Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på om jeg skal be mine pårørende om hjelp til å bli renvasket fra å få pers forstyrrelse . Er det troverdig om de tar kontakt m psykolog og stiller seg kritisk til vedk vurderinger ??? Kan j o fortelle hvordan de kjenner meg i alle fall . Er det nyttig for psykolog når hun ikke har bedt om det?Jeg bare undrer . Har ikke fått noen slik diagnose men når psykolog spurte om jeg kunne være emosjonelt ustabil sist ble jeg sjokkert!!! Hva vet hun om meg som skal tilsi at jeg er det? Fint lite:( de setter vel ikke diagnoser for ingenting .. Hvordan kan jeg viste at min psykolog er kyndig?? Sluttet m cipralex siste dager. Fungert ok. Men fortsatt lei meg / kjenner at jeg ikke har lyst til ting ettermiddag kveld . Kan jeg være lei meg uten å være depressiv når det samme gjentar seg nesten hver dag. ??

Endret av En namnlaus
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er ikke tiltalt. Det er ikke nødvendig med forsvarsvitner.

Madelenemie
Skrevet

Lurer på om jeg skal be mine pårørende om hjelp til å bli renvasket fra å få pers forstyrrelse . Er det troverdig om de tar kontakt m psykolog og stiller seg kritisk til vedk vurderinger ??? Kan j o fortelle hvordan de kjenner meg i alle fall . Er det nyttig for psykolog når hun ikke har bedt om det?Jeg bare undrer . Har ikke fått noen slik diagnose men når psykolog spurte om jeg kunne være emosjonelt ustabil sist ble jeg sjokkert!!! Hva vet hun om meg som skal tilsi at jeg er det? Fint lite:( de setter vel ikke diagnoser for ingenting .. Hvordan kan jeg viste at min psykolog er kyndig?? Sluttet m cipralex siste dager. Fungert ok. Men fortsatt lei meg / kjenner at jeg ikke har lyst til ting ettermiddag kveld . Kan jeg være lei meg uten å være depressiv når det samme gjentar seg nesten hver dag. ??

Hei!

Siden pårørende ofte er viktig i diagnostisering av i vertfall autisme, må de vel tillegges vekt på pf.

Flere ganger ved diagnostisering av autisme, henter de verken inn barnejournal eller familie opplysninger, problemet med der er at mange bare mener de har det selv, mens de egentlig har noe annet.

Viktig med tidligere epikrise og families oppfatning.

Skrevet

Om jeg blir " tiltalt" stiller det seg annerledes kAnskje. Slitsomt å bruke kreftene mine på å bli rystet over psykologens blikk og mulige vurderinger. Mine pårørende bla en lege og fysio terapeut ( ektefelle)rister på hodet og sier st dette blir jo nesten bare verre og verre, kanskje jeg burde slutte mens " leken" er god!!! Skjønner ikke noen ting av dette egentlig ..kunne kanskje trengt arb avklaring , ikke mottatt øk støtte siden mars.. Er såkalt underdiagnostisert i følge psykolog , betyr det at jeg er psykere en diagnose moderat dep. ? Skremmer meg for jeg begriper ikke hva jeg har gjort som er så utrooooolig sykt:(

Madelenemie
Skrevet

Om jeg blir " tiltalt" stiller det seg annerledes kAnskje. Slitsomt å bruke kreftene mine på å bli rystet over psykologens blikk og mulige vurderinger. Mine pårørende bla en lege og fysio terapeut ( ektefelle)rister på hodet og sier st dette blir jo nesten bare verre og verre, kanskje jeg burde slutte mens " leken" er god!!! Skjønner ikke noen ting av dette egentlig ..kunne kanskje trengt arb avklaring , ikke mottatt øk støtte siden mars.. Er såkalt underdiagnostisert i følge psykolog , betyr det at jeg er psykere en diagnose moderat dep. ? Skremmer meg for jeg begriper ikke hva jeg har gjort som er så utrooooolig sykt:(

Hei!

Ofte har familie rett.

Min mann hadde på en måte spisskompetansen de trengte for å kunne sette Asperger syndrom.

Dette fordi jeg ikke kom på det med Nic Waal og ingen spurte.

Nå mente de to psykiatere jeg hadde Asperger FØR min mann bekreftet deres mistanke, det er jo ganske utrolig?:-(

Men min psykiater er 70 år snart og har en erfaring de ferreste har, den andre psykiateren er snart 70 år, så han hadde også god grunn i sin ide om min diagnose.

