ISW Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/vil-tvinge-trygdemottakere-opp-om-morgenen-fra-nyttaar/a/23263030/ Jeg er overbevist om at mange mennesker med stor fordel kan bytte ut ukonstruktive aktiviteter (alt fra å ligge på sofaen til å bruke tiden på grubling, bekymring, fortvilelse, rakke ned på seg selv) til konstruktivt arbeid som vil resultere i at man til syvende og sist kommer seg ut i jobb igjen. Som min tidligere psykolog sa (jeg har den senere tid skjønt at hun var rimelig flink likevel): Det er ikke farlig å stresse. Det er sikkert ikke det mest behagelige, men det er nok den mest konstruktive løsningen. 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/vil-tvinge-trygdemottakere-opp-om-morgenen-fra-nyttaar/a/23263030/ Jeg er overbevist om at mange mennesker med stor fordel kan bytte ut ukonstruktive aktiviteter (alt fra å ligge på sofaen til å bruke tiden på grubling, bekymring, fortvilelse, rakke ned på seg selv) til konstruktivt arbeid som vil resultere i at man til syvende og sist kommer seg ut i jobb igjen. Som min tidligere psykolog sa (jeg har den senere tid skjønt at hun var rimelig flink likevel): Det er ikke farlig å stresse. Det er sikkert ikke det mest behagelige, men det er nok den mest konstruktive løsningen. Tror de aller fleste ønsker seg et normalt liv med jobb (faller utenom uten at de vil det selv). Hvis jeg er i det late hjørnet, tvinger jeg meg selv til å gjøre en enkel, ikke så krevende oppgave. Da kommer jeg igang og som regel ender jeg opp med å komme i sving og gjøre mer enn det jeg hadde tenkt 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/vil-tvinge-trygdemottakere-opp-om-morgenen-fra-nyttaar/a/23263030/ Jeg er overbevist om at mange mennesker med stor fordel kan bytte ut ukonstruktive aktiviteter (alt fra å ligge på sofaen til å bruke tiden på grubling, bekymring, fortvilelse, rakke ned på seg selv) til konstruktivt arbeid som vil resultere i at man til syvende og sist kommer seg ut i jobb igjen. Gjelder dette de syke også? Anonymous poster hash: 79dcc...b25 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Gjelder dette de syke også? Anonymous poster hash: 79dcc...b25 Ja. De vil ha nytte av samme tenke- og handlingsmønster. Alle vil selvsagt ikke komme ut i jobb. Det avhenger av sykdommen, men det vil gi dem et bedre liv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Ja. De vil ha nytte av samme tenke- og handlingsmønster. Alle vil selvsagt ikke komme ut i jobb. Det avhenger av sykdommen, men det vil gi dem et bedre liv. Det finnes totalt 450.000 uføretygdede og på AAP. Hvor finnes jobbene til disse? Anonymous poster hash: 79dcc...b25 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Ja. De vil ha nytte av samme tenke- og handlingsmønster. Alle vil selvsagt ikke komme ut i jobb. Det avhenger av sykdommen, men det vil gi dem et bedre liv. Helt enig med deg. Som jeg tidligere har sagt: Arbeid gir for det første mestringsfølelse, og reduserer muligheten og tidsbruken på ukonstruktive aktiviteter. Kanskje derfor min psykolog som arbeidet metakognitivt poengterte dette med at konstruktivt stress ikke var farlig..? 0 Siter
gråstein Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Helt enig med deg. Som jeg tidligere har sagt: Arbeid gir for det første mestringsfølelse, og reduserer muligheten og tidsbruken på ukonstruktive aktiviteter. Kanskje derfor min psykolog som arbeidet metakognitivt poengterte dette med at konstruktivt stress ikke var farlig..? Hva med oss som ikke fungerer i, og blir syke av, arbeidslivet og blir anbefalt uføretrygd av selveste nav-legen? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Helt enig med deg. Som jeg tidligere har sagt: Arbeid gir for det første mestringsfølelse, og reduserer muligheten og tidsbruken på ukonstruktive aktiviteter. Kanskje derfor min psykolog som arbeidet metakognitivt poengterte dette med at konstruktivt stress ikke var farlig..? Skulle ønske jeg klarte å arbeide istedenfor å sløse bort tiden på tull/sykdom 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Skulle ønske jeg klarte å arbeide istedenfor å sløse bort tiden på tull/sykdom Når du blir enda litt bedre, kan du ikke begynne i det små med noen meningsfylte aktiviteter og ta det derfra? