Gå til innhold

NHD/ Psykiater på villspor..??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykiateren min skal slutte. Jeg har bipolar lidelse og står uten annen oppfølging en fastlegen (som nesten ikke har peiling på psykiatri.)

Har gått til behandling i meget mange år. I all denne tid har jeg brukt antipsykotisk medisin, har vært svært mistenksom og hatt mye tankekjør..

Nå om en uke er jeg ferdig for godt hos psykiateren. Og han sier jeg bør slutte med antipykotisk medisin!

Føler sterk trygghet med denne medisinen, ikke minst for søvnen sin del. (Har post traumatisk lidelse også.)

Er det riktig at jeg bare bør slutte med antipsykotisk medisin nå når jeg står helt uten psykiater og har gått kontinuerlig på det ihverfall i 12-13 år...??

Anonymous poster hash: 5fedf...8e3

stjernestøv
Skrevet (endret)

Psykiateren min skal slutte. Jeg har bipolar lidelse og står uten annen oppfølging en fastlegen (som nesten ikke har peiling på psykiatri.)

Har gått til behandling i meget mange år. I all denne tid har jeg brukt antipsykotisk medisin, har vært svært mistenksom og hatt mye tankekjør..

Nå om en uke er jeg ferdig for godt hos psykiateren. Og han sier jeg bør slutte med antipykotisk medisin!

Føler sterk trygghet med denne medisinen, ikke minst for søvnen sin del. (Har post traumatisk lidelse også.)

Er det riktig at jeg bare bør slutte med antipsykotisk medisin nå når jeg står helt uten psykiater og har gått kontinuerlig på det ihverfall i 12-13 år...??

Dette hørtes veldig rart ut! Ikke slutt hvis du ikke vil, selv har jeg en lege som vet mer om psykiatri enn dps. Så leger kan kunne mye.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Merkelig at han ikke prøvde å seponere den mens han følgte deg opp, hvis han virkelig mente du burde slutte med den.  Da kunne han selv vurdert om det var så lurt.  Dette høres ikke bra ut. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Helt enig med "eller". Jeg synes du skal fortsette med medisinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...