Gjest Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 I mange år har jeg kjøpt tynne og lette jakker så jeg har kunnet skjule arrene i sommervarmen. Har alltid passet på å ha jakka i nærheten hvis noen skulle komme. Har hatt den slengt over armen for å skjule arrene når jeg har vært ute å gått og det har blitt for varmt. Nå bryr jeg meg ikke lenger. Så lenge jeg klarer å unngå nye sår så tror jeg ikke noen ser det. Og om de ser det så tror jeg ikke noen tenker på at jeg har gjort det selv. Armen er litt skrukkete. Har en del svake hvite striper. Og et større arr som jeg kan si er føflekk jeg har fått fjernet. Det er ingen som sier noe. Da går jeg ut fra de heller ikke ser det. Jeg har begynt å føle meg friere. Tenker sjeldnere på at noen kan se det når jeg går uten jakke. Slipper jeg meg for løs nå? Hva ville dere tenkt hvis dere så noe slik? Ville dere automatisk tenkt at det kom av selvskading? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 I mange år har jeg kjøpt tynne og lette jakker så jeg har kunnet skjule arrene i sommervarmen. Har alltid passet på å ha jakka i nærheten hvis noen skulle komme. Har hatt den slengt over armen for å skjule arrene når jeg har vært ute å gått og det har blitt for varmt. Nå bryr jeg meg ikke lenger. Så lenge jeg klarer å unngå nye sår så tror jeg ikke noen ser det. Og om de ser det så tror jeg ikke noen tenker på at jeg har gjort det selv. Armen er litt skrukkete. Har en del svake hvite striper. Og et større arr som jeg kan si er føflekk jeg har fått fjernet. Det er ingen som sier noe. Da går jeg ut fra de heller ikke ser det. Jeg har begynt å føle meg friere. Tenker sjeldnere på at noen kan se det når jeg går uten jakke. Slipper jeg meg for løs nå? Hva ville dere tenkt hvis dere så noe slik? Ville dere automatisk tenkt at det kom av selvskading? Dette er jo flott! Nyt sommeren du og ikke tenk på hva andre tenker. Jeg ville tenkt "Hun har slitt endel" men hadde ikke tenk noe negativt. 0 Siter
frosken Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 I mange år har jeg kjøpt tynne og lette jakker så jeg har kunnet skjule arrene i sommervarmen. Har alltid passet på å ha jakka i nærheten hvis noen skulle komme. Har hatt den slengt over armen for å skjule arrene når jeg har vært ute å gått og det har blitt for varmt. Nå bryr jeg meg ikke lenger. Så lenge jeg klarer å unngå nye sår så tror jeg ikke noen ser det. Og om de ser det så tror jeg ikke noen tenker på at jeg har gjort det selv. Armen er litt skrukkete. Har en del svake hvite striper. Og et større arr som jeg kan si er føflekk jeg har fått fjernet. Det er ingen som sier noe. Da går jeg ut fra de heller ikke ser det. Jeg har begynt å føle meg friere. Tenker sjeldnere på at noen kan se det når jeg går uten jakke. Slipper jeg meg for løs nå? Hva ville dere tenkt hvis dere så noe slik? Ville dere automatisk tenkt at det kom av selvskading? Tror ikke jeg ville ha lagt merke til at du hadde arr, - de høres ikke ut til å være omfattende eller fremtredende. 0 Siter
larimar Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har ganske masse arr på begge armer, mange av det er fremdeles røde/rosa. Så lenge jeg ikke har sår/sting, så går jeg ofte i kortermet. Noen legger ikke merke til det, noen stirrer, noen tar en liten ekstra titt. Heldigvis sier ikke noen noe, da tror jeg ikke helt jeg ville visst hva jeg skulle svart hehe. Synes det er litt skummelt, samtidig som jeg føler meg utrolig fri som du sier! Prøver så godt jeg kan å ikke bry meg om andre, og holde hodet hevet og være stolt av den jeg er Siden jeg selv er selvskader, ville jeg ha smilt og tenkt at den personen var utrolig modig å vise frem arrene hvis jeg så noen andre med tydelig selvpåførte arr Og nei, du slipper deg definitivt ikke for løs! Vær den du er! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 "Slipper jeg meg for løs nå? Hva ville dere tenkt hvis dere så noe slik? Ville dere automatisk tenkt at det kom av selvskading? " Nei definitivt ikke. Vi andre trenger ikke skjermes mot noe du har påført deg selv. Arr fra selvskading er, av de jeg har sett, ganske typiske for nettopp selvskading. Så hadde jeg sett det, ville jeg nok tenkt at det skyldes det. Men det blir vel som om noen skulle se mitt arr etter blindtarmoperasjon. Få ville spørre, men mange ville konkludere med at arret var pga av det. Svar Multisitat " Anonymous poster hash: 5f4b3...4ef 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 (endret) I mange år har jeg kjøpt tynne og lette jakker så jeg har kunnet skjule arrene i sommervarmen. Har alltid passet på å ha jakka i nærheten hvis noen skulle komme. Har hatt den slengt over armen for å skjule arrene når jeg har vært ute å gått og det har blitt for varmt. Nå bryr jeg meg ikke lenger. Så lenge jeg klarer å unngå nye sår så tror jeg ikke noen ser det. Og om de ser det så tror jeg ikke noen tenker på at jeg har gjort det selv. Armen er litt skrukkete. Har en del svake hvite striper. Og et større arr som jeg kan si er føflekk jeg har fått fjernet. Det er ingen som sier noe. Da går jeg ut fra de heller ikke ser det. Jeg har begynt å føle meg friere. Tenker sjeldnere på at noen kan se det når jeg går uten jakke. Slipper jeg meg for løs nå? Hva ville dere tenkt hvis dere så noe slik? Ville dere automatisk tenkt at det kom av selvskading? Hei! Jeg ville, om jeg oppdaget det, tenkt at personen sikkert hadde falt i et tornekratt. Så verken spurt eller tenkt mer på det. Jeg har en venn med sånne arr, jeg så ikke det før hun spurte om jeg syns det var ubehagelig. Jeg ble overrasket, for andres arr er jo ikke ubehagelig for meg? Endret 12. juli 2014 av Madelenemie 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 Det må være mange selvskadere her jeg bor, mange mange med jakke på i 25 graders varme... 0 Siter
Gjest Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 Tror ikke jeg ville ha lagt merke til at du hadde arr, - de høres ikke ut til å være omfattende eller fremtredende. Så lenge det bare er gamle arr, så er de ikke noe blikkfang. Det var en lege som spurte hva det var engang de var som nå, men ellers tror jeg ikke noen legger merke til det. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har ganske masse arr på begge armer, mange av det er fremdeles røde/rosa. Så lenge jeg ikke har sår/sting, så går jeg ofte i kortermet. Noen legger ikke merke til det, noen stirrer, noen tar en liten ekstra titt. Heldigvis sier ikke noen noe, da tror jeg ikke helt jeg ville visst hva jeg skulle svart hehe. Synes det er litt skummelt, samtidig som jeg føler meg utrolig fri som du sier! Prøver så godt jeg kan å ikke bry meg om andre, og holde hodet hevet og være stolt av den jeg er Siden jeg selv er selvskader, ville jeg ha smilt og tenkt at den personen var utrolig modig å vise frem arrene hvis jeg så noen andre med tydelig selvpåførte arr Og nei, du slipper deg definitivt ikke for løs! Vær den du er! Jeg er den jeg er . Men på jobb har jeg alltid langermet. Kunne aldri vist der slike svake sider med meg selv. Jeg vil heller ikke at barna mine skal se den siden, men selv om jeg skadet meg ofte før, så var det mest lett skading som ikke vises så godt lenger. Derfor tror jeg ingen legger merke til det, så lenge jeg klarer å holde meg borte fra å lage nye sår. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 (endret) Jeg mente ikke være frekk. Det jeg prøvde å si var at det må da virke mindre påfallende med en langermet genser/bluse enn en en jakke i varmen, hvis det er et poeng å ikke virke påfallende? Hvorfor må det være jakke? Endret 12. juli 2014 av Bella Dotte 0 Siter