Jeg ble usikker etter hvert, men nå er jeg enig, og glad noen har en så sikkerhet.

Skrevet

Jeg og tror familien kan bidra - de kjenner deg som privatperson. Ute i arb livet kan en kandkje fremstå annerledes avhengig av trygghet og hvorvidt sngst og beven er aktivert. Jeg føler min fam ikke gidder å sette seg inn i den biten, men tenker jeg ikke er pers forstyrret . Nesten så jeg kan mistanke min psykolig for å være litt ond... Renvasket m fra paranoid pers forstyrrelse for så å undre seg om jeg har emosjonelt ustabil.. Hæ? Er dette en hevn fordi jeg slamret dør? Snufs. Føler ikke jeg får hjelp :(( og at ingen forstår meg:((

Skrevet

Har du begynt med å vise dem dine innlegg på DOL? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og tror familien kan bidra - de kjenner deg som privatperson. Ute i arb livet kan en kandkje fremstå annerledes avhengig av trygghet og hvorvidt sngst og beven er aktivert. Jeg føler min fam ikke gidder å sette seg inn i den biten, men tenker jeg ikke er pers forstyrret . Nesten så jeg kan mistanke min psykolig for å være litt ond... Renvasket m fra paranoid pers forstyrrelse for så å undre seg om jeg har emosjonelt ustabil.. Hæ? Er dette en hevn fordi jeg slamret dør? Snufs. Føler ikke jeg får hjelp :(( og at ingen forstår meg:((

Du fikk et godt råd av nhd forrige uke, men det velger du å ikke følge. Hva mener du at du oppnår ved å ture frem på denne måten? Har du blitt bedre?

Anonymous poster hash: 328c0...a79

Skrevet

Min mann leser!! Han tenker psykolog ikke er helt kompetent , blåser opp ting... Bror vil ikke lese hva mennesker som ikke " har sett meg en gang " sier om meg. Ikke særlig interessert i tankene mine , sa jeg ikke har patologisk psranoia:) og nei ikke ustabil, hvorfor " renner" jeg ned døra hos helsepersonell ... Når jeg ble glad over et smakfullt måltid og nøt havutsikt i går da vedk jeg nok ikke var sp depressiv heller. Hva er jeg da?? Forvirret? Et menneskevrak ( kildesortert fra samfunnet) , en nervebunt .. Blir usikker. Kjenner meg satt ut av spill og at jeg er fortapt, kanskje ikke sykt? Kanskje er jeg fortapt , født til å blu outsider el noe.

Skrevet

Lurer på hva som ligge i å ture frem - høres svært negativt ladet ut:(? Tror du jeg er ute etter å opna noe, jo forandring - helst bedring. Min eksistensielle kamp. Har på følelsen jeg vekker lite sympati .. Men ok , noe resistent.. Kanskje jeg får overbringe en mistillitserklæring til min psykolog .

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva som ligge i å ture frem - høres svært negativt ladet ut:(? Tror du jeg er ute etter å opna noe, jo forandring - helst bedring. Min eksistensielle kamp. Har på følelsen jeg vekker lite sympati .. Men ok , noe resistent.. Kanskje jeg får overbringe en mistillitserklæring til min psykolog .

Du ignorerer alle råd du får, og går bare rundt i ring. Og ja, du virker en smule paranoid...

Anonymous poster hash: 328c0...a79

AnonymBruker
Skrevet

I og med at du ikke har fått noen av diagnosene synes jeg det ville være helt merkelig å begynne å trekke familie inn i dette med mindre det blir bedt om. Jeg er også redd en slik handling på nåværende tidspunkt kan føre til at psykologen faktisk får styrket sin tanke om personlighetsforstyrrelse (paranoid). 

Anonymous poster hash: f2622...03c

Skrevet

Jeg har ingen formening om hva som er korrekt diagnose, men jeg finner det vanskelig å forstå dine prioriteringer. Som at du har sluttet med cipralex etter at du for en uke siden opplevde deg selv som så nedtrykt og ute av stand til å fungere at du ikke ble med din familie på ferie som avtalt? For å si det folkelig (siden du jo ikke kan fordra psykiatritermer), så synes jeg du oppfører deg uvanlig skrullete og lite konstruktivt i forhold til behandlingsapparatet. Du kverner og kverner og kverner og kverner på det samme -  fortsatt handler det om hva din psykolog gjør eller mener og ikke om hva du ønsker hjelp til.

Du har vært sykemeldt ett år. Det er lenge.

