Gå til innhold

Litt frustrert på legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang foreslo han at jeg skulle prøve Lithionit igjen..

Denne gangen sa han at han hadde sett på medisinlista mi sa han at siden jeg gikk på en stemningsstabiliserende, trengte jeg ikke en til...

Jeg hadde forberedt meg på å starte med Lithionit igjen, men får prøve Wellbutrin igjen da så får vi se. Skal prøve i minimum 2 mnd for å se om den funker. 150mg.

Står fra før av på alt mulig rart, så skjønner at Lithionit kanskje er "unødvendig", samtidig som jeg vet at den hadde en effekt før.

Har en Bipolar 1 diagnose.

Skrevet

Er det fastlegen din som driver med dette, eller er det en psykiater?

Er det førstnevnte, så ville jeg vurdert en time hos psykiater. Alle med bipolar lidelse har krav på en vurdering hos spesialist.

Skrevet

Det er en "lege i spesialisering". Han samarbeider med en psykiater. Denne avgjørelsen trur jeg han gjorde på egenhånd...føler meg som en forsøkskanin...og jeg er ikke den som sier fra hvis jeg synes det blir veldig feil..kan jo hende at Wellbutrin sammen med Cipralex og Lamictal kan hjelpe på den dype depresjonen jeg er i akkurat nå(og har vært de siste mnd)

Nå outa jeg meg sikkert hvis en av de leser her, men det blåser jeg i akkurat nå..litt fortvila over at det blir sagt en ting så gjøres noe anna..er ikke veldig flink til å takle forandringer i planene

Skrevet

Jeg syns litium hjelper utrolig godt på tunge depresjoner, mens antidepressiva hadde null effekt eller gjorde meg mer svingete. Bare prøvd fontex da, men siden den ble seponert har jeg vært mer stabil.

Skrevet

Får krysse fingrene for at det hjelper da :-)

Men det er jo litt rart at de tar vekk en medisin som dokumenterbart har hjulpet deg før. Og så må du huske på å ha tett kontakt med legen din hvis du får symptomer den andre veien også.

Skrevet

Får krysse fingrene for at det hjelper da :-)

Men det er jo litt rart at de tar vekk en medisin som dokumenterbart har hjulpet deg før. Og så må du huske på å ha tett kontakt med legen din hvis du får symptomer den andre veien også.

Det håper jeg også!

Joda, men jeg følte ikke såå god effekt av den - før i ettertid...

Jeg skal ha samtaler ukentlig med denne legen, i tillegg har jeg oppfølgingstjeneste og ei til fra DPS, så er godt ivaretatt :-)

Men er ikke flink til å ta opp bivirkninger...selv om jeg burde...skal leve med bivirkningene hvis effekten er bra. Legen advarte om at jeg kan få sterkere angst da...

Skrevet

Det håper jeg også!

Joda, men jeg følte ikke såå god effekt av den - før i ettertid...

Jeg skal ha samtaler ukentlig med denne legen, i tillegg har jeg oppfølgingstjeneste og ei til fra DPS, så er godt ivaretatt :-)

Men er ikke flink til å ta opp bivirkninger...selv om jeg burde...skal leve med bivirkningene hvis effekten er bra. Legen advarte om at jeg kan få sterkere angst da...

Hvis angsten din kommer av depresjonen, så er det mye mulig at angsten faktisk blir bedre hvis det virker :-)

Vi får bare stole på at legen vet hva han gjør. Og virker det ikke, så har du jo alltid muligheten til å ta Litium igjen!

Skrevet

Jo, håper angsten blir bedre enn før.

Nå må jeg bare være tålmodig og se hva som skjer etterhvert!

Jeg satser på at Wellbutrin er det hjelpemiddelet som skal til for at jeg skal få lyst til å leve igjen...

Skrevet

Jo, håper angsten blir bedre enn før.

Nå må jeg bare være tålmodig og se hva som skjer etterhvert!

Jeg satser på at Wellbutrin er det hjelpemiddelet som skal til for at jeg skal få lyst til å leve igjen...

Tankene dine om at du ikke har lyst til å leve er jo et symptom på depresjon og ingenting annet. Det er akkurat like naturlig som at en med hjerteinfarkt har brystsmerter.

Når du får behandlet depresjonen, får du lyst til å leve igjen og tankene om død forsvinner. Depresjon kan alltid behandles, spørsmålet er bare å finne rett behandling for deg. Hvilket betyr at du med sikkerhet vil finne tilbake til lysten til å leve.

AnonymBruker
Skrevet

Tankene dine om at du ikke har lyst til å leve er jo et symptom på depresjon og ingenting annet. Det er akkurat like naturlig som at en med hjerteinfarkt har brystsmerter.

Når du får behandlet depresjonen, får du lyst til å leve igjen og tankene om død forsvinner. Depresjon kan alltid behandles, spørsmålet er bare å finne rett behandling for deg. Hvilket betyr at du med sikkerhet vil finne tilbake til lysten til å leve.

Dette er det mange som kan fortelle deg at ikke stemmer. Det finnes folk som jevnlig gjennom livet tenker at livet er såpass vanskelig å leve at døden kanskje hadde vært å foretrekke. Til tross for all verdens behandling.

Anonymous poster hash: 9e891...d96

Skrevet

Dette er det mange som kan fortelle deg at ikke stemmer. Det finnes folk som jevnlig gjennom livet tenker at livet er såpass vanskelig å leve at døden kanskje hadde vært å foretrekke. Til tross for all verdens behandling.   Anonymous poster hash: 9e891...d96

Ja, hvis det foreligger "reelle" grunner til at livet ikke er verdt å leve, så stemmer vel det.

Men dødstanker / suicidale tanker som følge av en depresjon forsvinner jo når depresjonen letter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...