YoplaitDouble Skrevet 3. august 2014 Skrevet 3. august 2014 Noe mer kjennskap til lanseringsdato i Norge annet enn "second half of 2014"? Og en viktig ting jeg lurer på, NHD: Hvordan ville du byttet meg over fra Efexor? I kryss eller helt bort med den ene før den andre påbegynnes? Jeg har nemlig så lyst til å være ferdig nedtrappet i det den kommer, hvis man ikke kan ta dem "cross-tapering"... Begynner også å bli mektig lei av munntørrheten som ikke ser ut til å gi seg. Det er spesielt ubehagelig for meg i kontakt med motsatt kjønn. Da er ikke munntørrhet særlig morsomt. Legevikaren min sa at jeg neppe ville få noe særlig seponeringssymptomer om jeg ikke hadde hatt noe særlig god effekt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. august 2014 Skrevet 3. august 2014 Får info fra Lundbeck nå i kveld at de håper å ha det ute i apotekene i løpet av høsten. Får mer og sikrere info i morgen. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 3. august 2014 Forfatter Skrevet 3. august 2014 (endret) Får info fra Lundbeck nå i kveld at de håper å ha det ute i apotekene i løpet av høsten. Får mer og sikrere info i morgen. Gode nyheter. Hold meg gjerne oppdatert Og tusen takk for svar, selv på en søndagskveld! Endret 3. august 2014 av YoplaitDouble 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 Skrevet 4. august 2014 Kan den virke mot angst/panikk og? Anonymous poster hash: f9e80...2a0 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 4. august 2014 Forfatter Skrevet 4. august 2014 Kan den virke mot angst/panikk og? Anonymous poster hash: f9e80...2a0 Er vel i første omgang godkjent mot depresjon. Men, siden den virker på serotonin, som SSRI + litt ekstra, er det vel stor sannsynlighet for at den virker mot panikk og angstlidelser 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. august 2014 Skrevet 4. august 2014 Lundbeck melder i dag at de håper medisinen er i handel innen 1. oktober. Den kommer dog på hvit resept. Prisen er ikke klar enda. Søknad om generell refusjon (blå resept) tar erfaringsmessig lang tid her i Norge (vi har jo så årlig råd). Mer utfyllende opplysninger vil komme i løpet av august. Jeg følger opp. Tilleggg: Dette er alt jeg vet per 04.08 kl. 21.50. Ingen hensikt med tillegsspørsmål. Jeg kommer selv tilbake med mer når jeg vet mer. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 4. august 2014 Forfatter Skrevet 4. august 2014 Lundbeck melder i dag at de håper medisinen er i handel innen 1. oktober.Den kommer dog på hvit resept. Prisen er ikke klar enda. Søknad om generell refusjon (blå resept) tar erfaringsmessig lang tid her i Norge (vi har jo så årlig råd).Mer utfyllende opplysninger vil komme i løpet av august. Jeg følger opp. Takk for info Pris - Hvilken størrelsesorden er det man snakker om på denne typen medikamenter? Noen tusenlapper i året for en normal dose? Det er isåfall lett verdt pengene om den funker! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 En antar at både start- og vedlikeholdsdose skal være 10 mg. Tablett/døgnprisen blir da 15,47 kroner. Det vil meget sannsynlig være mulig å søke individuell refusjon fra Helfo (tilsvarer blå resept). Forutsetningen er at en kan dokumentere at SSRI/SNRI er forsøkt med utilstrekkelig effekt og/eller uakseptable bivirkninger. Dette må spesialisten journalføre. Dette er alt jeg vet per nå. Ingen hensikt med tilleggsspørsmål. Jeg kommer selv tilbake med mer når jeg vet mer. 0 Siter
cappella33 Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 Er det mulig denne vil hjelpe bedre mot angst enn de antidepressiva vi har i dag NHD? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.