Skrevet

Frosken: nå var du litt uvennlig - el gir du meg motstand ? Ser du anerkjenner min skrekk for å bli satt i diagnostisk bås, men skrullete ? Min bror sier at jeg får snart bestemme m for on jeg er syk el frisk og så handle deretter. Går jeg til osykolog må jeg finne meg i hennes funn:( vel!! ( nå fikk jeg lyst til å Kverne litt men skal holde kjeft...så du/ dere slipper .. Hadde ikke kvernet om det ikke opptok meg og det er dessverre slik min redsel overskygger mye . Sagt til psykolog jeg har følt meg så " primitiv" og nede i det siste og at mine reaksjoner muligens til tider ksn bære preg av dette:((( vedr cipralex ville jeg " teste" om jeg finner igjen mer av meg selv uten- min fastlege sa ok da jeg sa jeg ville seponere ( det det heter i deres term) og at jeg kunne spise en halv en uke for så å kutte. Orket visst ikke bruke så lang tid , men her burde jeg sikkert hørt på råd. Kanskje var det bråslutten som ga slike grusomme tanker forleden. Den flatheten jeg har følt av medisin tror jeg har lettet .. Men den dere vonde triste følelsen av håpløshet og avmakt setter likevel inn hver dag litt utpå. Tilsynelatende kan jeg fungere. Trimmer hver dag tidlig morgenkvist og forsøker å gjøre ting som på tross sv alt kan gi glede. Vært så skummelt godt m alkohol i det siste , vel og merke nå når jeg er uten barn. Likevel er jeg ferdig og engasjementet mitt her ikke akkurat optimalt . Vedr psykolog så kjenner jeg at jeg trenger noen å snakke m, selv om fam kan si jeg skal se fremover nå og sette alle kluter til for forandring . Lurer på om jeg har energi til det? Sliter m forpliktelsene min i heimen og angsten for andres fordømmelse styrer meg for mye fortiden:(( vet menneskeheten ikke er slem, vet jeh ikke er den eneste i verden som har gått på en smell.. Hadde en underlig opplevelse etter dps forrige uke. Rakk ikke bussen og kom i prat m en eldre dame i samme situasjon. Hun la ut om livet ditt når jeg viste interesse for hva hun sa og det kom med ett for en dag vi hadde vært på samme plass. Hun hadde mistet mannen sin og barna var travle og langt unna. Hun hadde blitt overmedisinert av helsevesen for sin sjeldne ms ( på sto hun) og hadde tidl vært lam i 15 år. Når hun valgte å stole på seg selv og kutte ut en del medisiner og hadde lært seg å gå igjen. Til og med uten skinne!! Hun hadde vært nødt til å bli ( hobby)forsker på egen diagnose Pga at hun hadde mistet tillit til sine hjelpere .. Hun snakket om dette lenge. Og det var mAngt livet hennes som var så inderlig vondt, hun reddet seg på kampvilje .Jeg torde å si jeg faktisk hadde vært på samme plass som henne etter hvert da hun spurte . Orket ikke si så mye annet enn at jeg nok slet m angst og beven , men syntes det var en pine m hjelp . Misforstått . Hun var så lei seg .. Psykologen hennes hadde tre ukers ferie og det virket som det ville bli henne og de vonde tankene i tre uker. Men hun skulle visst på tur m venner :) vet ikke hvorfor jeg forteller dette, gjorde inntrykk .. Slapper av m eldre mennesker jeg .. Hun sa det var så veldig hyggelig å snakke m meg.. Aner ikke hva som går sv meg ( aner hva dom ikke !!! Går av meg da) Er nok den mest håpløse " pasient " på jord ... Min bror gidder ikke " forsvare " meg fra diagnostikk , jeg velger jo selv å omgås helsevesen ( eh, han er dette selv og..) ja ja

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare godta at din behandler har rett til å ha sine vurderinger ift din problemstilling? Så lenge du går i terapi, er det nok bare en kamel du må svelge. Alle må svelge kameler fra tid til annen, det er en del av livet. Hvorfor skulle du være annerledes enn andre? Alle har sine svakheter og noen sliter psykisk. For å bli frisk må en kjenne sine svakheter. En må tørre være sårbar, gi fra seg noe av kontrollen.

Føler du deg bedre enn de som har en pf? Det er jo tydelig at du gjør.

Anonymous poster hash: bb4d2...d67

Skrevet

Jeg er jo ikke helsearbeider, men har lang fartstid som pasient, og måten du skriver på minner meg om de jeg har møtt med eupf. Det kan og mildnes med årene og er ingen katastrofe, og heller ikke ment som en fornærmelse :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...