xxløvetannxx Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 I dag blr det bestemt av lege, psykolog og psykiater at jeg skal starte med zoloft. Da er spørsmålet mitt; hva kan jeg forvente nå? Mer angst? Økt apetitt? Tretthet? Vet at medisiner virker individuelt, men jeg kan vente bedring etter et par-tre uker? Jeg skal trappe opp til et sted mellom 100 og 200 mg, sa legen. Ser jo at det kan ta litt tid, siden det er snakk om 25mg økning per uke. Er meget skeptisk til dette, og føler meg fullstendig overkjørt av helsevesenet. Men jeg skal gi det en real sjanse og senere kjenne at ting blir lettere. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 I dag blr det bestemt av lege, psykolog og psykiater at jeg skal starte med zoloft. Da er spørsmålet mitt; hva kan jeg forvente nå? Mer angst? Økt apetitt? Tretthet? Vet at medisiner virker individuelt, men jeg kan vente bedring etter et par-tre uker? Jeg skal trappe opp til et sted mellom 100 og 200 mg, sa legen. Ser jo at det kan ta litt tid, siden det er snakk om 25mg økning per uke. Er meget skeptisk til dette, og føler meg fullstendig overkjørt av helsevesenet. Men jeg skal gi det en real sjanse og senere kjenne at ting blir lettere. Forhåpentligvis blir du litt bedre av dette. Bivirkninger av medisiner er helt normalt og som oftest forbigående. Flott du tok i mot hjelp, jeg tror det var nødvendig, du har pint deg selv mer enn lenge nok. 0 Siter
Cammomille Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har også PTSD (pluss en borderlinediagnose med store angstbølger) og har kjempegod effekt av zoloft. Jeg går på 225 mg og har fått tilbake livslyst igjen. Etter å ha vært sterkt deprimert/angstlammet i lang tid kan jeg ikke få sagt hvor glad jeg er for akkurat det. Jeg har ikke merket store forandringer. Har mindre matlyst enn normalt så har gått ned i vekt. Akkurat i opptrappingen var jeg litt plaget av skjelvinger i hendene, men det har gitt seg. Blir ikke trøtt eller døsig. Jeg har byttet ut ti andre medisiner med zoloft og er kjempefornøyd!! Lykke til, håper det er like god effekt for deg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.