Gå til innhold

Noe nytt om Brintellix?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Noe mer kjennskap til lanseringsdato i Norge annet enn "second half of 2014"?

Og en viktig ting jeg lurer på, NHD: Hvordan ville du byttet meg over fra Efexor? I kryss eller helt bort med den ene før den andre påbegynnes? Jeg har nemlig så lyst til å være ferdig nedtrappet i det den kommer, hvis man ikke kan ta dem "cross-tapering"... Begynner også å bli mektig lei av munntørrheten som ikke ser ut til å gi seg. Det er spesielt ubehagelig for meg i kontakt med motsatt kjønn. Da er ikke munntørrhet særlig morsomt.

Legevikaren min sa at jeg neppe ville få noe særlig seponeringssymptomer om jeg ikke hadde hatt noe særlig god effekt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Får info fra Lundbeck nå i kveld at de håper å ha det ute i apotekene i løpet av høsten. Får mer og sikrere info i morgen.

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Får info fra Lundbeck nå i kveld at de håper å ha det ute i apotekene i løpet av høsten. Får mer og sikrere info i morgen.

Gode nyheter. Hold meg gjerne oppdatert :)

Og tusen takk for svar, selv på en søndagskveld!

Endret av YoplaitDouble
AnonymBruker
Skrevet

Kan den virke mot angst/panikk og?

Anonymous poster hash: f9e80...2a0
YoplaitDouble
Skrevet

Kan den virke mot angst/panikk og?

Anonymous poster hash: f9e80...2a0

Er vel i første omgang godkjent mot depresjon. Men, siden den virker på serotonin, som SSRI + litt ekstra, er det vel stor sannsynlighet for at den virker mot panikk og angstlidelser :)

Skrevet

Lundbeck melder i dag at de håper medisinen er i handel innen 1. oktober.

Den kommer dog på hvit resept. Prisen er ikke klar enda. Søknad om generell refusjon (blå resept) tar erfaringsmessig lang tid her i Norge (vi har jo så årlig råd).

Mer utfyllende opplysninger vil komme i løpet av august. Jeg følger opp.

Tilleggg: Dette er alt jeg vet per 04.08 kl. 21.50. Ingen hensikt med tillegsspørsmål. Jeg kommer selv tilbake med mer når jeg vet mer.

YoplaitDouble
Skrevet

Lundbeck melder i dag at de håper medisinen er i handel innen 1. oktober.

Den kommer dog på hvit resept. Prisen er ikke klar enda. Søknad om generell refusjon (blå resept) tar erfaringsmessig lang tid her i Norge (vi har jo så årlig råd).

Mer utfyllende opplysninger vil komme i løpet av august. Jeg følger opp.

Takk for info :)

Pris - Hvilken størrelsesorden er det man snakker om på denne typen medikamenter? Noen tusenlapper i året for en normal dose? Det er isåfall lett verdt pengene om den funker!

Skrevet

En antar at både start- og vedlikeholdsdose skal være 10 mg. Tablett/døgnprisen blir da 15,47 kroner.

Det vil meget sannsynlig være mulig å søke individuell refusjon fra Helfo (tilsvarer blå resept). Forutsetningen er at en kan dokumentere at SSRI/SNRI er forsøkt med utilstrekkelig effekt og/eller uakseptable bivirkninger. Dette må spesialisten journalføre.

Dette er alt jeg vet per nå. Ingen hensikt med tilleggsspørsmål. Jeg kommer selv tilbake med mer når jeg vet mer.

Skrevet

Er det mulig denne vil hjelpe bedre mot angst enn de antidepressiva vi har i dag NHD?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...