Gå til innhold

Dreper du veps?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg hater insekter, jeg orker ikke gå tur i skogen lenger fordi de svermer meg, bruker bare skogen på vinterstid nå =(

Skogsturer med åpen munn gir god mulighet til et ørlite gratis proteintilskudd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    21

  • AnonymBruker

    10

  • Madelenemie

    6

  • Lillemus

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Jeg har vepseallergi og må derfor forholde meg så rolig Jeg bare kan når de svinser rundt meg. Slo etter dem med mord i blikket og bomme ville være en dårlig ide. Jeg har måttet ta et par stik i år fordi de har svinset inn og ikke ut igjen. Jeg liker ikke å drepe dem og sier unnskyld høyt :)Anonymous poster hash: 18580...354

Hei!

Jeg dreper slike insekter uten å si unnskyld. Og jeg er vegetarianer, tidligere veganer :-D

Jeg syns det blir ekstremt å si unnskyld, og i tillegg er du allergisk?!

Men jeg syns man skal opptre humant og med respekt ovenfor naturen, det blir da viktigere å sørge for bevaring av arter, respekt for det de gir, og god forvaltning.

Da bør dyremishandling unngås, feks kjøp av gilde produkter, alt! og ullklær umerket fra industrier med umoralske driftformer eller dun fra torturerte gjess :-(

Osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg dreper slike insekter uten å si unnskyld. Og jeg er vegetarianer, tidligere veganer :-D

Jeg syns det blir ekstremt å si unnskyld, og i tillegg er du allergisk?!

Men jeg syns man skal opptre humant og med respekt ovenfor naturen, det blir da viktigere å sørge for bevaring av arter, respekt for det de gir, og god forvaltning.

Da bør dyremishandling unngås, feks kjøp av gilde produkter, alt! og ullklær umerket fra industrier med umoralske driftformer eller dun fra torturerte gjess :-(

Osv...

"Jeg syns det blir ekstremt å si unnskyld, og i tillegg er du allergisk?!"

 

Jeg sa unnskyld til en jeg måtte ta i går kveld, da jeg i det jeg hadde deiset til ham tenkte for meg selv at der var hans arbeidsdag over for godt :( pga min allergi. Den stakkarn hadde neppe forvillet seg inn på mitt soverom og ikke ut igjen om han var klar over at her bor det ei som ikke kan ta sjansen på at meg i hus over natta ikke betyr døden for henne. At jeg er allergisk betyr ikke at jeg må slå i hjel veps og i meg er det vel et eller annet som gjør at jeg aldri dreper noe som helst uten at jeg får en følelse av at der gjorde du noe du ikke behøvde. Jeg skulle feie vekk et dyr fra armen min her om dagen. Det resulterte i at den ble skviset ut over det hele. Det var ikke meningen og den fikk også et unnskyld :) Jeg liker rett og slett ikke å drepe noe som helst. Og jeg er ikke veganer :)

 

Anonymous poster hash: 18580...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

"Jeg syns det blir ekstremt å si unnskyld, og i tillegg er du allergisk?!"

 

Jeg sa unnskyld til en jeg måtte ta i går kveld, da jeg i det jeg hadde deiset til ham tenkte for meg selv at der var hans arbeidsdag over for godt :( pga min allergi. Den stakkarn hadde neppe forvillet seg inn på mitt soverom og ikke ut igjen om han var klar over at her bor det ei som ikke kan ta sjansen på at meg i hus over natta ikke betyr døden for henne. At jeg er allergisk betyr ikke at jeg må slå i hjel veps og i meg er det vel et eller annet som gjør at jeg aldri dreper noe som helst uten at jeg får en følelse av at der gjorde du noe du ikke behøvde. Jeg skulle feie vekk et dyr fra armen min her om dagen. Det resulterte i at den ble skviset ut over det hele. Det var ikke meningen og den fikk også et unnskyld :) Jeg liker rett og slett ikke å drepe noe som helst. Og jeg er ikke veganer :)

 

Anonymous poster hash: 18580...354

 

Jeg liker ikke å drepe heller. På en plass jeg var innlagt drev en og brente edderkopper og fluer med lighteren, det likte jeg ikke og det visste han. Så han syns det var morsomt å tenne på de mens jeg så på, de har jo lys inni seg de også dvs liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke å drepe heller. På en plass jeg var innlagt drev en og brente edderkopper og fluer med lighteren, det likte jeg ikke og det visste han. Så han syns det var morsomt å tenne på de mens jeg så på, de har jo lys inni seg de også dvs liv.

