Gjest Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 Skrevet 9. juli 2014 Ektepar gift i 37 år-kvinne 60 år (meg) og 66 år, har for det meste hatt eit godt sexliv, strevar no. Problem: eg mista energi/lyst til å gå i gang med samleie, den siste tida ikkje vellukka for nokon av oss. Eg har mindre seksuell lyst, angst for for sein orgasme, mannen min angst for tidleg utløysing. Har prøvd tekniske hjelpemiddel, ikkje vellukka. Har snakka grundig saman, hjelper ikkje godt nok, har mykje fysisk kontakt til glede for begge, men eg tør ikkje verta skikkeleg opphissa pga at eg veit at eg er for sein med orgasme og det opplever eg som dårleg. Må me godta situasjonen, vera glad for det me har hatt, eller finst det ein veg ut av floken? Er medisinar aktuelt? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 9. juli 2014 Skrevet 9. juli 2014 Dropp prestasjonsangsten, så er dere langt. Hvis det er sånn det må være, så la nå bare han komme fort, så får han kose med deg til du kommer senere. Evt så kommer du ikke, men dere har i alle fall hatt en intim stund. Det er synd å droppe sexlivet bare fordi ting ikke fungerer helt etter læreboka. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 Skrevet 9. juli 2014 Enig med Gargamel mht prestasjonslyst og gode råd. Tenker også at det bør være helt i orden at ting endrer seg. Lyst kan variere, og samme kan evne til orgasme (hvor lang tid det tar). Dere får velge: stoppe samliv- eller fortsette samliv med de endringene som oppstår. Vet ikke om det finnes legemidler som kan hjelpe? Tenker på å få hjelp til å ha mer lyst? Alternativt- få hjelp til å lære slappe av i situasjonen igjen? Dere har vært gift i 37 år --og kjenner hverandre godt. Men mtp samiv har jo ting endret seg- og dere slapper ikke av nå. Kanskje dere må avtale samleie-stopp en mnd tid, for så sakte, sakte nærme dere hverandre? Anonymous poster hash: f863f...86b 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. juli 2014 Skrevet 10. juli 2014 Ektepar gift i 37 år-kvinne 60 år (meg) og 66 år, har for det meste hatt eit godt sexliv, strevar no. Problem: eg mista energi/lyst til å gå i gang med samleie, den siste tida ikkje vellukka for nokon av oss. Eg har mindre seksuell lyst, angst for for sein orgasme, mannen min angst for tidleg utløysing. Har prøvd tekniske hjelpemiddel, ikkje vellukka. Har snakka grundig saman, hjelper ikkje godt nok, har mykje fysisk kontakt til glede for begge, men eg tør ikkje verta skikkeleg opphissa pga at eg veit at eg er for sein med orgasme og det opplever eg som dårleg. Må me godta situasjonen, vera glad for det me har hatt, eller finst det ein veg ut av floken? Er medisinar aktuelt? Jeg tror ikke jeg ser problemet med sen orgasme? Er ikke det bare fint? Da kan dere jo holde på lenger? :-) At han kommer litt tidligere spiller jo ingen rolle, man må jo bare justere det litt. Dere har ikke kun èn rett på menyen, lek dere, utforsk sammen. Du skriver at hjelpemidler er forsøkt uten hell, kanskje dere ikke har følt dere helt trygge på det? Dersom dere ikke har vært vant med slikt fra før kan det for mange ta tid å våge slippe seg løs. Vedr medisiner++, be om råd fra sexolog Gro, på forum for sexologi, hun kan alt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.