merterje Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Clinofobi (clinophobia) er angst for å gå til sengs, eller å legge seg i en seng for å sove. Jeg har bodd ca 25 år alene i to forskjellige leiligheter. Det blir nesten 10000 netter. Av disse nettene har jeg ligget i senga på soverommet ca 10-20 netter. Jeg ligger på sofaen i stua. Vet ikke hvorfor jeg ikke legger meg i senga, men det er helt naturlig å ligge på sofaen. Det er like naturlig for meg som å ta en Cola hvis jeg er tørst. Dessuten føler jeg ubehag ved å ligge i senga, og søvnen er dårligere der. Jeg vet ikke om dette er Clinofobi eller om det bare er en uvane ?? Men i og for seg synes jeg det er dumt å ligge på sofaen, men jeg gjør det. 0 Siter
frosken Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Clinofobi (clinophobia) er angst for å gå til sengs, eller å legge seg i en seng for å sove. Jeg har bodd ca 25 år alene i to forskjellige leiligheter. Det blir nesten 10000 netter. Av disse nettene har jeg ligget i senga på soverommet ca 10-20 netter. Jeg ligger på sofaen i stua. Vet ikke hvorfor jeg ikke legger meg i senga, men det er helt naturlig å ligge på sofaen. Det er like naturlig for meg som å ta en Cola hvis jeg er tørst. Dessuten føler jeg ubehag ved å ligge i senga, og søvnen er dårligere der. Jeg vet ikke om dette er Clinofobi eller om det bare er en uvane ?? Men i og for seg synes jeg det er dumt å ligge på sofaen, men jeg gjør det. Dette er enten helt greit - eller en uvane hvis du mener det vil være bedre å sove på soverommet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2014 Skrevet 28. juli 2014 Hvis du kun foretrekker sofaen, har du ikke fobi. Hvis du alltid får sterk angst av å ligge i sengen, og denne angsten avtar umiddelbart når du forlater sengen, har du fobi. 0 Siter
merterje Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 jeg mener jeg får en form for angst av å ligge i sengen, søvnen blir da også dårligere, når jegvokner og forlater sengen, så føler jeg meg utslått, dette er vel den beste måten å forklare det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.