AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 En psykolog jeg går til er veldig opptatt av alle som er dumme. I tre timer på rappen har han nevnt noen som er sååå dumme. Jeg har blitt litt stum og satt ut. Jeg har i grunn to teorier på hvorfor han sier sånn. 1. Han prøver egentlig å finne ut hva slags mennekesyn jeg har, ved å late som om han selv synes folk er dumme? At jeg skal bekrefte at jeg også synes disse er dumme, når han sier han synes de er dumme? Hvorfor det? 1. Han liker ikke og vil ikke ha dumme pasienter. Dette er hans måte å fortelle meg at hvis jeg er dum, så har jeg ingenting hos han å gjøre? Han er samtidig veldig opptatt av intellektuelle ting, mye filosofiske greier, høyverdig litteratur, og kompliserte, inviklede ting jeg ikke har det spøtt greie på. Det føles på mange måter som han hele tiden skal teste hvor smart jeg er, og siden jeg ikke er så smart mislykkes jeg hele tiden, og jeg blir kjemperedd for å si noe, siden jeg ikke har noe smart å si. Jeg har ikke så veldig lyst til å dra tilbake til han, men kanskje dersom jeg hadde skjønt hensikten bak det (om det da er noen annen hensikt enn å fortelle meg at jeg er dum, og at jeg ikke er verdt tiden hans)? Anonymous poster hash: cddd8...9a2 0 Siter
frosken Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 En psykolog jeg går til er veldig opptatt av alle som er dumme. I tre timer på rappen har han nevnt noen som er sååå dumme. Jeg har blitt litt stum og satt ut. Jeg har i grunn to teorier på hvorfor han sier sånn. 1. Han prøver egentlig å finne ut hva slags mennekesyn jeg har, ved å late som om han selv synes folk er dumme? At jeg skal bekrefte at jeg også synes disse er dumme, når han sier han synes de er dumme? Hvorfor det? 1. Han liker ikke og vil ikke ha dumme pasienter. Dette er hans måte å fortelle meg at hvis jeg er dum, så har jeg ingenting hos han å gjøre? Han er samtidig veldig opptatt av intellektuelle ting, mye filosofiske greier, høyverdig litteratur, og kompliserte, inviklede ting jeg ikke har det spøtt greie på. Det føles på mange måter som han hele tiden skal teste hvor smart jeg er, og siden jeg ikke er så smart mislykkes jeg hele tiden, og jeg blir kjemperedd for å si noe, siden jeg ikke har noe smart å si. Jeg har ikke så veldig lyst til å dra tilbake til han, men kanskje dersom jeg hadde skjønt hensikten bak det (om det da er noen annen hensikt enn å fortelle meg at jeg er dum, og at jeg ikke er verdt tiden hans)? Anonymous poster hash: cddd8...9a2 Jeg tror ikke utsagnet om dumme folk har noe som helst med deg å gjøre. Det høres ut som om du har en ganske frittalende psykolog, kanskje tar han litt mer "plass" selv i din terapitime enn han ideelt sett burde. Hvis du er modig, så kan du fortelle ham hvordan du opplever dette. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 Teori nr 3: Han sier andre er dumme for å virke smart selv: http://xkcd.com/1386/ 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 En psykolog jeg går til er veldig opptatt av alle som er dumme. I tre timer på rappen har han nevnt noen som er sååå dumme. Jeg har blitt litt stum og satt ut. Jeg har i grunn to teorier på hvorfor han sier sånn. 1. Han prøver egentlig å finne ut hva slags mennekesyn jeg har, ved å late som om han selv synes folk er dumme? At jeg skal bekrefte at jeg også synes disse er dumme, når han sier han synes de er dumme? Hvorfor det? 1. Han liker ikke og vil ikke ha dumme pasienter. Dette er hans måte å fortelle meg at hvis jeg er dum, så har jeg ingenting hos han å gjøre? Han er samtidig veldig opptatt av intellektuelle ting, mye filosofiske greier, høyverdig litteratur, og kompliserte, inviklede ting jeg ikke har det spøtt greie på. Det føles på mange måter som han hele tiden skal teste hvor smart jeg er, og siden jeg ikke er så smart mislykkes jeg hele tiden, og jeg blir kjemperedd for å si noe, siden jeg ikke har noe smart å si. Jeg har ikke så veldig lyst til å dra tilbake til han, men kanskje dersom jeg hadde skjønt hensikten bak det (om det da er noen annen hensikt enn å fortelle meg at jeg er dum, og at jeg ikke er verdt tiden hans)? Anonymous poster hash: cddd8...9a2 Jeg ville spurt ham hvorfor han er så, tilsynelatende, opptatt av dumme mennesker og hva det betyr å være dum - i hans øyne. Det ville gledet meg langt inn i sjelen om du mannet/kvinnet deg opp til å spørre ham om dette, samt legge frem din opplevelse -hva denne terpingen vedr dumme mennesker gjør med deg. Jeg liker behandlere som snakker fritt og åpent, problemet er at mange av de som er gode på dette ofte ikke helt klarer å (evt vil) stanse i tide. Jeg tror frosken kan ha et viktig poeng når hun sier behandleren muligens tar noe større plass enn det som er ideelt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 Takk skal dere ha! Jeg skal forsøke å mote meg opp og spørre. På meg virker det tilsiktet, og han virker veldig avventende etter at han har sagt det. Frittalende er han nok helt klart. Jeg liker vinklingen din i hvordan jeg kan spørre XbellaX, samtidig tror jeg at jeg vil mest ha lyst til gjemme meg under bordet mens jeg venter på svar hvis jeg spør på en så konfronterende måte. Jeg hadde nok foretrukket å kun hinte om det, men da blir jeg vel bare sittende igjen med en hel del mer jeg føler jeg må analysere etterpå. Det er vel han som skal analysere meg, ikke omvendt. Skal prøve å stålsette meg, og bare gjøre det. Anonymous poster hash: cddd8...9a2 0 Siter
XbellaX Skrevet 9. juli 2014 Skrevet 9. juli 2014 Takk skal dere ha! Jeg skal forsøke å mote meg opp og spørre. På meg virker det tilsiktet, og han virker veldig avventende etter at han har sagt det. Frittalende er han nok helt klart. Jeg liker vinklingen din i hvordan jeg kan spørre XbellaX, samtidig tror jeg at jeg vil mest ha lyst til gjemme meg under bordet mens jeg venter på svar hvis jeg spør på en så konfronterende måte. Jeg hadde nok foretrukket å kun hinte om det, men da blir jeg vel bare sittende igjen med en hel del mer jeg føler jeg må analysere etterpå. Det er vel han som skal analysere meg, ikke omvendt. Skal prøve å stålsette meg, og bare gjøre det. Anonymous poster hash: cddd8...9a2 Det er veldig direkte, på samme tid sparer det deg for fryktelig mye energi og tid. Jeg tror også han kan ha nytte av at noen setter spørsmålstegn ved det han sier. Jeg synes denne setningen er kul: "Han er samtidig veldig opptatt av intellektuelle ting, mye filosofiske greier, høyverdig litteratur, og kompliserte, inviklede ting jeg ikke har det spøtt greie på." Den sier meg at du ikke tar deg selv så veldig høytidelig eller er spesielt opptatt av å flashe kunnskapen din. "Det er vel han som skal analysere meg, ikke omvendt." Både ja og nei, han skal jobbe med deg, og du skal jobbe med deg. Men for å være en god behandler trenger han også feedback på hvordan du opplever behandlingen. Lykke til, uansett hva du går for :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.