Gå til innhold

journaler

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Fikk vite at alle som jobber på dps har tilgang til alle padientets journaler,er det lov? Er vel sånn at de står sammen i tykt og tynt der? En gjeng med apedop langere.

stjernestøv
Skrevet

Og kan man få sin journal makulert?

Skrevet

At alle har tilgang betyr ikke at alle går inn i din journal og snoker. 

Man må ha en grunn til å gå inn i journalen, og det blir loggført hvem som har vært inne i journalen.

Dersom du har noen kjente du mistenker har snoket (som ikke har behandleransvar for deg), kan du be om å få kjørt logg på hvem som har vært inne....
Det er strengt ulovlig å snoke i journaler uten at man gjør det av en "naturlig" grunn.

Madelenemie
Skrevet

Og kan man få sin journal makulert?

Hei!

Nei man kan få makulert feil, jeg fikk det i min barns journal

Brukte de nye EU direktivene

stjernestøv
Skrevet

Det gjalt en venninne men tror en har snoket i min og. De som ikke går der lenger kan vel få det slettet?

AnonymBruker
Skrevet

Det gjalt en venninne men tror en har snoket i min og. 

Da får du sende en offisiell klage.

De som ikke går der lenger kan vel få det slettet?

Nei.

Anonymous poster hash: f1dc8...570

stjernestøv
Skrevet

Ok. Madelenemie jeg skriver på tlf nå. Tror pm forsvant. Skal se på det når jeg er hjemme,tuller sånn med denne tlf.

stjernestøv
Skrevet

Hjelper foressten ikke klage. Da får man spørsmål om man vil slutte,sjefen tåler ikke kritikk. Han er en dust.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper foressten ikke klage. Da får man spørsmål om man vil slutte,sjefen tåler ikke kritikk. Han er en dust.

Når ALLE innen psykiatrien er duster og tullinger lurer jeg litt på om problemet ligger litt på sin side.

Anonymous poster hash: d92c1...f17

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Journaler er inndelt i minst to hoveddeler: Behandlerjournal/legejournal og sykepleiejournal. Det er langt færre som har tilgang til legejournalen enn til sykepleiejournalen.

stjernestøv
Skrevet

Jeg mener da ikke alle innen psykiatri er duster,har truffet dyktige folk og så slutt og lur du.

stjernestøv
Skrevet

Men det er jo betenkelig at de andre har tilgang,min veninne vil ha journalen slettet og det vil jeg og.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener da ikke alle innen psykiatri er duster,har truffet dyktige folk og så slutt og lur du.

Men jøss, ikke så sinna da.!

stjernestøv
Skrevet

Var ikke sint men bestemt.

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke sint men bestemt.

Javel, frue.  ^_^

DexterMorgan
Skrevet

Kan man få se den adgangsloggen selv om man ikke har mistanker mot en spesifikk person ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan man få se den adgangsloggen selv om man ikke har mistanker mot en spesifikk person ?

Ja.

Skrevet

Fikk vite at alle som jobber på dps har tilgang til alle padientets journaler,er det lov? Er vel sånn at de står sammen i tykt og tynt der? En gjeng med apedop langere.

Nå sporer jeg av, unnskyld, men hvordan går det med deg? Er du hjemme/på tur? Hvordan har du det?

Skrevet

Men det er jo betenkelig at de andre har tilgang,min veninne vil ha journalen slettet og det vil jeg og.

Journaler er underlagt lovbestemte regler, og kan ikke slettes. Enkeltstående feilaktige opplysninger kan kreves slettet, men ikke hele journalen i de tilfellene du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...