Gå til innhold

NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror alle seriøse behandlere opplever at enkelte pasienter blir forelsket i dem.

Det å få en annens fulle oppmerksomhet og interesse time etter time vil lett få positive følelser til å blomstre. Særlig gjelder nok dette hos personer som er underernært på oppmerksomhet/det "å bli sett".

Hei!

Og nå svarer jeg deg: bra du endelig tør svare på det da:-) jeg har spurt deg før...

Da svarer du ikke:-)

Videre tror jeg psykologer muligens er flinkere på akkurat det der, svare på følelser, for det var blant annet psykolog Attwood, som satte meg på sporet av begrepet overføring. Jeg trodde " problemet" da var løst, men så enkelt viste seg seg for en gang skyld ikke å være:-(

Da har jeg min egen medisin, øk arbeidsmengde, la være å tenke, problemet mitt er bare at jeg ikke stopper, når jeg starter, det er å avslutte, ta pause jeg og mange med autisme strever med, så lærte du enda noe:-)

Skal opplyse min psykiater om dette forresten, for hun sier av og til" ikke rart du blir sliten, du brenner jo kruttet i alle ender samtidig" det er min mann enig i og jeg forstår hva de mener med det, men det hjelper ikke når man er sånn. Jeg klarer ikke ta pauser.

Skrevet

Nå generaliserer du. De psykologene jeg har vært i kontakt med har ikke vært grublere. Anonymous poster hash: 293c1...a12

Hei!

Mulig, derfor skrev jeg at jeg ER forutinntatt.

Men min psykiater er ganske enig med meg hva angår studiet psykolog, hun syns det er fryktelig diffust og lite konkret sa hun. Så passer vi godt sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mulig, derfor skrev jeg at jeg ER forutinntatt.

Ah, jeg trenge nye briller.

Anonymous poster hash: 293c1...a12

Skrevet (endret)

Nå generaliserer du. De psykologene jeg har vært i kontakt med har ikke vært grublere. Anonymous poster hash: 293c1...a12

Hei!

Forresten var den en australsk psykolog som satt meg på sporet av begreper knyttet til følelser som forelskelse til min psykiater, så jeg er klar over at det fins gode psykologer, men jeg tror de ferreste kan hjelpe mennesker med autisme.

Men med etterutdanning spesifikt på hvor konkret mennesker med autisme tenker, så kan de nok bli flinke.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Ah, jeg trenge nye briller. Anonymous poster hash: 293c1...a12

Hei!

:-D det gjør jeg iblant også:-)

Ellers er jeg så sliten av mitt eget tempo nå at jeg trenger en belteseng:-(

Men jeg må klare dette selv, for det fins ikke beltesenger mot autistisk uro.

Jeg tuller halvveis, jeg strever, er sliten, men klarer ikke stoppe noe, nå har jeg begynt utenfor gjerdet, jeg graver 8 dype hull, og kroppen min har vondt over alt, men jeg klarer ikke stoppe, så jeg prøver nå sette meg å skrive, jeg skulle ønske noen holdt meg fast.

Skrevet

Det er jo en grunn til at "Forelska i lærern" er en vesentlig del av norsk musikalsk kulturarv :-)

Du har helt rett.

Så du mener at "The KIds" på 80-tallet egentlig synger en sang om en jente som er underernært på oppmerksomhet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...