Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig heldig, og kan tross OCD jobbe og ta fag ved siden av. Dvs jeg er vel ganske frisk. Eller rett medisinert for min ocd. Jeg har tvangstanker og bruker feks mye tid på å sjekke ting før jeg drar hjem, men jeg godtar dette.

Vel, problemet er bare det at jeg sliter med velig uro og rastløshet, blandet inn med "generell angst" og depresjon i blanding. Som regler våkner jeg med stor klump i magen, uro, rastløs.

Dette ble selvsagt (?) forverret i ferien.

Spørsmålet er: bør jeg ha tillegsmedisin til cipralex? Bør jeg opp i dose, eller burde jeg inn til psykolog igjen?

Eller bør jeg komme i gang med trening igjen? Er nå hor rastløs/utenfor til å komme meg ut.

Sliter og med ukonsentrasjon og føler ikke jeg fortjener noe Osv. At jeg ikke duger mm.

Skrevet

I tillegg til alt mulig annet du kanskje bør, så bør du i allefall komme i gang med treningen igjen. Du har skrevet om mye trivsel knyttet til trening før - tror jeg (for det er jo alltids en mulighet for at det er min tolkning ut i fra mitt eget forhold til trening...*s')

Skrevet

Du har nok rett i det. Jeg har kommet i en meget ond sirkel tror jeg. Skulle bruke ferien til å få kommet i gang med trening igjen, men har følt meg så rastløs og blitt sittende å gruble. Da synker selvfølelsen mm.

Jeg lover å prøve å komme igang, når jeg starter opp med hverdagslivet og jobb igjen på mandag.

Vurdere å kjøpe meg tre mnd på treningssenter og bli med på spinning mm. Kanskje det blir ett dytt i å komme seg på trening:)

Skrevet

Du har nok rett i det. Jeg har kommet i en meget ond sirkel tror jeg. Skulle bruke ferien til å få kommet i gang med trening igjen, men har følt meg så rastløs og blitt sittende å gruble. Da synker selvfølelsen mm.

Jeg lover å prøve å komme igang, når jeg starter opp med hverdagslivet og jobb igjen på mandag.

Vurdere å kjøpe meg tre mnd på treningssenter og bli med på spinning mm. Kanskje det blir ett dytt i å komme seg på trening:)

Jeg har god erfaring med å lage en overkommelig treningsplan for noen uker fremover. Starte med veldig moderat aktivitet, men sørge for å gjennomføre det.

Skrevet

Takk for tips. Jeg skal prøve på det. Kan gi deg en oppdatering... Da MÅ jeg jo ut å trene, angst, deppa eller hva;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...