Gå til innhold

NHD: Normalt eller opptur? evt.farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste mnd/siste året gått og vært deprimert. Ei uke etter starten på Wellbutrin, har jeg det strålende! Veeeldig strålende....

* Sover lite(hadde 2 netter med 6-7timer før dette svevet, tidligere bare ett par timers søvn hver natt)

* Totalt kaos i hodet, klarer ikke fokusere på noenting...(dette innlegget har tatt meg 25min å skrive)

* Brukte opp 16.000 på fem dager, noe gjeld, noe lån til andre, noe til briller, resten på "tull"-aner ikke til hva.

* Kjørt bil som ikke er godkjent OG ikke har dispensasjon for førerkort heller.

* Alt går i 1000. prøver gjøre ting men klarer ikke fokusere på dette.

* Kjennes ut som mark/larver/småkryp som iler rundt på kroppen

* Fått tilbake litt hallusinasjoner, vært borte i ett halvt år.

Det er topp å være meg nå !!!

Har lyst på sex hele tiden, selv om jeg ikke har noen partner, ender med selvtilfredsstillelse stort sett, en x også...

medisiner:

Cipralex 20mg

Fluanxol 2mg+1mg

Lamictal 150mg+150mg

Levaxin 100µg tre dager og 125µg fire dager

Seroquel 200mg+600mg

Wellbutrin 150mg

Noen endringer som bør gjøres eller kan jeg fortsette i dette sporet?

Anonymous poster hash: a8c77...66c
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er mani.

Du bør snarest ta bort både antidepressiva og ta kontakt med den som gir deg disse medisinene.

Skrevet

Dette er mani.

Du bør snarest ta bort både antidepressiva og ta kontakt med den som gir deg disse medisinene.

Jeg tar sjansen på å stå på dette til tirsdag, godt å ha såå overskudd som dette !!!

Da har jeg samtale med lege på psykoseteamet her...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar sjansen på å stå på dette til tirsdag, godt å ha såå overskudd som dette !!!

Da har jeg samtale med lege på psykoseteamet her...

Får håpe du ikke kjører noen i hjel eller stifter mer gjeld innen tirsdag da.

Anonymous poster hash: cf495...c53

Skrevet

Får håpe du ikke kjører noen i hjel eller stifter mer gjeld innen tirsdag da.

Anonymous poster hash: cf495...c53

Bilen er parkert, er bensintom, så får uansett ikke gjort noe der :)

Jeg skal satse/prøve på å ikke handle ting på nett, en av mine store svakheter..

Skrevet (endret)

Jeg sendte mail til legen inatt..fikk til kommentar at han håpa jeg fikk sove inatt og at

vi skulle prate om denne svingningen imorra - ikke noe råd opp nedtrapping, fjerning av

meds eller noe..da gjør jeg ikke noe feil ift til hva legen der mener da...

Lånte bort sykkelen min inatt..jeg sykler alltid med hjelm..så da vi skilte lag, tok jeg hjelmen på hodet igjen

og tusla hjemover. Greit å ha beskyttelse om man skulle bli utsatt for blind vold eller noe

Er mye skumle folk ute på den tida

Men tusen takk for svar ; da vet jeg hva som er problemet i alle fall..selv om jeg tidvis ikke skjønner at det er galt det jeg driver på med..før i ettertid...

Endret av Psykojenta
Skrevet

Hadde bare lyst til å oppdatere litt..

Formen min er på topp idag også!

Kjenner meg stressa da jeg har masse å gjøre men klarer ikke omsette tankene til handling.

Alt er kaos..

Ikke finnes jeg trøtt heller, men klokka er bare halv tre da, så den trøttheta kommer kanskje litt seinere i kveld...

Lurer på hva jeg skal finne på..burde kanskje gått meg en tur til idag...bare gått to turer foreløpig.

Lagde middag i halv tolv tida, så da bør jeg kanskje bli trøtt snart...mat gjør meg stort sett sløv...men ikke idag...hmm...

tragisk å kjede seg, tragisk vær ute...nei, prøve slappe av litt på sofaen med en film eller noe..

