Gå til innhold

Ustabil selvfølelse - symptom på empf ? Paranoide trekk?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

forresten : er ikke sosialt klønete synes jeg selv, men angst setter meg ut...

Tre av åtte er nok.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

8

• DoleMari

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• frosken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tre av åtte er nok.

Hei!

Dette er med andre ord presis diagnostisering :-D

Skrevet

Lurer på hvorfor min psykolog ikke har nevt denne .. Kan det være min fixsering på paranoid pf og ikke .. ?Synes jo egentlig jeg har fortalt så mye .. Annet og:(

Skrevet

Lurer på hvorfor min psykolog ikke har nevt denne .. Kan det være min fixsering på paranoid pf og ikke .. ?Synes jo egentlig jeg har fortalt så mye .. Annet og:(

Jeg tror måten du har oppført deg på i terapien, samt det siste året, har gjort det nærliggende for henne å også vurdere andre alternativer.

Skrevet

Hun har trolig vært innom tanken. At hun ikke har drøftet så mye kan ha noe å gjøre med at det iblant er vanskelig å nå frem til deg, dine reaksjoner sperrer ofte for muligheter til en åpen dialog. 

Skrevet

Jeg tror måten du har oppført deg på i terapien, samt det siste året, har gjort det nærliggende for henne å også vurdere andre alternativer.

Kan en få pf over natta da? Er motstand og fortvilelse dårlig oppførsel? Tenker du på min labilitet og overskridelse av noen grenser ? Gråting og paranoiatakter jobb, Dro hjem fra jobb, Fyll, sinne, knusing, dørslamring , selvmordstrussel er, holdt nesten på å være utro m en (lot han beføle meg.. Var i krise når min søster ville ha meg med på festival. Det var da det skjedde, men flyktet da jeg klarte å tenke klart etter noen minutt.. Etter dette besvimte jeg.. ) ville ikke til syden m fam, ville heller ligge på sofa hjemme, men dro likevel . Koste m ikke!Osv Skrev også innlegg til avisa om nav under pseudonym og ville sykemelde meg fra livet ( be om akutt hjelp etter råd fra psykolog 1)....Borra uten bedøvelse , auuuu- akutt behov for å tøffe m hos tannlege. Ble siden sur på han - :( pinlig Au Blir dessuten alvorlig bekymra om kun tre kriterier må til i tillegg til generelle - kanskje jeg har alle tre?????? Eller ingen håper jeg- jeg tenker kontekst & situasjon , særlig på paranoide symptom og emosjonelt ustabile..,
Skrevet

Hun har trolig vært innom tanken. At hun ikke har drøftet så mye kan ha noe å gjøre med at det iblant er vanskelig å nå frem til deg, dine reaksjoner sperrer ofte for muligheter til en åpen dialog.

Vi har vært en del innom temaet ærlig og ikke. Jeg vil gjerne vite hva hun tenker underveis , ikke etterpå..eller som lyn fra klar himmel . Synes litt hun fører meg bak lyset .
Skrevet

Vi har vært en del innom temaet ærlig og ikke. Jeg vil gjerne vite hva hun tenker underveis , ikke etterpå..eller som lyn fra klar himmel . Synes litt hun fører meg bak lyset .

Jeg ser endel eksempler på at hun forsøker å drøfte sammen med deg, men du opplever endel av dette som fiendtlighet og går til "angrep" på henne. Det er synd dette er utviklet seg til å bli en kamp om diagnoser. Jeg skulle ønske iveren etter å gi deg en diagnose stoppet opp en god stund, skjønt det kan og være nyttig mht NAV og en evt klage på vedtaket.

På hvilken måte opplever du at hun fører deg bak lyset, hva tenker du ville hjulpet situasjonen, -og på hvilken måte kan du selv bidra i forhold til dette?

Skrevet (endret)

Jeg ser endel eksempler på at hun forsøker å drøfte sammen med deg, men du opplever endel av dette som fiendtlighet og går til "angrep" på henne. Det er synd dette er utviklet seg til å bli en kamp om diagnoser. Jeg skulle ønske iveren etter å gi deg en diagnose stoppet opp en god stund, skjønt det kan og være nyttig mht NAV og en evt klage på vedtaket.

På hvilken måte opplever du at hun fører deg bak lyset, hva tenker du ville hjulpet situasjonen, -og på hvilken måte kan du selv bidra i forhold til dette?

ja heller diagnoseløs en goodwill fra nav på feil premiss.. og heller uten diagnose en at de setter noe jeg finner sånn ca bak mål. Føler meg truffet av noen av kriteriene i alle tre- dette tørr jeg ikke for mitt bare liv å nevne til vedkommende heretter. Tenker hun kan være truende til å gi meg alle tre?! Forresten lurte hun på om vi ikke skulle legge diskusjon om diagnose bak oss og heller fokusere på det hun / jeg mener er mine problemer . Det er konstruktivt , men jeg klarer ikke finne meg i at hennes Evt feilvurderinger kommer frem i journal . Da vet jeg ikke om jeg tørr å gå til lege mer , el se noen annen psykolog, veldig ubehagelig at teamet er enig-. Jeg sa til henne greit at de er enig, de har tillit til deg, men det er jo din tolkning . Forresten hadde vi mange stille stunder siste time. Jeg kjente det var så trykkende, hun stirret på meg- følte hun ville provosere meg ... Ubehagelig . Skulle hun teste min affektregulering? Jeg holdt på å fly i flint, men holdt det inni meg, hevet stemmen litt.. En gang.. Gråt:( Endret av En namnlaus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...