Gå til innhold

Være sosial i morgen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, men har stengt verden ute ved å sitte på nettet. Samboeren sier jeg sitter fra morgen til kveld, men har laget ostekake i dag da. Vanskelig når noen snakker til meg, alt blir mas mas mas. Urettferdig ovenfor dem.

Du valgte ikke å få diagnosen, med den kommer endel følger og det er ikke alltid så lett for pårørende å forstå om de ikke har kunnskap. Snakker dere åpent om dette?

stjernestøv

Du valgte ikke å få diagnosen, med den kommer endel følger og det er ikke alltid så lett for pårørende å forstå om de ikke har kunnskap. Snakker dere åpent om dette?

Samboer har alltid vært på sidelinjen, ikke så engasjert i meg på en måte. Fortalte ungene om diagnosen i vinter, og de har faktisk stillet spørsmål og engasjert seg. Asperger sønnen tror at alt kommer av min diagnose, han andre har oppdaget at jeg blir fort sliten og tror det er pga diagnosen. Vi snakker jo om det, men i det siste har jeg vært ganske åndelig. Har snakket litt om det, tror ikke mannen og ene sønnen tror det er sykdom...men det tror min asperger sønn. "Er på grunn av sykdommen din" sier han, og jeg blir litt oppgitt.

Men spurte min mann om han var enig med legen om at jeg trengte innleggelse, det var han. Han er en pussig fyr.

Endret av stjernestøv
stjernestøv

Har mareritt om at jeg er innlagt og får sprøyter, men det er vel fordi jeg er litt dårlig. Forbinder jo sykdom med innleggelse, men de er så ekle de drømmene. Ligger i seng etter sprøytene og er helt utslått. Vurderer å ligge med kniv igjen om natten, men har en stor lommelykt jeg kan slå noen i hodet med....hvis de angriper meg. Var redd andre pasienter når jeg var innlagt, nå om nettene er jeg redd de andre i familien. Ser at det er syklt!

Har mareritt om at jeg er innlagt og får sprøyter, men det er vel fordi jeg er litt dårlig. Forbinder jo sykdom med innleggelse, men de er så ekle de drømmene. Ligger i seng etter sprøytene og er helt utslått. Vurderer å ligge med kniv igjen om natten, men har en stor lommelykt jeg kan slå noen i hodet med....hvis de angriper meg. Var redd andre pasienter når jeg var innlagt, nå om nettene er jeg redd de andre i familien. Ser at det er syklt!

Dropp kniven, behold lommelykten. Når du våkner og er redd, stå opp, finn noe varm drikke og gjør noe annet enn å ligge der å tenke. Jeg vil tro det tar tid å våkne skikkelig etter slike drømmer. 

Tar du noe for nattesøvnen?

Samboer har alltid vært på sidelinjen, ikke så engasjert i meg på en måte. Fortalte ungene om diagnosen i vinter, og de har faktisk stillet spørsmål og engasjert seg. Asperger sønnen tror at alt kommer av min diagnose, han andre har oppdaget at jeg blir fort sliten og tror det er pga diagnosen. Vi snakker jo om det, men i det siste har jeg vært ganske åndelig. Har snakket litt om det, tror ikke mannen og ene sønnen tror det er sykdom...men det tror min asperger sønn. "Er på grunn av sykdommen din" sier han, og jeg blir litt oppgitt.

Men spurte min mann om han var enig med legen om at jeg trengte innleggelse, det var han. Han er en pussig fyr.

Ikke så pussig, han forstår nok mer enn han gir uttrykk for.

stjernestøv

Dropp kniven, behold lommelykten. Når du våkner og er redd, stå opp, finn noe varm drikke og gjør noe annet enn å ligge der å tenke. Jeg vil tro det tar tid å våkne skikkelig etter slike drømmer. 

Bare ligger og tenker på kniven i senga, men jeg har jo lommelykten :) Tar seroquel, har sett merker på kroppen og, da får jeg gamle tanker. Men prøver å ignorere det.

Annonse

stjernestøv

Ikke så pussig, han forstår nok mer enn han gir uttrykk for.

Han rister på hodet noen ganger, ellers kommer det lite ut av han. Men han svetter til når jeg går og lyser rundt om nettene, må le litt av det men er ikke fint av meg å vekke folk med lys.

stjernestøv

Står jo opp og går ut og røyker og er veldig på vakt, tror det er fremmede i huset. Er helt koko! Har telefonen i hånden i tilfelle jeg må ringe politi, ser for meg grusomme ting som kan skje. Gruer meg til i natt, må opp litt tidlig for jeg skal jo ha besøk.

Endret av stjernestøv
stjernestøv

Har ikke hatt drømmer en gang, bare føler og hører at noen er der. Men når jeg ser er det ingen der, så legger meg på puta så er det noen der...når jeg ser...ingen. Slitsomt!

Madelenemie

I morgen får jeg besøk, på tide å være sosial. Så jeg håper på en god natts søvn, tar meg en cider før jeg begynner på ostekaken. Husker oppskriften i hodet, men hvor mye melis skal det egentlig være i? Det har jeg glemt.

Hei!

Bedre ta for lite enn for mye melis:-)

Friske kaker smaker bedre enn bare søte.

Jeg har en oppskrift der jeg bruker gelatin og 4-6 sitroner, og 100gr melis eller mer forresten. Men den blir frisk, videre ostemasse og av og til setter jeg jordbær tett i tett, før jeg tømmer massen over krokan/ nøttebunn, noen ganger legger jeg jordbær, masse på toppen istedet.

I dag skal jeg lage lemon curd, kjempefriskt, selv om søtt:-)

Jeg spiser ikke, men liker se andre bli glade:-)

stjernestøv

Hei!

Bedre ta for lite enn for mye melis:-)

Friske kaker smaker bedre enn bare søte.

Jeg har en oppskrift der jeg bruker gelatin og 4-6 sitroner, og 100gr melis eller mer forresten. Men den blir frisk, videre ostemasse og av og til setter jeg jordbær tett i tett, før jeg tømmer massen over krokan/ nøttebunn, noen ganger legger jeg jordbær, masse på toppen istedet.

I dag skal jeg lage lemon curd, kjempefriskt, selv om søtt:-)

Jeg spiser ikke, men liker se andre bli glade:-)

Høtes godt ut medelenemie :-)

Håper de liker ostekaken min.

Har ikke hatt drømmer en gang, bare føler og hører at noen er der. Men når jeg ser er det ingen der, så legger meg på puta så er det noen der...når jeg ser...ingen. Slitsomt!

Det skjønner jeg godt er fryktelig slitsomt. Har du det slik hele tiden, eller er det i slike dårlige perioder som nå. 

stjernestøv

Det skjønner jeg godt er fryktelig slitsomt. Har du det slik hele tiden, eller er det i slike dårlige perioder som nå. 

Det er i perioder, noen netter sover jeg godt men dette har jeg mye. Uff så uvel jeg er etter besøket, trodde jeg skulle dø i patryteltet. Tror ikke medisinen virker nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...