehagelig. Dusjingen har derfor blitt utsatt i timer nå, men ditt Supergirl fikk meg til å tenke f' ta jeg er sterkere enn å la ufrivillig karusellfeeling stoppe meg fra en ellers deilig dusj ;)

Det er menneskelig å føle seg knust, såret og sårbar av og til. Jeg har snublet og falt så mange ganger underveis i min vei mot endring at jeg vet veldig godt hvordan du har det. Men vi gir oss ikke der, gjør vi? Vil vi, så reiser vi oss og fortsetter mot målet. Man behøver ikke en gang ville, man bare gjør selv med motvilje :) Det er stor sjanse for at "seieren" uansett smaker en eller annen grad av godt :) Jeg tror du bruker for mye energi på å prestere på felt du er dømt til å mislykkes. Det er destruktivt om du vil mate selvfølelsen din. FInn nye områder å prestere på om du nå må prestere :)

Anonymous poster hash: 7e270...553

Ha ha- 1- 0 til deg igjen:) Du kamperer men vinner til slutt :) Ja prestasjonjag tåpelig , redd for å bli sammenlignet m min sukserike slekt. Er en blanding av sky og livlig og det er en slitsom sammensetning. Kjenner m låst noen ganger jeg egentlig ville sprudlet om jeg var trygg .. Og så engstelig for ikke å duge..:( håper jeg kan jobbe som forsker en gang i fremtiden ( når jeg har jagd bort paranoiatakter og gjenfunnet meg selv og det såkalte energinivået.. Da kan jeg sitte og blomstre litt på egne premisser håper jeg ... Men blir vel bare redd kollegaene mine:( Endret av En namnlaus
Skrevet

Mulig det kan høres ut som jeg har nedsettende tanker om folk med pf- det er i så fall absolutt ikke tilsiktet .. Jeg er opptatt av menneskesyn selv og tenker selvfølgelig alle uavhengig av diagnostikk har en ukrenkelig verdi . Jeg uttaler meg på vegne av meg selv og min inderlige skuffelse over å Evt bli oppfattet som psyk på den måten.

Ut i fra de siste innlegg er dette jevnt over rent sludder. Du har et helt merkelig syn på det å være psykisk syk som er noe de aller fleste vanlige mennesker kan bli rammet av, inkludert deg selv. Det høres ut som  om du sitter fast på 1600 tallet, jeg blir fornærmet på vegne av de menneskene som strever psykisk når jeg leser det du skriver.

Jeg håper du tar imot timen og fortsetter fremover.

Skrevet

... Mener du jeg er psykisk syk? Er det mistenksomheten som gjør det? Som jeg har forsøkt å si tenker jeg ikke nedsettende om de som rammes , men sliter alvorlig med å forholde meg til at noen Evt måtte oppfatte meg om pers forstyrret . Da kan jeg likegjerne melde pass , vil ikke klare å ha en slik diagnostikk hengende over meg som er stempel over hvordan jeg " er" og " "reagerer". Kan nok kjenne meg igjen i ett og annet kriterie , men å definere m som pers forstyrret av den grunn klarer jeg nok ikke ta " lett" på eller forholde meg seriøst til. ( her tenker jeg og på at dette betraktes som stabile/ etablerte trekk i personlighet slik jeg forstår).Det knuser meg og skal jeg gå i behandling for å knuses av en psykolog jeg føler et par posjoner mistillit til. Overrasket over at fastlege, spes i allmenn med beskriver m slik i henv.. Kan det være fordi jeg var så redd for at helsearb i slekt skulle lese journal når de bl a jobber i samme kommune . Når det er sagt vil jeg beklage sterkt og legge meg helt flat om jeg har krenket , såret eller indikert at de med denne type forstyrrelse el andre psykiske lidelser er " gale" el bannlyste el usympatiske. Her er det sikkert mulig jeg kan ha ordlagt meg på måter som kan misoppfattes, det er fordi jeg selv ser på dette som et sterkt personlig nederlag og pers forstyrrelse er noe jeg ikke kjenner m igjen i. Uttaler m slik sett kanskje litt ytterliggående og tar i bruk begreper på sykdom som muligens tilhører en svunnen tid ( det jeg søker å få frem m dette er hvordan jeg selv dessverre står i mange av disse etablerte diskurser og derfor er bokstavelig talt livredd.) . Eksistensiell angst av sosial art lar jeg ikke gå ut over sndre.. Det er det som sårer meg så ekstremt at det virker som dette er forbundet m lidelse for folk som omgir en , og en usympatisk være måte. Jeg har bitt fra m i det siste , du må ikke tro jeg er slik egentlig, jeg tolker det selv som desperasjonshandlinger- blir redd og vantro og må beskytte meg. Når jeg kjenner jeg må beskytte meg fra den harde virkelighet og er redde for folks fordømmelse er det eksternt uhyggelig gjenoppleve dette i møte med helsepersonell jeg trodde ville hjelpe meg å " håndtere" dette :( blir redd dem også... :((((( Min psykolog er ung - sikkert knivskarp , men vet ikke om hun har erfaring nok til p forstå meg :( vi klarer i alle fall ikke snakke om vanskene , når jeg opplever hun ikke vil svare meg på direkte konfrontasjon opplever jeg dette som ignorerendr og at hun overkjører meg. Det er min opplevelse, jeg må få lov å ha den, eller mener du jeg bare skal la meg høvle ned ? Det er nok dessverre det jeg forventer og hun har sikkert fått masse blod på tann med min destruktive adferd forrige time:((((

Skrevet

... Mener du jeg er psykisk syk?

