AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 Skrevet 23. juli 2014 Ingen liker å bli kalt det uten grunn... men om man blir kalt det... er det da normalt å bli så rasende at en mister besinnelsen og kaster ting? Normale folk hadde kanskje tatt det mer med fatning og sagt at det kan du være selv, eller hva mener du med det? Anonymous poster hash: 60edc...017 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 23. juli 2014 Skrevet 23. juli 2014 Blant mine venner og andre brukes ordet psyko om så mangt og mest på spøk. Bryr meg ikke om noen sier det nei. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Jeg synes dette er en nedsettende/ respektløs måte å fortelle folk at de kanskje har et noe ubalansert hode . Hvordan jeg hadde reagert hadde nok kommet an på kontekst og situasjon - hvem som sa det og på hvilken måte. Slike uttrykk kan jo også brukes m humoristisk snert og kanskje til og med være noe en kan le av.. Tror neppe jeg hadde blitt rasende , men om det ble sagt med sarkastisk tonefall hadde jeg nok spurt hvorfor , Evt blitt såret el trukket m tilbake. Om jeg kjente jeg var truffet av påstanden, at jeg hadde oppført meg som en ville jeg kanskje gått i meg selv og sagt " sorry" og " du kan så si"... vi er alle forskjellige med ulike reaksjonsmåter . 0 Siter
missmas Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 "du er sånn en helvetes jævla forbanna psyko bitch" fikk jeg høre av en venninne da jeg var 17 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Ingen liker å bli kalt det uten grunn... men om man blir kalt det... er det da normalt å bli så rasende at en mister besinnelsen og kaster ting? Normale folk hadde kanskje tatt det mer med fatning og sagt at det kan du være selv, eller hva mener du med det? Anonymous poster hash: 60edc...017 Da jeg ble kaldt det av en person jeg respekterer ble jeg såret, hun sa også jeg var helt speca. Jeg var så dårlig da at det var helt grusom, visste ikke hvordan jeg skulle unngå å bli psyko og speca. Bakkekontakt var rådet, ut å leke med barna og grave i sandkassen. Prøvde det men ble ikke bedre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Når noen sier negativt til en, er det ikke særlig smart å bekrefte deres utsagn ved egen oppførsel. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 24. juli 2014 Skrevet 24. juli 2014 Å lære å takle at folk sier stygge ting til deg er en del av livet. Man må lære seg å ikke bry seg om hva andre mener om deg, og man å lære å unngå å ha mennesker i livet sitt som ikke bidrar til å heve din livskvalitet. Å utagere er som nevnt ikke noen god løsning, selv om det kan være forståelig noen ganger 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.