Gjest Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 Jeg mente ikke være frekk. Det jeg prøvde å si var at det må da virke mindre påfallende med en langermet genser/bluse enn en en jakke i varmen, hvis det er et poeng å ikke virke påfallende? Hvorfor må det være jakke? Jeg oppfattet deg ikke som frekk. Men jeg så for meg alle rundkledde i 25 graders varme Det jeg har brukt er tynne og lette jakker og bluser. Men bluser kan også bli veldig klamt når det er så varmt. 0 Siter
tonie Skrevet 12. juli 2014 Skrevet 12. juli 2014 Det høres ikke ut som arrene dine er spesielt synlige altså, men de gangene jeg har lagt merke til noens selvskadingsarr(ikke ferske) har jeg aldri tenkt at vedkommende er svak. Jeg har tenkt at han eller hun har hatt det tøft tidligere men har overlevd. Det er mange som har hatt det tøft, synlige arr eller ikke. No big deal. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 Skrevet 13. juli 2014 "Slipper jeg meg for løs nå? Hva ville dere tenkt hvis dere så noe slik? Ville dere automatisk tenkt at det kom av selvskading? " Nei definitivt ikke. Vi andre trenger ikke skjermes mot noe du har påført deg selv. Arr fra selvskading er, av de jeg har sett, ganske typiske for nettopp selvskading. Så hadde jeg sett det, ville jeg nok tenkt at det skyldes det. Men det blir vel som om noen skulle se mitt arr etter blindtarmoperasjon. Få ville spørre, men mange ville konkludere med at arret var pga av det. Svar Multisitat " Anonymous poster hash: 5f4b3...4ef Siden det ofte er lett å gjenkjenne selvskadingsarr, så går jeg kun i kortermet i sammenhenger hvor folk ikke kjenner meg. En av ulempene ved omfattende selvskading, er at arrene alltid vil være der. Selv svært mange år etter at jeg sluttet å kutte meg, vil jeg alltid bære sporene med meg, og det begrenser min frihet i mange sammenhenger. Jeg ønsker ikke å gi andre større innsyn i min fortid enn hva jeg aktivt gjør gjennom samtaler. Det er trist å aldri kunne gå med en kjole uten lange ermer. Det er trist å aldri kunne gå i shorts på offentlige steder. Det er trist å aldri kunne ha på seg en badedrakt uten samtidig å vite at man forteller mye mer om sin fortid enn hva man ønsker. Arrene etter min intense selvskading for mange år siden, vil alltid gi meg en følelse av annerledeshet. Det er også ubehagelig å vite at selv om jeg forsøker å skjule arrene i mange sammenhenger, så er noen av dem fortsatt synlige for observante personer. Det er vanskelig å være stolt av en kropp som er full av arr, når arrene er selvpåført. Anonymous poster hash: 559c8...021 0 Siter
frosken Skrevet 16. juli 2014 Skrevet 16. juli 2014 Siden det ofte er lett å gjenkjenne selvskadingsarr, så går jeg kun i kortermet i sammenhenger hvor folk ikke kjenner meg. En av ulempene ved omfattende selvskading, er at arrene alltid vil være der. Selv svært mange år etter at jeg sluttet å kutte meg, vil jeg alltid bære sporene med meg, og det begrenser min frihet i mange sammenhenger. Jeg ønsker ikke å gi andre større innsyn i min fortid enn hva jeg aktivt gjør gjennom samtaler. Det er trist å aldri kunne gå med en kjole uten lange ermer. Det er trist å aldri kunne gå i shorts på offentlige steder. Det er trist å aldri kunne ha på seg en badedrakt uten samtidig å vite at man forteller mye mer om sin fortid enn hva man ønsker. Arrene etter min intense selvskading for mange år siden, vil alltid gi meg en følelse av annerledeshet. Det er også ubehagelig å vite at selv om jeg forsøker å skjule arrene i mange sammenhenger, så er noen av dem fortsatt synlige for observante personer. Det er vanskelig å være stolt av en kropp som er full av arr, når arrene er selvpåført. Anonymous poster hash: 559c8...021 Trist å lese om hvordan du opplever at dine arr begrenser livsutfoldelsen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.