Gå til innhold

Nedjustere Efexor?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Nå begynner jeg å bli veldig usikker på om jeg skal gå ned igjen på forrige dosering av Efexor. Jeg er på 600mg nå, og vurderer å gå ned til 450mg som gir 850nmol/l på meg. Det vil jo fortsatt fungere som en tilnærmet maksimert SSRI, men med mindre effekter på NA.

Jeg har for høy hvilepuls selv i avslappede situasjoner hjemme, og føler meg generelt litt for "alert". Merker det strammer litt i muskler, spesielt bryst og rygg, og jeg er hele tiden nødt til å gjøre noe for å ikke få disse symptomene. Litt vanskelig å sette seg ned og konsentrere seg om ting over lengre tid, fordi jeg føler meg alt for oppmerksom på alt i en slags beredskapsmodus... Jeg sliter også med mye svetting (såpass at det ser pinlig ut) og litt munntørrhet. Det er fortsatt slik etter 2,5 uker på denne dosen. Jeg opplever ikke disse bivirkningene på de lavere dosene, så jeg antar det er relatert til NA-effektene.

Er det kanskje like greit å gå ned igjen til 450mg og bare la det stabilisere seg over lang tid før jeg tenker på flere justeringer nå? Jeg har nå uansett fått i gang en rekke tiltak som vil bedre min situasjon ved hjelp av andre ting enn medisiner. Føler jeg er i gang med en aldri så liten livsstilsendring, sakte men sikkert :)

Endret av YoplaitDouble
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig :-)

YoplaitDouble
Skrevet

Enig :-)

Tok et par døgn på lavere dose, og så var den intense svettingen borte igjen. Men jeg ble mer trøtt da, men det får være :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...