Gå til innhold

Følelses hallusinasjoner?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Da gjelder det å velge noe flott, vakkert og behagelig å være opptatt av :)

JA :) Jeg har til tider hatt det helt ekstatisk, skulle vært sånn hele tiden :wub:

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

30

• larimar

8

• cimp

6

• Madelenemie

5

Skrevet

Kan ikke skrive så mye om det for dette er på psykiatri, nhd blir så irritert. Men kan si at det er noe som heter "Det store hvite broderskap", det består av mestre :) Det er ikke oe jeg har funnet på!

Det kan tolkes på to måter, sykt eller evner. Og siden jeg har en mild form for schizofreni er ikke alt sykt hos meg, og nå tar jeg medisiner og men har fremdeles disse tankene ;)

Ok, da tror jeg ikke det er lurt å skrive så mye om det her, jeg håper imidlertid at du forteller legen din om dette, slik at du kan få best mulig hjelp derfra. Jeg håper du slipper å oppleve flere slike skremmende opplevelser og at du fortsetter å få sove om natten. 

stjernestøv
Skrevet

Ok, da tror jeg ikke det er lurt å skrive så mye om det her, jeg håper imidlertid at du forteller legen din om dette, slik at du kan få best mulig hjelp derfra. Jeg håper du slipper å oppleve flere slike skremmende opplevelser og at du fortsetter å få sove om natten. 

Nei det er nok ikke lurt, spørs om legen vil høre om mine åndelige ting ;) Har inntrykk av at det er bannlyst, vil ikke oppleve mer skremmende ting. Vil heve meg over det, natti natt :)

Skrevet

JA :) Jeg har til tider hatt det helt ekstatisk, skulle vært sånn hele tiden :wub:

Ekstatisk høres deilig ut :)

Gjest gjesteleser
Skrevet

Det er ikke bannlyst, det er bare vanskelig for legen å forholde seg til/hjelpe deg med når du nekter å innse at det er sykt. Så lenge du insisterer på å holde de vrangforestillingene i live kan ikke legen hjelpe deg til å bli bedre, like lite som han kan hjelpe en diabetiker som insisterer på å fortsette å spise søtsaker.

stjernestøv
Skrevet

Ekstatisk er herlig :-) Hvordan kan det være vrangforestillinger når det er like virkelig som virkeligheten. Tenk deg at du har din virkelighet,den du lever i nå. Så sier noen at det ikke er sant,hadde du trodd på det? Nei du tror den virkeligheten du lever i er virkelig,gjør du ikke?

Skrevet

Nei det er nok ikke lurt, spørs om legen vil høre om mine åndelige ting ;) Har inntrykk av at det er bannlyst, vil ikke oppleve mer skremmende ting. Vil heve meg over det, natti natt :)

Jeg tror personlig det er lurt å fortelle det til legen, som du selv skriver er det en mulighet at det er vrangforestillinger, og da må det være viktig at legen får vite om disse for å kunne forsøke å hjelpe.

Jeg tror ulike ting kan oppleves virkelig, selv om det er vrangforestillinger. Jeg er fullt klar over at jeg ser verden gjennom mine øyne, og ikke som den virkelig er. Men når det er et så stort avvik mellom det man selv opplever som virkelig og det som det store flertall opplever som virkelig, vil det etter min mening være lurt å konsultere noen man kan få luftet dette med.

AnonymBruker
Skrevet

Ekstatisk er herlig :-) Hvordan kan det være vrangforestillinger når det er like virkelig som virkeligheten. Tenk deg at du har din virkelighet,den du lever i nå. Så sier noen at det ikke er sant,hadde du trodd på det? Nei du tror den virkeligheten du lever i er virkelig,gjør du ikke?

Selvfølgelig tror jeg den virkeligheten jeg lever i er virkelig. Om noen kom og fortalte meg noe annet ville jeg nok antatt at de var helt skrullete :) 

Med det sagt, så defineres vel virkeligheten som det håndgripelige, kanskje slik de fleste av oss ser den.  Slik den fremstår for de fleste av oss. Men igjen er det slik at virkeligheten på mange måter er subjektiv. Vi oppfatter ulikt, ting virker ulikt på oss. Ikke greit åbli klok på dette filosofiske virvaret :)

Anonymous poster hash: bf58d...4e9

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror personlig det er lurt å fortelle det til legen, som du selv skriver er det en mulighet at det er vrangforestillinger, og da må det være viktig at legen får vite om disse for å kunne forsøke å hjelpe.

Jeg tror ulike ting kan oppleves virkelig, selv om det er vrangforestillinger. Jeg er fullt klar over at jeg ser verden gjennom mine øyne, og ikke som den virkelig er. Men når det er et så stort avvik mellom det man selv opplever som virkelig og det som det store flertall opplever som virkelig, vil det etter min mening være lurt å konsultere noen man kan få luftet dette med.

Men det er ikke så mye et problem men til å leve med, verre at jeg våkner midt på natta.

stjernestøv
Skrevet

Selvfølgelig tror jeg den virkeligheten jeg lever i er virkelig. Om noen kom og fortalte meg noe annet ville jeg nok antatt at de var helt skrullete :)

Med det sagt, så defineres vel virkeligheten som det håndgripelige, kanskje slik de fleste av oss ser den.  Slik den fremstår for de fleste av oss. Men igjen er det slik at virkeligheten på mange måter er subjektiv. Vi oppfatter ulikt, ting virker ulikt på oss. Ikke greit åbli klok på dette filosofiske virvaret :)

Anonymous poster hash: bf58d...4e9

Ikke greit å bli klok på nei, ingen vet egentlig hva som er den fulle virkelighet. Hjernen har ikke kapasitet til å fatte det.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det er så enkelt.

