Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnvikelse er en form for lammelse spør du meg - en form for beskyttelse mot potensielle blikk m forakt og verbale skyts

Skrevet

Unnvikelse er en form for lammelse spør du meg - en form for beskyttelse mot potensielle blikk m forakt og verbale skyts

Jeg mener det er en forskjell, men mulig at vi bruker ordene forskjellig. Når du bruker betegnelsen "lammelse" så assosierer jeg det med en umulighet til å bevege seg. Med "unnvikelse" mener jeg å tydeliggjøre at du ikke er lammet, men i stand til å velge annerledes - selv om det er vanskelig.

Det er noe med måten du skriver om deg selv på, det er sjelden du skriver om alle valgene du tar i løpet av en dag. Du beskriver virkeligheten som at ting skjer og at det som skjer påvirker deg uten at du selv er delaktig i å velge din reaksjoner og handlinger.

Du viser en imponerende evne til å _ikke_ forholde deg rasjonelt og voksent til det som skjer, du viser en stor evne til å "trasse" som du selv sa i går, men protesterer mot å innse at du har mange ulike måter du kan velge å handle på.

Skrevet

Jeg ksn ikke styre hva andre tenker og mener. Mitt valg er nok motstand mot et og alt , men når jeg tenker ytterligere over det så mener jeg betegnelsen trass blir en marginalisering av min fortvilelse :( Jeg er klar over jeg brukte dette selv som beskrivelse i går- jeg tenker andre tenker jeg er urimelig sta og det stemmer kan det se ut til.

Skrevet

Jeg ksn ikke styre hva andre tenker og mener. Mitt valg er nok motstand mot et og alt , men når jeg tenker ytterligere over det så mener jeg betegnelsen trass blir en marginalisering av min fortvilelse :( Jeg er klar over jeg brukte dette selv som beskrivelse i går- jeg tenker andre tenker jeg er urimelig sta og det stemmer kan det se ut til.

Du kan ikke styre hva andre tenker og mener, og du kan heller ikke _vite_ hva folk tenker. I mange av dine innlegg her på dol så skriver du om hva du _tror_ f.eks. helsepersonell tenker om deg, uten at du har grunnlag for å vite det. Jeg vet ikke om noe tilsvarende skjer også i forhold til folk du forholder deg til i ferien, men om så er tilfelle så bør du ha i bakhodet at en del av dine tolkninger er ganske sære når det gjelder helsepersonell.

Jeg skjønner at "trassen" ikke er lettvint, at det ligger en dyp fortvilelse i dette. Men du har fortsatt mulighet til å forholde deg mye mer konstruktivt til hvordan du selv har det, enn det du gjør i dag. Du beskriver mange dårlige valg.

Skrevet

Skal forøvrig ikke underslå at det behøver å være en umulighet at jeg ender mine dager øverst i en elv , som kjerringa når strømmen:)

Skrevet

Men unnskyld det siste der. Slett ! Slikt skriver jeg ikke her

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...