Gå til innhold

Krisemaksimering...

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

Hei. Jeg har et lite spørsmål. Er det noen som har noen gode teknikker for å roe seg ned når man krisemaksimerer? Jeg har nå gått i lang tid og bekymret meg for noe, jeg har hatt vanskeligheter med å puste, har sittet inne stort sett hver dag og ikke tatt kontakt med noen av frykt for hva de vil si. Nå har det gått greit og jeg har kastet bort månedsvis på å bekymre meg. Er denne bekymringen noe jeg kan lære meg av med?

Skrevet

Du kan lære deg å gjenkjenne følelsen av krisemaksimering. Når du gjenkjenner følelsen, så kan du også lettere roe deg ned selv.

umakenverdt
Skrevet

Hvordan roer man seg ned når det føles som om verden går under hver gang? Jeg føler det som om verden skal gå under, og at det bare er hell som gjør at ting har ordnet seg tidligere?

Skrevet

Hvordan roer man seg ned når det føles som om verden går under hver gang? Jeg føler det som om verden skal gå under, og at det bare er hell som gjør at ting har ordnet seg tidligere?

Gjør de abstrakte tankene ("verden går under") til noe konkret. Hva er du redd for, hvorfor, er det realistisk -hvorfor/hvorfor ikke, med påføgende løsningsforslag. Angst har en tendens til å redusere i styrke når vi setter ord på den og gjør den konkret. Skal du kjempe mot noe så skal du vite hva du kjemper mot. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...