Gå til innhold

Hva er du god på?

Anbefalte innlegg

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DoleMari

23

• Madelenemie

14

• mariaflyfly

6

• Nicklusheletida

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet (endret)

Åååå, hekling har jeg også lyst til å lære meg.. Man kan jo hekle sååå mye fint!

Er du på Facebook? Der er det jo masse grupper du kan være medlem i, kanskje du kan hekle og legge ut til salg på kjøp/salg/bytte-sider? Evt også hekle på bestilling? Så tjener du deg noen kroner i tillegg til at du gjør noe du liker, tenkte jeg.

Bare et forslag - uansett er du kjempeflink :-)

hekling ble for meg en vei ut av en ekstrem nederlagsfølelse når jeg sluttet på allmennlærerutdanning:( Prøvde å flytte på hybel under utd men torde jo ikke ut på felleskjøkken.. Mistrivdes sterkt og flyttet til foreldrene mine igjen:(( De var ikke helt overrasket over at jeg sluttet, særlig ikke min mor som er lærer selv om mente det var et for " tøft" yrke for meg:(( Jeg husker jeg ble såå grenseløst provosert av dette at jeg trosset rådet . I praksis gikk det veldig bra ( var i 2.,3.. Og 6. )- meget god kommunikasjon med barna. Jeg tok på meg alle timer jeg kunne få og hadde god kontakt m medstudenter . Hadde bl a et dranaopplegg skolen ville ha i gymsalen fordi det var så bra. En spesialpedagog kom bort til meg og sa han var glad jeg skulle bli lærer:) hm-- men angsten tok meg.. Dette var først og fremst knyttet til samvær m medstudenter i skolens pauser og forferdelige følelser av angst på fest . Jeg ble stum. Jeg skammer meg enormt over at medstudenter så meg slik og mistrivdes sterkt. Ble etter hvert også redd jeg ikke skulle klare noen av fagene.. Jeg hater p spørre noen om hjelp ( øh) og matematikk faget holdt på å ta knekken på meg ble så redd for å stryke.. Torde ikke mer.:(( hva min mor sa? " hva var det jeg sa"- storesøster kjeftet meg huden full.. Da tok min mor meg faktisk i forsvar.. Ikke glen at kua har vært kalv, min søster sykepleieren sluttet selv på studie ( eh, og nå er hun blitt allmennlærer). Det jeg egentlig skulle si om hekling ! !! Var at min mor sa: " du får begynne med en gryteklut"! Niks- jeg ville hekle kjole med nydelig mønster til min to år gamle niese.. Jeg stridde fælt , men kjolen ble ferdig til bursdag en uke senere . Jeg heklet og strikket til 3-4 hver natt etter jeg sluttet lærerskolen . Ksn virkelig anbefale hekling ! Det er veldig lett, selv om en kan bli svimmel av alle masketypene. De er egentlig ikke vanskelige, bare lær deg hva luftmaske, fastmaske og stav er, etter det ksn du i prinsippet klare alt . Og det hår fort. Når jeg var sykemeldt i fjor heklet jeg kjole til niesen igjen, nå er hun blitt 19:)) jeg er m i div heklegr facebook .. Moro. En venninne av en venninne - en sangerinne - ville ha meg til å hekle sjal en gang , i englemasker . Fikk 500 kr for det.. Jepp , det var gøy.. Alle er vel flinke til ett og annet , om du i tillegg synes det er moro og blir ivrig kan det være ren terapi om du trenger å koble av fra vonde tanker ... Endret av En namnlaus
Skrevet

hekling ble for meg en vei ut av en ekstrem nederlagsfølelse når jeg sluttet på allmennlærerutdanning:( Prøvde å flytte på hybel under utd men torde jo ikke ut på felleskjøkken.. Mistrivdes sterkt og flyttet til foreldrene mine igjen:(( De var ikke helt overrasket over at jeg sluttet, særlig ikke min mor som er lærer selv om mente det var et for " tøft" yrke for meg:(( Jeg husker jeg ble såå grenseløst provosert av dette at jeg trosset rådet . I praksis gikk det veldig bra ( var i 2.,3.. Og 6. )- meget god kommunikasjon med barna. Jeg tok på meg alle timer jeg kunne få og hadde god kontakt m medstudenter . Hadde bl a et dranaopplegg skolen ville ha i gymsalen fordi det var så bra. En spesialpedagog kom bort til meg og sa han var glad jeg skulle bli lærer:) hm-- men angsten tok meg.. Dette var først og fremst knyttet til samvær m medstudenter i skolens pauser og forferdelige følelser av angst på fest . Jeg ble stum. Jeg skammer meg enormt over at medstudenter så meg slik og mistrivdes sterkt. Ble etter hvert også redd jeg ikke skulle klare noen av fagene.. Jeg hater p spørre noen om hjelp ( øh) og matematikk faget holdt på å ta knekken på meg ble så redd for å stryke.. Torde ikke mer. :(( hva min mor sa? " hva var det jeg sa"- storesøster kjeftet meg huden full.. Da tok min mor meg faktisk i forsvar.. Ikke glen at kua har vært kalv, min søster sykepleieren sluttet selv på studie ( eh, og nå er hun blitt allmennlærer). Det jeg egentlig skulle si om hekling ! !! Var at min mor sa: " du får begynne med en gryteklut"! Niks- jeg ville hekle kjole med nydelig mønster til min to år gamle niese.. Jeg stridde fælt , men kjolen ble ferdig til bursdag en uke senere . Jeg heklet og strikket til 3-4 hver natt etter jeg sluttet lærerskolen . Ksn virkelig anbefale hekling ! Det er veldig lett, selv om en kan bli svimmel av alle masketypene. De er egentlig ikke vanskelige, bare lær deg hva luftmaske, fastmaske og stav er, etter det ksn du i prinsippet klare alt . Og det hår fort. Når jeg var sykemeldt i fjor heklet jeg kjole til niesen igjen, nå er hun blitt 19:)) jeg er m i div heklegr facebook .. Moro. En venninne av en venninne - en sangerinne - ville ha meg til å hekle sjal en gang , i englemasker . Fikk 500 kr for det.. Jepp , det var gøy.. Alle er vel flinke til ett og annet , om du i tillegg synes det er moro og blir ivrig kan det være ren terapi om du trenger å koble av fra vonde tanker ...

