Gjest Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Unnvikelse er en form for lammelse spør du meg - en form for beskyttelse mot potensielle blikk m forakt og verbale skyts 0 Siter
frosken Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Unnvikelse er en form for lammelse spør du meg - en form for beskyttelse mot potensielle blikk m forakt og verbale skyts Jeg mener det er en forskjell, men mulig at vi bruker ordene forskjellig. Når du bruker betegnelsen "lammelse" så assosierer jeg det med en umulighet til å bevege seg. Med "unnvikelse" mener jeg å tydeliggjøre at du ikke er lammet, men i stand til å velge annerledes - selv om det er vanskelig. Det er noe med måten du skriver om deg selv på, det er sjelden du skriver om alle valgene du tar i løpet av en dag. Du beskriver virkeligheten som at ting skjer og at det som skjer påvirker deg uten at du selv er delaktig i å velge din reaksjoner og handlinger. Du viser en imponerende evne til å _ikke_ forholde deg rasjonelt og voksent til det som skjer, du viser en stor evne til å "trasse" som du selv sa i går, men protesterer mot å innse at du har mange ulike måter du kan velge å handle på. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Jeg ksn ikke styre hva andre tenker og mener. Mitt valg er nok motstand mot et og alt , men når jeg tenker ytterligere over det så mener jeg betegnelsen trass blir en marginalisering av min fortvilelse Jeg er klar over jeg brukte dette selv som beskrivelse i går- jeg tenker andre tenker jeg er urimelig sta og det stemmer kan det se ut til. 0 Siter
frosken Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Jeg ksn ikke styre hva andre tenker og mener. Mitt valg er nok motstand mot et og alt , men når jeg tenker ytterligere over det så mener jeg betegnelsen trass blir en marginalisering av min fortvilelse Jeg er klar over jeg brukte dette selv som beskrivelse i går- jeg tenker andre tenker jeg er urimelig sta og det stemmer kan det se ut til. Du kan ikke styre hva andre tenker og mener, og du kan heller ikke _vite_ hva folk tenker. I mange av dine innlegg her på dol så skriver du om hva du _tror_ f.eks. helsepersonell tenker om deg, uten at du har grunnlag for å vite det. Jeg vet ikke om noe tilsvarende skjer også i forhold til folk du forholder deg til i ferien, men om så er tilfelle så bør du ha i bakhodet at en del av dine tolkninger er ganske sære når det gjelder helsepersonell. Jeg skjønner at "trassen" ikke er lettvint, at det ligger en dyp fortvilelse i dette. Men du har fortsatt mulighet til å forholde deg mye mer konstruktivt til hvordan du selv har det, enn det du gjør i dag. Du beskriver mange dårlige valg. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Skal forøvrig ikke underslå at det behøver å være en umulighet at jeg ender mine dager øverst i en elv , som kjerringa når strømmen:) 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juli 2014 Skrevet 18. juli 2014 Men unnskyld det siste der. Slett ! Slikt skriver jeg ikke her 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.