Gå til innhold

NHD/Uforsvarlig av behandler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i terapi til en og samme behandler i over 12 år. Nå skal behandler slutte og jeg må derfor også slutte uten videre behandling.

Jeg har gått til samtale en gang i uka hele tiden. Har ikke fått noen nedtrapping på terapien selv om jeg har visst at jeg må slutte..

Så det er brått over og ut.. Er det uforsvarlig av behandler og ikke ha nedtrapping?

Jeg tenker med skrekk hvordan jeg plutselig skal stå uten noe støtte.

Vennlig hilsen Anita.

Anonymous poster hash: 62009...855

stjernestøv
Skrevet

Jeg har gått i terapi til en og samme behandler i over 12 år. Nå skal behandler slutte og jeg må derfor også slutte uten videre behandling.

Jeg har gått til samtale en gang i uka hele tiden. Har ikke fått noen nedtrapping på terapien selv om jeg har visst at jeg må slutte..

Så det er brått over og ut.. Er det uforsvarlig av behandler og ikke ha nedtrapping?

Jeg tenker med skrekk hvordan jeg plutselig skal stå uten noe støtte.

Vennlig hilsen Anita.

Ja det var uforsvarlig av han, toskete fyr.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen gode faglige argumenter for nedtrapping av psykoterapi.

Derimot er det viktig at avslutning er informert om i god tid, og at en i terapien har diskutert gjennom avslutningen.

Det er få faglige holdepunkter for at ukentlig samtale i 12 år er gunstig. Snarere motvirker det selvstendiggjøring og egen mestring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...