Gå til innhold

Hva for flyskrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært redd for å fly etter en meget ubehagelig tur. Neste flytur ble full av angst, og jeg lovet å aldri fly mer om jeg bare kom ned trygt. Selvfølgelig gjorde jeg det, og nå gikk det faktisk noen år uten flyreiser. Ikke holdbart i lengden, så jeg fikk sobril 10mg. Problemet er at jeg blir mer og mer misfornøyd. Til tross for opptil 3 stk pr flytur, får jeg helt hetta ved landing. I tillegg blir jeg skikkelig grinete når effekten etter hvert avtar.

Hva kan jeg be om isteden? Og er det mulig å få legen til å skjønne at 10mg ikke virker overhodet? Det står ta en tbl ved sterk angst. Jeg blir ikke synlig preget av 3 stk, bare litt mer sløv selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 67c05...726

YoplaitDouble
Skrevet

Hva kan jeg be om isteden? Og er det mulig å få legen til å skjønne at 10mg ikke virker overhodet? Det står ta en tbl ved sterk angst. Jeg blir ikke synlig preget av 3 stk, bare litt mer sløv selvfølgelig.

Det der minner meg om legen min. Jeg måtte gjennom hele pakka med Atarax og alle de effektløse tingene før jeg fikk 10mg Sobril - med samme tekst som deg. Men fikk lett 25mg av annen lege senere, når jeg sa at 10mg ikke har noen effekt. Noen leger har benzoskrekk, mens andre er ganske ukritiske...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært redd for å fly etter en meget ubehagelig tur. Neste flytur ble full av angst, og jeg lovet å aldri fly mer om jeg bare kom ned trygt. Selvfølgelig gjorde jeg det, og nå gikk det faktisk noen år uten flyreiser. Ikke holdbart i lengden, så jeg fikk sobril 10mg. Problemet er at jeg blir mer og mer misfornøyd. Til tross for opptil 3 stk pr flytur, får jeg helt hetta ved landing. I tillegg blir jeg skikkelig grinete når effekten etter hvert avtar.

Hva med et flyskrekks kurs istedenfor å dope vekk følelsene? Husker meget godt et svar NHD gav for flere år siden da jeg spurte om det er farlig å fly. " Fly er noe av det tryggeste du kan gjøre, men husk og kjør forsiktig til flyplassen!"

Herlig svar!

:-)

Anonymous poster hash: 90b20...64b

AnonymBruker
Skrevet

Det der minner meg om legen min. Jeg måtte gjennom hele pakka med Atarax og alle de effektløse tingene før jeg fikk 10mg Sobril - med samme tekst som deg. Men fikk lett 25mg av annen lege senere, når jeg sa at 10mg ikke har noen effekt. Noen leger har benzoskrekk, mens andre er ganske ukritiske...

Ja, satser på det jeg også, og kan gjerne tenke meg et annet preparat.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med et flyskrekks kurs istedenfor å dope vekk følelsene? Husker meget godt et svar NHD gav for flere år siden da jeg spurte om det er farlig å fly. " Fly er noe av det tryggeste du kan gjøre, men husk og kjør forsiktig til flyplassen!" Herlig svar! :-) Anonymous poster hash: 90b20...64b

Hjelper dessverre ikke med statistikk. Et kurs kan være noe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper dessverre ikke med statistikk. Et kurs kan være noe å tenke på.

Vondt å være redd.. Uansett lykke til!

Anonymous poster hash: 90b20...64b

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Ja, satser på det jeg også, og kan gjerne tenke meg et annet preparat.

Jeg har ikke flyskrekk, men har erfaring med Sobril til angst i andre litt spesielle situasjoner. Så hvor godt Sobril egentlig fungerer til flyskrekk vet jeg dessverre ikke. Jeg liker å fly! Det er jo gøy å reise på tur! Tenk på den måten :) Dessuten er sjansen større for å dø nesten alle andre steder. Og forsøk å lære deg litt fysikk, så skjønner du at det er ikke så "magisk" at flyet holder seg oppe som du kanskje skulle tro ;)

Endret av YoplaitDouble

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...