Jeg hadde en lilliebror som holdt på med eksperimentelle greier på småkryp når i var små. Dro et og et ben av langbein og studerte hvordan de klarte seg. Dro vinger av marihøner osvosv. Jeg gråt og løp til mamma og fortalte hva han drev på med for å få slutt på dyreplagingen. Hun kom styrtende til gang på gang og forklarte at slik gjør man ikke av de og de årsakene. Det hjalp ikke nevnverdig. Tente på gjorde han bare i skogen- huff :( Legger til at han ellers var verdens mest elskelige vesen hehe. Han vokste heldigvis av seg mye av rampestrektendensene. Ååååh, som jeg savner ham :(

Anonymous poster hash: 18580...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Jeg hadde en lilliebror som holdt på med eksperimentelle greier på småkryp når i var små. Dro et og et ben av langbein og studerte hvordan de klarte seg. Dro vinger av marihøner osvosv. Jeg gråt og løp til mamma og fortalte hva han drev på med for å få slutt på dyreplagingen. Hun kom styrtende til gang på gang og forklarte at slik gjør man ikke av de og de årsakene. Det hjalp ikke nevnverdig. Tente på gjorde han bare i skogen- huff :( Legger til at han ellers var verdens mest elskelige vesen hehe. Han vokste heldigvis av seg mye av rampestrektendensene. Ååååh, som jeg savner ham :(

Anonymous poster hash: 18580...354

 

Faktisk så drev vi også med det da vi var små, kappet meitemarker i to og tok av klørne på krabber. Det var jo foferdelig, jeg fanget sommerfugler.

 

Er din bror død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror nok mange barn drev med litt av hvert av slikt uten å tenke over at det skadet. 

 

 

Ja, bror er død :(



Anonymous poster hash: 18580...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Jeg tror nok mange barn drev med litt av hvert av slikt uten å tenke over at det skadet. 

 

 

Ja, bror er død :(

Anonymous poster hash: 18580...354

 

Ja barn er vel litt dumme sånn, det var dumt gjort. Småkryp er også dyr.

 

Min og :(

 

Håper de har det godt, det har sikkert din bror...det tror jeg. Er redd min bror driver og drikker alkohol fremdeles, men håper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg liker ikke å drepe heller. På en plass jeg var innlagt drev en og brente edderkopper og fluer med lighteren, det likte jeg ikke og det visste han. Så han syns det var morsomt å tenne på de mens jeg så på, de har jo lys inni seg de også dvs liv.

Hei!

Han hadde da psykopatiske trekk.

De liker plage andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg hadde en lilliebror som holdt på med eksperimentelle greier på småkryp når i var små. Dro et og et ben av langbein og studerte hvordan de klarte seg. Dro vinger av marihøner osvosv. Jeg gråt og løp til mamma og fortalte hva han drev på med for å få slutt på dyreplagingen. Hun kom styrtende til gang på gang og forklarte at slik gjør man ikke av de og de årsakene. Det hjalp ikke nevnverdig. Tente på gjorde han bare i skogen- huff :( Legger til at han ellers var verdens mest elskelige vesen hehe. Han vokste heldigvis av seg mye av rampestrektendensene. Ååååh, som jeg savner ham :(Anonymous poster hash: 18580...354

Hei!

Sadisme bør korrigeres raskt av voksne.

Dessverre ser mange voksne ikke problemet ved barns dyreplageri, noen ganger gjort i uvitenhet.

Jeg dro når jeg var 6 år, vingene av fluene, de var mine eneste venner, og jeg hadde laget en idyllisk verden, lekeland til dem, jeg ville ikke du bare skulle fly bort fra meg. Min bestemor, ble sint da hun oppdaget båtene i bassenget med fluer uten vinger, og uten å spørre mer grep hun meg og sa at sånn skulle jeg aldri gjøre, og forklarte at jeg skadet dem og forvolte dem smerte.

Jeg skadet aldri en flue mer, og gråt veldig når bestemor ikke så meg, jeg vat ikke klar over den smerte jeg hadde gitt dem. Jeg syns det var heldig jeg hadde en bestemor, som straks satte ting på plass, tydelig.

Hadde jeg ikke hørt på hennes ord og forklaringer ville nok dette vært mer snakk om sadisme.

Jeg har hatt med barn på tur, som plagde dyr, dette fordi foreldrene ikke hadde vært tydelige, etter en samtale med meg, skammet de seg sånn at de etterpå ovenfor meg har beklaget det de gjorde mange ganger. Dette får jeg respekt av, det betyr at barn trenger tydelig tale/ veiledning. Jeg sa dem til at feil gjør vi alle, og nå går vi videre, uten mer dårlig oppførsel.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mange veps inn når viduer står åpne, før tok jeg dem i et glass og slapp dem ut. Nå dreper jeg dem, men er det rett? Så på nyhetene at det er lite veps for tiden, syns det er mange jeg. Edderkopper dreper jeg også, de er så ekle og gir meg frysninger.