Du trenger medisiner for å fungere, det er beviset på at du er syk:-(

Det er trist! Jeg trodde fornuft alltid var mulig nå inn med, logiske argumenter for å oppklare forklarer og sette på plass.

Jeg er så lei meg for at du er syk:-(

Men når du trenger medisiner for å fungere så bør du forstå at du er syk.

Jeg forstår ingenting av sånn sykdom dessverre, jeg skulle bare ønske du ikke var syk.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Det er så enkelt.

Du trenger medisiner for å fungere, det er beviset på at du er syk:-(

Det er trist! Jeg trodde fornuft alltid var mulig nå inn med, logiske argumenter for å oppklare forklarer og sette på plass.

Jeg er så lei meg for at du er syk:-(

Men når du trenger medisiner for å fungere så bør du forstå at du er syk.

Jeg forstår ingenting av sånn sykdom dessverre, jeg skulle bare ønske du ikke var syk.

Men jeg er jo ikke syk nå og tar medisiner, det å ha en alternativ virkelighet trenger ikke være sykt. Men er klar over at jeg har vært mye syk, da orker jeg ingenting og ligger mye i sengen. Da blandes fysisk, psykisk og åndelig og livet mitt blir bare rot.

Madelenemie
Skrevet

Men jeg er jo ikke syk nå og tar medisiner, det å ha en alternativ virkelighet trenger ikke være sykt. Men er klar over at jeg har vært mye syk, da orker jeg ingenting og ligger mye i sengen. Da blandes fysisk, psykisk og åndelig og livet mitt blir bare rot.

Hei!

Må man ta medisiner er an syk!:-( dessverre

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Må man ta medisiner er an syk!:-( dessverre

Ja man er vel det :(

Men klarte meg lenge uten medisiner :)

Madelenemie
Skrevet

Ja man er vel det :(

Men klarte meg lenge uten medisiner :)

Hei!

Tja... Hvs du endte med at du trengte medisiner, så klarte du deg vel ikke uten?:-(

Jeg er lei meg fordi du er syk, jeg håpet du var feilmedsinert, nå tror jeg ikke det:-(

Og verre jeg forstår ikke sykdommen:-(

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Tja... Hvs du endte med at du trengte medisiner, så klarte du deg vel ikke uten?:-(

Jeg er lei meg fordi du er syk, jeg håpet du var feilmedsinert, nå tror jeg ikke det:-(

Og verre jeg forstår ikke sykdommen:-(

Nei gjorde vel ikke det, men det er mye som har blitt bedre nå. Forstår egentlig ikke sykdommen jeg heller, alt kan ikke være sykdom når jeg har hatt det hele livet. Fikk ikke schizofreni diagnose før i 2007, og så i 2011. Før det kaldte de det bare grensepsykose, og jeg hadde andre diagnoser.

Madelenemie
Skrevet

Nei gjorde vel ikke det, men det er mye som har blitt bedre nå. Forstår egentlig ikke sykdommen jeg heller, alt kan ikke være sykdom når jeg har hatt det hele livet. Fikk ikke schizofreni diagnose før i 2007, og så i 2011. Før det kaldte de det bare grensepsykose, og jeg hadde andre diagnoser.

Hei!

Men siden du endte med en så alvorlig diagnose og medisiner...så er du nok syk:-(

Kanskje er min kreative nabo syk også..:-( men hun klarer seg... Mannen betaler for healing og engleskole, men på meg virker hun syk, for logikk når ikke inn.

Jeg var lettet sst hun gikk, hun snakket merkelige ting og jeg sa" mm" i fortvilelse og rådvillhet

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Men siden du endte med en så alvorlig diagnose og medisiner...så er du nok syk:-(

Kanskje er min kreative nabo syk også..:-( men hun klarer seg... Mannen betaler for healing og engleskole, men på meg virker hun syk, for logikk når ikke inn.

Jeg var lettet sst hun gikk, hun snakket merkelige ting og jeg sa" mm" i fortvilelse og rådvillhet

Skulle snakket med din nabo jeg da :) Men jeg går ikke rundt og snakker om slike ting hele tiden, men er jo opptatt av det. Må ha kjedelige hverdagslige samtaler med folk jeg også, høre når folk baksnakker andre..da sier jeg "mm". Men hender jo jeg snakker om andre jeg også, snakker om hvordan de er.

Madelenemie
Skrevet

Skulle snakket med din nabo jeg da :) Men jeg går ikke rundt og snakker om slike ting hele tiden, men er jo opptatt av det. Må ha kjedelige hverdagslige samtaler med folk jeg også, høre når folk baksnakker andre..da sier jeg "mm". Men hender jo jeg snakker om andre jeg også, snakker om hvordan de er.

Hei!

Det er forskjell på baksnakk.

Ville andre vel, oppriktig bry seg!

Motsatt: være opptatt av å skape/ lage nye problemer...

Er man. Første kategori er det ikke nedbrytende og ondsinnet baksnakk

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Det er forskjell på baksnakk.

Ville andre vel, oppriktig bry seg!

Motsatt: være opptatt av å skape/ lage nye problemer...

Er man. Første kategori er det ikke nedbrytende og ondsinnet baksnakk

Jeg ønsker jo alle godt, men noen ganger råder urettferdighet og grådighet. Da blir jeg sint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...