AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har hatt lavt stoffskifte påvist i 2005. Jeg la på meg flere titalls kg og mine psykiske problemer (depresjon) ble langt verre, jeg hadde omtrent alle symptomer på lavt stoffskifte og det ble påvist av endikrinolog. En annen stoffskifteekspert (det var kapasitetsproblemer ved sykehuset) satt meg på hormonet Liothyronin da Levaxin ikke ga tilstrekkelig symptombedring. Da ble jeg en del bedre. Mindre sliten, vektoppgangen stoppet og depresjonen ble mildere. Har gått på disse medisinene i flere år. Byttet så fastlege i vår, som nå har plukket bort Liothyronin! Og nå har jeg fått masse vann i kroppen og har gått opp i vekt allerede, uten å endre kosthold og aktivitetsnivå. Jeg er vanvittig sliten og deprimert og ligger bare på sofaen, orker nesten ikke noe. Dette sa jeg til legen kunne skje (prøvd uten før) som sa det samme som psykiateren min sa; at kanskje det var en annen grunn til det. De sa at liothyronin ikke var til langtidsbehandling. Jeg har vært så dårlig at jeg i dag fant frem de få tablettene jeg hadde igjen og har tatt en. Gikk et par timer og så mye bedre! Kjære NHD, hva i all verden skal jeg gjøre? Spesialisten jeg var hos mente det ikke er mer å hente på å øke levaxindosen. Det var derfor jeg fikk liothyronin. Nå sier både fastlegen min og psykiateren min at jeg heller bør øke levaxin enn å gå på liothyronin. Dette gjør ikke mine psykiske vansker akkurat bedre, og nå sliter jeg, orker ikke noe. Håper veldig på innspill fra deg NHD. -FortviletAnonymous poster hash: cc389...9b7 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Effekten på pasienten er alltid fasiten. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør denne endringen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Effekten på pasienten er alltid fasiten. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør denne endringen. Ikke jeg heller, det er veldig foetvilende. Den har fungert utmerket på meg. Kan jeg kreve å få komme til spesialist? Anonymous poster hash: cc389...9b7 0 Siter
frosken Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Ikke jeg heller, det er veldig foetvilende. Den har fungert utmerket på meg. Kan jeg kreve å få komme til spesialist?Anonymous poster hash: cc389...9b7 Jeg synes du først skal gå tilbake til de som gjorde medisinendringen og fortelle om hvordan det gikk. Kanskje synes de det er greit å bytte tilbake siden du opplevde negative virkninger. Det er forskjell på å insistere på at du skal _prøve_ en endring og det å insistere på at du skal fortsette med noe du mener gir dårlig effekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.