Jeg er alt for lat til å gidde å jakte på både insekter og edderkopper. De går jo alltid av seg selv igjen - man må bare være litt tålmodig, - men jeg blir litt gretten dersom soverommet mitt invaderes av gresshopper - de er så store og lager så mye lyd:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Veps, fluer og edderkopper knerter jeg om de kommer inn, bier og humler tar jeg i et glass og slipper ut. :)

Før tok jeg dem også i glass, nå har jeg blitt en massemorder :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Sadisme bør korrigeres raskt av voksne.

Dessverre ser mange voksne ikke problemet ved barns dyreplageri, noen ganger gjort i uvitenhet.

Jeg dro når jeg var 6 år, vingene av fluene, de var mine eneste venner, og jeg hadde laget en idyllisk verden, lekeland til dem, jeg ville ikke du bare skulle fly bort fra meg. Min bestemor, ble sint da hun oppdaget båtene i bassenget med fluer uten vinger, og uten å spørre mer grep hun meg og sa at sånn skulle jeg aldri gjøre, og forklarte at jeg skadet dem og forvolte dem smerte.

Jeg skadet aldri en flue mer, og gråt veldig når bestemor ikke så meg, jeg vat ikke klar over den smerte jeg hadde gitt dem. Jeg syns det var heldig jeg hadde en bestemor, som straks satte ting på plass, tydelig.

Hadde jeg ikke hørt på hennes ord og forklaringer ville nok dette vært mer snakk om sadisme.

Jeg har hatt med barn på tur, som plagde dyr, dette fordi foreldrene ikke hadde vært tydelige, etter en samtale med meg, skammet de seg sånn at de etterpå ovenfor meg har beklaget det de gjorde mange ganger. Dette får jeg respekt av, det betyr at barn trenger tydelig tale/ veiledning. Jeg sa dem til at feil gjør vi alle, og nå går vi videre, uten mer dårlig oppførsel.

 

Min mor korrigerte og som  jeg skriver hjalp ikke det nevneverdig. Dvs han gjorde det mer i smug. Men siden han og jeg hang sammen som erteris oppdaget jeg ofte hva han holdt på med og styrtet fortvilet avgårde for å få slutt på. Jeg tror min mor gjorde det hun kunne. Jeg har et annet brødrepar hvor eldste bet yngste. Her ble alt forsøkt for å få en slutt på. Det hjalp heller ikke. Ingenting hjalp inntil hun bet ham. Da var det stopp.

 

Anonymous poster hash: 18580...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar hele vepsebol i slengen, hvis de bosetter seg på terassen (1 gang på 7 år). Ellers får jeg de som regel ut igjen om de kommer inn. Fluer blir tatt med fluesmekker, og edderkoppene tar katten seg av (de får gjerne bo i huset av meg, men jeg støvtørker selvsagt spindelveven). Biene og humlene får jeg ut, og biene får bo i sånne fine biehus ute i hagen hvis de vil (men har ikke sett noen der i hele sommer).  



Anonymous poster hash: 07094...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg er alt for lat til å gidde å jakte på både insekter og edderkopper. De går jo alltid av seg selv igjen - man må bare være litt tålmodig, - men jeg blir litt gretten dersom soverommet mitt invaderes av gresshopper - de er så store og lager så mye lyd:-(

Ja de kan lage lyd, det er sikkert. Jeg ville ikke hatt edderkopper som sommergjester, derfor må de dø :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Jeg tar hele vepsebol i slengen, hvis de bosetter seg på terassen (1 gang på 7 år). Ellers får jeg de som regel ut igjen om de kommer inn. Fluer blir tatt med fluesmekker, og edderkoppene tar katten seg av (de får gjerne bo i huset av meg, men jeg støvtørker selvsagt spindelveven). Biene og humlene får jeg ut, og biene får bo i sånne fine biehus ute i hagen hvis de vil (men har ikke sett noen der i hele sommer).  

Anonymous poster hash: 07094...2f5

 

Hvordan knerter du dem i vepsebolet? Setter fyr på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja barn er vel litt dumme sånn, det var dumt gjort. Småkryp er også dyr.

 

Min og :(

 

Håper de har det godt, det har sikkert din bror...det tror jeg. Er redd min bror driver og drikker alkohol fremdeles, men håper ikke det.

Trist å høre at du også har mistet bror :)

 

Jeg har ingen formening om hva som kommer etter døden. Men jeg tror at døden for ham var en stor "befrielse" etter år med smerter pga sykdom. Han ønsket ikke døden, så det er jeg som ser befrielsen i å ikke lengre lide :( I dag har jeg grått en skvett over tapet og det gjorde godt, lenge siden sist. Jeg har også, i "dialog" med deg, smilt fordi jeg har så mange gode minner fra vår tid sammen. 

Anonymous poster hash: 18580...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veps, fluer og edderkopper knerter jeg om de kommer inn, bier og humler tar jeg i et glass og slipper ut. :)

Du er litt selektiv med hvem du slår i hjel med andre ord :)

Anonymous poster hash: 18580...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...