Hvis du ikke er psykisk syk, hva er da grunnlaget for din et år lange sykemelding?

Skrevet (endret)

Det er da helt åpenbart at du er...

Endret av slabbedask
Skrevet

Tror ikke det er åpenbart :((!!! Er jeg paranoid personlighetsforstyrret ????????

Skrevet

Tror ikke det er åpenbart :((!!! Er jeg paranoid personlighetsforstyrret ????????

Det vet jeg ingen ting om (men hvorfor er det verdens undergang å ha en pf?). Men du virker uansett en smule mistenksom/paranoid.

DexterMorgan
Skrevet

Føler du deg frisk så er du frisk nok, da vil du ikke trenge noen behandling eller hjelp, da klarer du livet godt nok på egen hånd. Føler du deg syk og mestrer ikke livet og det er relatert til tankesettet ditt så kan du vel kalle deg selv psykisk syk. Ikke noe galt i det

Skrevet

Ja.

Skrevet

... Og svartelistet..!!!!!!!?

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Svartelistet fordi du er psykisk syk? Svartelistet hos hvem/hva?

DexterMorgan
Skrevet

Tenk deg at folk sier at du har kreft da, er du svartelistet da? nei å påpeke sykdom er ikke noe svartelisting det er en helt naturlig ting og vi alle er syke fra tid til annen, noen litt værre enn andre og noen fysisk og noen psykisk, har ingenting med å stemple folk å gjøre, er en del av livet bare, du er vel enig i at du ikke er helt frisk ?

Skrevet

Jeg har prøvd å forklare men ingen forstår meg :( jeg er ikke enig i Evt pf .. :(((( svartelistet av menneskeheten ( inkl helsevesen: se opp for hvite engler , de kan være blendavaskede smådjevler):(( men er vel jeg son er en djevel

Skrevet

Jeg har prøvd å forklare men ingen forstår meg :( jeg er ikke enig i Evt pf .. :(((( svartelistet av menneskeheten ( inkl helsevesen: se opp for hvite engler , de kan være blendavaskede smådjevler) :(( men er vel jeg son er en djevel

Det er ingen med psykisk sykdom, pf eller annet, som blir svartelistet i 2014. Det er leit at du fortsetter å omtale diagnoser på denne måten. 

Det alle ønsker er å hjelpe deg med å få det bedre og mer stabilt med deg selv, diagnoser kommer i andre rekke - det er kun et verktøy for å hjelpe deg. Du blir ikke brennmerket for evig. 

Jeg tror ikke du kommer noe sted uten medisiner, og behandling. Du har viklet deg så langt inn i nettet at du  trenger kyndig hjelp for å komme ut.  Du må gjerne forsøke selv men det eneste du risikerer er at miste uker og måneder og år, tid du kunne hatt i harmoni med din familie, venner og en jobb.

Skrevet (endret)

... Og svartelistet..!!!!!!!?

Er vel heller du som svartelister deg selv hos helevesenet og NAV.

Endret av slabbedask
Skrevet

XBella x: mener du og jeg har pf??????? ( er du medisinsk/ psyk utd?)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en mor som opplevde det ganske likt som du gjør da hun ble diagnotisert med en personlighetsforstyrrelse. I starten, da hun akkurat hadde fått diagnosen, var hun veldig opptatt av å bevise overfor psykologen at han/hun måtte ha feil, trodde psykologen var i mot henne og hadde vonde hensikter. Til slutt klarte hun å innse at de som hadde satt diagnosen ikke ønsket å gjøre henne noe vondt og begynte å arbeide med dem istedet for mot dem. 

Et år seinere er hun nå i full jobb og diagnosen i remisjon. Jeg er veldig sikker på at heller ikke din behandler ønsker deg noe vondt! Hun har nok, som så mange andre her på DOL, et genuint ønske om å hjelpe deg. Jeg synes du skal dra på den nye timen du fikk og ta det derifra. 

Lykke til!  :)

Anonymous poster hash: bc93b...b9a
Skrevet

Jeg har prøvd å forklare men ingen forstår meg :( jeg er ikke enig i Evt pf .. :(((( svartelistet av menneskeheten ( inkl helsevesen: se opp for hvite engler , de kan være blendavaskede smådjevler) :(( men er vel jeg son er en djevel

Du har et oppsiktsvekkende negativt syn på mennesker med psykiske lidelser. Jeg vet ikke hva det er som gjør at du er livredd for enhver annen diagnose enn sosial angst; jeg ville trodd at poenget måtte være å forsøke å oppnå fremgang i forhold til de problemene du har i hverdagen, ikke hva disse problemene nødvendigvis kalles.

Jeg tror du kaster bort tid som kunne vært  brukt til å oppnå bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...