Gå til innhold

Forskjell på psykisk omsorg og terapi???

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da får du legge deg inn, enkelte er veldig varme personer der. Sikker på at du ikke er grensepsykotisk?

eh - ja. Trodde det selv når det gikk opp for meg at "mistenksomhet "osv hadde spilt m alvorlige " puss"... Men o følge legebror var det " tøys"!!!! Endret av En namnlaus
stjernestøv
Skrevet

eh - ja. Trodde det selv når det gikk opp for meg at "mistenksomhet "osv hadde spilt m alvorlige " puss"... Men o følge legebror var det " tøys"!!!!

Vet bror din om alt du skriver her?

Jeg har vært "grensepsykpotisk" og kjenner meg igjen av mye av det du skriver.

Skrevet

Niks! Der gjør han ikke. Vet jeg er nede for telling .. Og så " rart" på meg d jeg fortalte hvordan jeg slet v siste jobbkorsveg... Når jeg fortalte at jeg hadde sagt til legen at jeg selv var min verste fiende men ikke lot det gå ut over noen (sa han " stakkars lege"). Legen min sa imidlertid " jo! Du lat det gå utover noen .. D selv" .., måtte vel hørt det om jeg var " der"-// tror ikke mine Evt feiltolkninger ( les vrangforestillinger er rigide )...

Skrevet

Men det var ikke han som sa stakkar lege. Det var min mor! ( blander " korta" jeg)..,

Skrevet

Omsorg er noe en privatperson kan gi en annen,uavhengig om det er snakk om psykisk sykdom eller andre problemer.

Terapi er noe en psykolog eller en psykiater kan gi og gi innspill om den måten å tenke på er den beste,eller om man kanskje bør tenke anderledes.

En lege eller psykiater skriver i tilleg ut medisiner,og kan gi en diagnose,om man da har depresjon,psykose eller andre plager.

Man kan gi en venn omsorg og en godt bamseklem,mens terapi er noe helsevesenet gir.

Dog kan man snakke mye om sine problemer og eventueller løsninger,uten at det blir terapi,fordi den "friske" her bare er en venn,kollega eller ett familiemedlem.Mens den syke kanskje bare trenger noen trøstens ord,og ev støtte.

stjernestøv
Skrevet

Niks! Der gjør han ikke. Vet jeg er nede for telling .. Og så " rart" på meg d jeg fortalte hvordan jeg slet v siste jobbkorsveg... Når jeg fortalte at jeg hadde sagt til legen at jeg selv var min verste fiende men ikke lot det gå ut over noen (sa han " stakkars lege"). Legen min sa imidlertid " jo! Du lat det gå utover noen .. D selv" .., måtte vel hørt det om jeg var " der"-// tror ikke mine Evt feiltolkninger ( les vrangforestillinger er rigide )...

Du minner meg bare om sli jeg har vært i mye, og da trenger noe sikkert prøve seroquel. Vanligvis virker det etter noen dager, solian virket også bra.

Skrevet

Gjør jeg? Hm... Tror vi er sensitive begge to i alle fall:) er medisinen du nevner virkningsfull mot angst for kritikk og andres blikk? Kan da umulig finnes lut for slike problemstillinger..;) Folk over alt ... På min siste arb plass sa de " du vil bare gjemme deg du..":(((

stjernestøv
Skrevet

Gjør jeg? Hm... Tror vi er sensitive begge to i alle fall:) er medisinen du nevner virkningsfull mot angst for kritikk og andres blikk? Kan da umulig finnes lut for slike problemstillinger.. ;) Folk over alt ... På min siste arb plass sa de " du vil bare gjemme deg du..":(((

Vi er nok sensitive ja ;)

Da jeg tok solian hadde jeg ikke angst, brukte ikke vival da som jeg kan huske. Den var virkningsfull mot sånt og. Problemet med meg er at jeg tar dem ikke lengenok tror jeg. Du kunne jo prøvd, er jo bare å slutte om det ikke hjelper.

Skrevet

... Jeg får se - om jeg får noen forslag som ikke er rettet mot pf kan jeg jo være åpen for dette:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...