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Hva med oss som ikke fungerer i, og blir syke av, arbeidslivet og blir anbefalt uføretrygd av selveste nav-legen? Dere bør følge legens anbefaling og holde dere borte fra arbeidslivet. 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Dere bør følge legens anbefaling og holde dere borte fra arbeidslivet. Bare et spørsmål. Hvilke (F-)diagnoser mener du at (gitt at de er av alvorlig grad selvsagt) bør føre til at man ikke bør arbeide? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Når du blir enda litt bedre, kan du ikke begynne i det små med noen meningsfylte aktiviteter og ta det derfra? Jo vil det, er så lei av meg selv og dette livet jeg lever. Har lyst å gjøre noe meningsfylt, skal bli med frisklivssentralen på tur hver mandag til høsten. Så begynner de med kostholdskurs, tenkte jeg skulle melde meg på. Klarer jeg å følge opp det blir jeg glad, vil ned i vekt og. 0 Siter
DoleMari Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 For min del har jeg alltid fått en bedre dag når jeg er på jobb, selv om jeg ofte har lyst til å bli under dyna. Så jobb betyr mye. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Bare et spørsmål. Hvilke (F-)diagnoser mener du at (gitt at de er av alvorlig grad selvsagt) bør føre til at man ikke bør arbeide? Nå baseres vel slikt på funksjons/arbeidsevne, og ikke diagnose. Anonymous poster hash: a0c76...d88 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Skulle ønske jeg fikk mestringsfølelse av å mestre noe, eller fikk "menings-følelse" av å gjøre noe "meningsfullt". 0 Siter
gråstein Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 For min del har jeg alltid fått en bedre dag når jeg er på jobb, selv om jeg ofte har lyst til å bli under dyna. Så jobb betyr mye. Stikk motsatt for meg. Jeg ble bedre etter at jeg sluttet å jobbe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Skulle ønske jeg fikk mestringsfølelse av å mestre noe, eller fikk "menings-følelse" av å gjøre noe "meningsfullt". Hva bruker du dagene til da? Anonymous poster hash: a0c76...d88 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/vil-tvinge-trygdemottakere-opp-om-morgenen-fra-nyttaar/a/23263030/ Jeg er overbevist om at mange mennesker med stor fordel kan bytte ut ukonstruktive aktiviteter (alt fra å ligge på sofaen til å bruke tiden på grubling, bekymring, fortvilelse, rakke ned på seg selv) til konstruktivt arbeid som vil resultere i at man til syvende og sist kommer seg ut i jobb igjen. Som min tidligere psykolog sa (jeg har den senere tid skjønt at hun var rimelig flink likevel): Det er ikke farlig å stresse. Det er sikkert ikke det mest behagelige, men det er nok den mest konstruktive løsningen. Neida, ikke så farlig å stresse. Kan bare pådra deg irritabel tarm, som gjør problemene dine så mye, mye, mye verre. Anonymous poster hash: 89e7c...459 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Jo vil det, er så lei av meg selv og dette livet jeg lever. Har lyst å gjøre noe meningsfylt, skal bli med frisklivssentralen på tur hver mandag til høsten. Så begynner de med kostholdskurs, tenkte jeg skulle melde meg på. Klarer jeg å følge opp det blir jeg glad, vil ned i vekt og. Det høres meget bra ut. Ehm.. det jeg skriver nå hadde jeg aldri trodd jeg skulle skrive. Men siden du er opptatt av og tror på det spirituelle og energier, kan du ikke prøve deg som en form for medium? 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Hva bruker du dagene til da? Anonymous poster hash: a0c76...d88 Ingenting Har prøvd å gjøre "meningsfulte" ting og andre ting "normale mennesker gjør for å føle seg bedre" men de funker ikke på meg har motsatt effekt, av en eller annen rar grunn. Føler meg helt ok av å gjøre ingenting da så jeg klager ikke 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.