Håper dette aldri gir seg !!! så svevende har jeg ikke følt meg siden slutten av 07. Da ramla jeg rett ned i en alvorlig depresjon da de bytta medisiner på meg - det ønsker jeg ikke på nytt...

Skrevet

Kravler smådyr rundt på meg hele tida..får ikke bort kløen..prøvd dusje, men den ilingen er der hele tida...

Nå er det bare litt over 5 timer til jeg har avtale, jeg gleder meg til å ta fatt på sykkelturen, gjøre noe fysisk...kanskje blir jeg sliten av det, kanskje får jeg til å sove litt etterhvert...hvis ikke så får jeg ikke det...enkelt og greit..

Er det noen mulighet for at denne manien gir seg av seg selv, eller MÅ jeg kutte på AD for å få det til?

Skrevet

Den kan gi seg av seg selv etter noen måneder, men det er for lang tid og kan gjøre for stor skade.

Skrevet

Ok - tusen takk for svar - skal til legen nå straks så får se hva han sier

Skrevet

Han sa : vi gjør IKKE endringer på medisinene...han så hvor urolig jeg var i kroppen, jeg fortalte at jeg var redd for å falle dypt ned da dette skjer så uendelig fort..og å ha energien men ikke hodet til å fungere kan bli veldig ille..

Og hva hvis jeg kommer enda høyere opp...da risikerer jeg manisk psykose(siden jeg allerede har fått tilbake noen av hallusinasjonene- jeg ser de er der, men de opptar ikke hele mitt liv liksom),

men han ville fortsatt ikke gjøre endringer..

Så spørsmålet mitt da er :

Du sier alltid hør på legen.

Hvordan vet jeg hva "verre" mani vil si? hvordan skal jeg kunne vurdere dette?

Han sa jeg kunne ta kontakt på mail, og ny avtale neste tirsdag...

Noen tips? jeg er redd for å røre medisinene på egenhånd, samtidig som jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis er det beste for meg

Skrevet

I dette tilfellet mener jeg legen må mangle nødvendig kunnskap. 

Alternativt er din beskrivelse her verre enn slik du fremstår i RL.

Skrevet

Han er en "lege under spesialisering"

Han har tett kontakt og veiledning av en psykiater "på bygget"

(men denne psykiateren har ferie nå)

Jeg fortalte tilogmed at jeg tenkte jeg var i stand til å stoppe et tog, men at jeg selv så at det ville være dumt å prøve på.

Jeg fikk beskjed om å ikke skaffe kredittkort ol. da det er en kortvarig løsning som vil følge meg i lang tid i ettertid...det samme med alkohol...

Jeg har fått til å sove litt, så er litt roligere i kroppen nå, men er fortsatt veldig urolig.

Jeg har fortalt akkurat det samme som jeg har skrevet her inne på forumet, men dere har tydeligvis ikke samme formening om hva som er bra for meg...

Jeg skal se om jeg roer meg ned til imorra,,,hvis ikke trur jeg at jeg tar kontakt med denne legen igjen...

(han ville legge til Zyprexa så jeg fikk til å sove litt, men den har ikke den bivirkninga på meg, så jeg sa det var liten vits

Nå har jeg fortalt så mye personlig info at han sikkert kommer til å gjenkjenne meg - da bruker han det vel på sin måte...jeg har jo skrevet ganske mye under dette nicket i noen år nå...)

Skrevet

Har noen av de rundt deg uttrykket bekymring over deg i de siste dagene?

Skrevet (endret)

Har ingen rundt meg. De som følger meg opp har ferie begge to, samtidig.

Har bare en x, han mente jeg var veldig gira

På torsdag fikk jeg beskjed om å levere inn bankkortet mitt så skulle jeg få det igjen idag. Men

jeg sa jeg måtte ha det for å betale briller dagen etter, noe jeg også gjorde, var blakk etter det, så ingen fare for overforbruk der...

Hun mente jeg var i høyeste laget da, jeg er ikke noe lavere nå i alle fall, heller motsatt

Endret av Psykojenta

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...