Gå til innhold

Begynnelse på depresjon? - Champix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere vært deprimert, men det er lenge siden nå. For en uke siden startet jeg med Champix for å slutte å røyke. Jeg er har ikke enda kommet til full dose eller dagen for røykeslutt. 

Jeg synes jeg gradvis har blitt mer slapp og "sliten", samt litt mer likegyldig, og fått mer uro i hodet den siste uka. Sola skinner ute, og jeg sitter inne og ser ut, til tross for at det er mange oppgaver jeg kan gå i gang med, som vanligvis er sånt jeg gleder meg til. Jeg ønsker å legge meg på sofaen og stirre i puta. Og jeg lurer på om dette blir nok en sommer jeg ikke kommer til utnytte.

Jeg kjenner igjen dette fra depresjoner tidligere, men det er uten alle de negative tankene, selvbebreidelsene og tristheten som fulgte med. Og den "store altoverskyggende vonde klumpen i kroppen" er som ert, ikke fotball. 

Er det sannsynlig at dette er begynnelsen på en depresjon, og at det skyldes pillene, eller er det sannsynlig at jeg vil få disse reaksjonene på å slutte å røyke uansett hvordan jeg gjør det?

Jeg er villig til å ha det sånn en god stund, det er verdt det så lenge jeg blir røykfri. Jeg er litt redd for at det bare blir verre og verre, men jeg har jo vært igjennom det flere ganger før, og jeg er også redd for hva som skjer hvis jeg ikke slutter å røyke. Og jeg merker at Champix faktisk gjør at jeg røyker mindre og mindre. 

Så, kutte ut Champix eller ikke?

Anonymous poster hash: a98a5...8ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...