ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Neida, ikke så farlig å stresse. Kan bare pådra deg irritabel tarm, som gjør problemene dine så mye, mye, mye verre.Anonymous poster hash: 89e7c...459 Poenget er vel at man gjerne "stresser" mye mer ved å bekymre seg, etc. enn man gjør ved å jobbe. Derfor snakker jeg om "konstruktivt stress" som ikke er farlig. 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Det finnes totalt 450.000 uføretygdede og på AAP. Hvor finnes jobbene til disse? Anonymous poster hash: 79dcc...b25 Jeg oppfatter at dette utspillet primært skjerper kravet til kommunene om å etablere kompetansehevende aktivitet for unge sosialhjelpsmottakere. Det er jo ikke noe nytt innenfor nav at det settes vilkår for sosialhjelp og problemet er ofte, som du vel indikerer, at det har vært for få slike tiltak tilgjengelig. For øvrig har omtrent det samme blitt sagt siden 1946 da man for alvor ble opptatt av attføring. 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Ehm.. det jeg skriver nå hadde jeg aldri trodd jeg skulle skrive. Men siden du er opptatt av og tror på det spirituelle og energier, kan du ikke prøve deg som en form for medium? Nå tror jeg du gir et potensielt meget sykdomsfremkallende råd til stjernestøv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Det høres meget bra ut. Ehm.. det jeg skriver nå hadde jeg aldri trodd jeg skulle skrive. Men siden du er opptatt av og tror på det spirituelle og energier, kan du ikke prøve deg som en form for medium? Ville gjerne jobbet som medium, men før det ville jeg gått på medium skole slik at jeg visste helt sikkert hva jeg holdt på med. Vil ikke sitte å si ting som ikke stemmer, må være 100 % sikkert. Ellers drev jeg med healing før og folk ble bedre, jeg ble verre...tok over deres smerter en periode før det forsvant. Det er ikke rett måte å gjøre det på, selv om jeg har gått på kurs i både healing og mediumskap takler jeg det ikke. Har fått vite at jeg er klarsynt også og må lære meg å kontrollere disse kreftene, jeg vil så inderlig klare det og jobbe med dette. Jeg kan jo prøve å begynne med litt healing igjen, jeg vil gjerne hjelpe folk på denne måten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Nå tror jeg du gir et potensielt meget sykdomsfremkallende råd til stjernestøv. Det er ikke alt som er sykdom frosken, jeg vil bruke evnene til noe godt. Jeg har gjort folk syke, og det får jeg igjen. Det vi sender ut får vi igjen tre ganger i styrke, rart jeg aldri blir frisk? Må lære meg å kontrollere kreftene. 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Nå tror jeg du gir et potensielt meget sykdomsfremkallende råd til stjernestøv. Som du vet, så tror jeg ikke på disse tingene selv, men min intensjon var bare at dersom man er opptatt av dette, så kunne man like gjerne bruke sine evner til noe konstruktivt. Men det var ikke min intensjon å forverre noen sykdom, hvis det ble konsekvensen så beklager jeg det. Ville gjerne jobbet som medium, men før det ville jeg gått på medium skole slik at jeg visste helt sikkert hva jeg holdt på med. Vil ikke sitte å si ting som ikke stemmer, må være 100 % sikkert. Ellers drev jeg med healing før og folk ble bedre, jeg ble verre...tok over deres smerter en periode før det forsvant. Det er ikke rett måte å gjøre det på, selv om jeg har gått på kurs i både healing og mediumskap takler jeg det ikke. Har fått vite at jeg er klarsynt også og må lære meg å kontrollere disse kreftene, jeg vil så inderlig klare det og jobbe med dette. Jeg kan jo prøve å begynne med litt healing igjen, jeg vil gjerne hjelpe folk på denne måten. Jfr. over. Det var ikke min intensjon å gjøre deg verre. Jeg mener bare at det får være fritt opptil den enkelte hva han/hun velger å tro på. Jeg tror ikke på det personlig, men jeg respekterer fullt ut at noen gjør det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Som du vet, så tror jeg ikke på disse tingene selv, men min intensjon var bare at dersom man er opptatt av dette, så kunne man like gjerne bruke sine evner til noe konstruktivt. Men det var ikke min intensjon å forverre noen sykdom, hvis det ble konsekvensen så beklager jeg det. Jfr. over. Det var ikke min intensjon å gjøre deg verre. Jeg mener bare at det får være fritt opptil den enkelte hva han/hun velger å tro på. Jeg tror ikke på det personlig, men jeg respekterer fullt ut at noen gjør det. Ble bare glad jeg når du skrev det 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Det er ikke alt som er sykdom frosken, jeg vil bruke evnene til noe godt. Jeg har gjort folk syke, og det får jeg igjen. Det vi sender ut får vi igjen tre ganger i styrke, rart jeg aldri blir frisk? Må lære meg å kontrollere kreftene. Som du vet, så mener jeg at det er sykdommen din som gjør at du tror at du kan gjøre folk syke. Jeg mener bestemt at det ikke er bra for deg å holde alt for mye på med "det alternative", slik jeg ser det så medfører det at din sykdom forverres, selv om jeg så avgjort mener du har rett til å tro på hva du vil :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Som du vet, så mener jeg at det er sykdommen din som gjør at du tror at du kan gjøre folk syke. Jeg mener bestemt at det ikke er bra for deg å holde alt for mye på med "det alternative", slik jeg ser det så medfører det at din sykdom forverres, selv om jeg så avgjort mener du har rett til å tro på hva du vil :-) Ok.... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Bare et spørsmål. Hvilke (F-)diagnoser mener du at (gitt at de er av alvorlig grad selvsagt) bør føre til at man ikke bør arbeide? Jeg kjenner ingen slike. Men hvis pasienten og pasientens lege er enige om at arbeid og/eller konstruktiv aktivitet er sykdomsfremkallende, kan jeg selvsagt ikke overprøve det. 0 Siter