Helt enig med deg at håndarbeid er terapi. Jeg har utvidet strikkingen min etter en side jeg fant på nett som har veldig forklarlige oppskrifter og lette mønster på bl.a. barneklær. Jeg har også strikket til mine nieser. Strikket kjoler til hun minste, og moren sa at hun bruker dem hele tiden. Det er så koselig!

Nevøen min ønsket seg sokker, og da fikk han det til jul. ( Tror han skjønner at tanta synes det er stas å strikke til dem;)......

Det er veldig beroligende, for da tenker man ikke på noe annet og så er det en mestringsfølelse å få til noe fint. Jeg har lært meg flere teknikker av å se videoer på nett.

Blir litt lei da, for jeg gå så opp i det! Men skal starte igjen nå.

Skrevet

For en fin tråd :-)

Litt rart å skulle tenke etter hva jeg er god til.... Som barn og ungdom var jeg faglig flink på skolen i mange fag, var flink til å spille piano og flink til å sove lenge når jeg hadde anledning til det ;-)

Er vel bare middels flink faglig nå, og middels oppdatert på ting, spiller ikke piano lenger, men liker fremdeles å sove - har alltid hatt et godt sovehjerte!

Men altså - det jeg er god til:

• Jeg vil påstå at jeg er en god venn, flink til å lytte, bryr meg om mine venner, liker å være sammen med dem
  • Jeg er engasjert i barna mine og deres interesser
  • Jeg er positivt innstilt til det meste - regner som regel med at ting går bra
  • Synger i kor, er flink til å lese noter og kan ganske mye om notelære og musikkuttrykk (mest klassisk)
  • Trives godt i eget selskap - drømmer om mer tid alene - gjerne bare med ei bok på en ensom holme, eller i ei hytte.
  • Er flink til å nyte små øyeblikk
  • Elsker å svømme, leke og hoppe og herje i vannet (helst sjøen). En av jentene sa til meg en dag da vi badet: "Du er den rareste mammaen som finnes!" - og det ble jeg glad for :-)

De tre siste punktene kjenner meg jeg godt igjen i:)

Skrevet (endret)

Det der med idrett er ikke min sterke side. Deltok en gang i et orienteringsløp. Fant bare noen av postene. Gikk meg vill og da gikk tiden fra meg. Til slutt fant jeg målstedet rent tilfeldig. Da var alle deltagerne i mål og forsvunnet, målområdet rigget ned, alle funksjonærene gått unntatt den siste som var på vei hjem. Han møtte meg med spørsmål om hva slags tid dette var å komme på!

Musikk er fint å høre på, men alle mine forsøk på å spille instrument ender kun med grufulle unoter...

Da går det bedre på andre områder som matematikk, fysikk og tegning. :)

Endret av ecbole
Skrevet

Det der med idrett er ikke min sterke side. Deltok en gang i et orienteringsløp. Fant bare noen av postene, gikk meg vill, men fant til slutt målstedet rent tilfeldig. Da var alle deltagerne i mål og forsvunnet, målområdet rigget ned, alle funksjonærene gått unntatt den siste som var på vei hjem. Han møtte meg med spørsmål om hva slags tid dette var å komme på!

Musikk er fint å høre på, men alle mine forsøk på å spille instrument ender kun med grufulle unoter...

Da går det bedre på andre områder som matematikk, fysikk og tegning. :)

Hehehe:) Morsom historie da.... jeg hadde store problemer med å lære meg kart og kompass! Skjønte liksom ikke poenget.

Jeg misunner deg for matte og fysikk! Det var jeg dårlig på, men er en racer på hoderegning:)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er et talent, noe å være god på, men jeg er ganske engasjert og kan bli helt oppslukt i nye tema.

Sånn er jeg også!

Lykkes veldig hvis det er et eller annet "prosjekt/tema" som opptar meg. Kan være både praktisk og teoretisk.

Er også god til å lage mat og være glad!

Skrevet

Sånn er jeg også!

Lykkes veldig hvis det er et eller annet "prosjekt/tema" som opptar meg. Kan være både praktisk og teoretisk.

Er også god til å lage mat og være glad!

Ja, det er utrolig fint når et nytt tema eller prosjekt opptar en så mye at noe av annen grubling avtar, da har i alle fall jeg det veldig fint. Det er også utrolig bra å være god til å være glad. Det ønsker jeg også å være, og satser på at det er en egenskap som lar seg trene opp ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...