AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Jeg har gått i terapi til en og samme behandler i over 12 år. Nå skal behandler slutte og jeg må derfor også slutte uten videre behandling. Jeg har gått til samtale en gang i uka hele tiden. Har ikke fått noen nedtrapping på terapien selv om jeg har visst at jeg må slutte.. Så det er brått over og ut.. Er det uforsvarlig av behandler og ikke ha nedtrapping? Jeg tenker med skrekk hvordan jeg plutselig skal stå uten noe støtte. Vennlig hilsen Anita. Anonymous poster hash: 62009...855 Anonymous poster hash: 62009...855 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Jeg har gått i terapi til en og samme behandler i over 12 år. Nå skal behandler slutte og jeg må derfor også slutte uten videre behandling. Jeg har gått til samtale en gang i uka hele tiden. Har ikke fått noen nedtrapping på terapien selv om jeg har visst at jeg må slutte.. Så det er brått over og ut.. Er det uforsvarlig av behandler og ikke ha nedtrapping? Jeg tenker med skrekk hvordan jeg plutselig skal stå uten noe støtte. Vennlig hilsen Anita. Anonymous poster hash: 62009...855 Anonymous poster hash: 62009...855 Ja det var uforsvarlig av han, toskete fyr. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juli 2014 Skrevet 29. juli 2014 Det er ingen gode faglige argumenter for nedtrapping av psykoterapi. Derimot er det viktig at avslutning er informert om i god tid, og at en i terapien har diskutert gjennom avslutningen. Det er få faglige holdepunkter for at ukentlig samtale i 12 år er gunstig. Snarere motvirker det selvstendiggjøring og egen mestring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.