Gå til innhold

NHD: Anafranil og ekstrem svetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med ekstrem svetting hvis jeg er litt aktiv som F.eks. Når jeg gjør husarbeid eller er i butikker. Jeg har brukt anafranil, men har nylig sluttet for jeg mistenker at det er medisinen som gjør at jeg så lett svetter. Svetten renner da fra ansiktet og brystet. Jeg blir nødt til å ta med meg tørkepapir når jeg går i butikker. Heldigvis har de aircondition på bussen nå. Før svetter jeg også på bussen. Dette er hemmende sosialt! Har dette med medisinen å gjøre? Det står at økt svetting er en av bivirkningene. Jeg kan legge til at jeg er overvektig (veier 110 kg og er 173 cm høy) da det kanskje kan ha noe med det å gjøre. Men jeg ser jo at andre som også er overvektige sliter ikke med dette. Jeg begynte å bli plaget med svetting i ungdomsalderen, men det har aldri vært så ille som nå. Jeg ser ingen andre som har det som meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, Anafranil kan forsterke svettetendens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...