larimar Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Gleder dette også for de som får AAP? Går behandling under aktivitet? 0 Siter
gråstein Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Poenget er vel at man gjerne "stresser" mye mer ved å bekymre seg, etc. enn man gjør ved å jobbe. Derfor snakker jeg om "konstruktivt stress" som ikke er farlig. Snakk for deg selv. Dette gjelder ikke for alle. 0 Siter
gråstein Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Gleder dette også for de som får AAP? Går behandling under aktivitet? Det gjelder sosialhjelpsmottakere under 30 år. 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Snakk for deg selv. Dette gjelder ikke for alle. Ikke bli sinna nå da 0 Siter
gråstein Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Ikke bli sinna nå da Jeg blir sinna av dine bessviter-tensender. 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Jeg oppfatter at dette utspillet primært skjerper kravet til kommunene om å etablere kompetansehevende aktivitet for unge sosialhjelpsmottakere. Det er jo ikke noe nytt innenfor nav at det settes vilkår for sosialhjelp og problemet er ofte, som du vel indikerer, at det har vært for få slike tiltak tilgjengelig. For øvrig har omtrent det samme blitt sagt siden 1946 da man for alvor ble opptatt av attføring. Jeg er helt enig. Sosialhjelpsklienter fullfører "jobbkurs" flere ganger uten å komme noe sted. Ferdig avklart hos NAV, og over 300 søknader er levert uten å komme til et eneste intervju. Årsak: hull i CV`n grunnet psykisk sykdom. Inkluderende arbeidsliv er i mange fylker i dette landet en stor vits. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Det er mange med psykiske problemer som blir avvist av NAV og også psykiatrien når det gjelder håp om å kunne få seg et arbeide. Når man blir møtt med holdningen at det ikke er håp for deg, og du må nok være uføretrygdet for resten av dit liv. Så gir man opp, noen godtar sitasjonen, andre forblir psykiatriske pasienter på heltid med selvskading, oppmerksomhetstrang, og ender med den ene innleggelsen etter den andre. Hvorfor? jo for det eneste livet de lærer seg å kjenne er å være psykiatrisk pasient. Og da akter de å være det til det fulle.Synes samfunnsystemet egentlig selv ber om bråk, når de kommer med tydelig avvisning når det gjelder jobbtilbud for psykisk syke. De gir opp, og blir verstingene i systemet. Anonymous poster hash: fb0b6...8d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Samfunnet sier : du er får dårlig til å jobbe vi vil ikke ansette deg vi taper penger på deg du er en byrde for bedriften! Samfunnet sier: du må komme deg opp av senga om morran din latsabb, kanke snylte på andre! Personen tenker: Huffameien det er min skyld at jeg ikke klarer å passe inn i samfunnets mal, det er meg det er noe galt med -- Jeg tenker: LOL! samfunnet vil ikke ha meg, de sier de taper penger på meg så de vil ikke ansette meg, flott da lever jeg på staten og nyter livet, så får de dobbeltmoral tulliingene seile sin egen sjø, de skal ikke tro at jeg lar meg dra ned i søla og skylder på meg selv for samfunnets manglende evne til å inkludere de svake Folk kan gjerne se stygt på meg for å ha disse holdningene, heldigvis så driter jeg i hva andre mener om meg Anonymous poster hash: 12907...92e 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli 2014 Forfatter Skrevet 29. juli 2014 Samfunnet sier : du er får dårlig til å jobbe vi vil ikke ansette deg vi taper penger på deg du er en byrde for bedriften! Samfunnet sier: du må komme deg opp av senga om morran din latsabb, kanke snylte på andre! Personen tenker: Huffameien det er min skyld at jeg ikke klarer å passe inn i samfunnets mal, det er meg det er noe galt med -- Jeg tenker: LOL! samfunnet vil ikke ha meg, de sier de taper penger på meg så de vil ikke ansette meg, flott da lever jeg på staten og nyter livet, så får de dobbeltmoral tulliingene seile sin egen sjø, de skal ikke tro at jeg lar meg dra ned i søla og skylder på meg selv for samfunnets manglende evne til å inkludere de svake Folk kan gjerne se stygt på meg for å ha disse holdningene, heldigvis så driter jeg i hva andre mener om meg Anonymous poster hash: 12907...92e Har du noen gang tenkt over å forbedre deg selv slik at du kan gjøre en jobb bedre? Eller er det mer behagelig slik du har det i dag? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Har du noen gang tenkt over å forbedre deg selv slik at du kan gjøre en jobb bedre? Eller er det mer behagelig slik du har det i dag? Jeg har en uhelbredelig psykisk lidelse som gjør at jeg aldri vil være like lønnsom for bedriftene som andre ansatte, er ingen ting jeg kan forbedre med det. Kunne kanskje søkt på flere jobber men det er ikke så kult å søke på jobb å si "hei, du vil tape penger på å ansette meg men vil du ansette meg?", da er det faktisk mer behagelig å gjemme meg på rommet og få være i fred med litt verdighet og leve livet på beste måte for meg selv, selv om samfunnet "taper" litt penger på å "nekte meg jobb". Jeg får ikke dårlig samvittighet for dårlig samfunnsstuktur det er andres jobb å ordne ikke min Anonymous poster hash: 12907...92e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.